Ik zit met een vraag, het gaat om het volgende: vanmiddag heb ik Fleur (een C Welsh, 1.34 m, merrie) een lekkere poetsbeurt gegeven. Ik dacht al eerder dat ze wat dikker geworden was, maar vandaag weer. Ik deed even een grote controle en ging ook langs haar uiers. Toen ik daar aan voelde en er heel zachtjes in kneep, kwam er melk uit. Dat was niet heel spierwit, maar een beetje waterig. Ik voelde aan haar buik (kreeg direct een hap in mijn bil, stond weer eens verkeerd) en deze was best hard. Ik voelde hier en daar een klein bobbeltje, maar dat kon ik even later niet meer vinden. Ze heeft met een hengst (4,5 jaar) en een ruin (7 jaar) in de wei gestaan. Anderhalf jaar lang, maar sinds een tijdje begon het hengstje zich aan Fleur op te dringen. Hij was echter een kleine shetlander, dus ik dacht dat het geen kwaad kon. Hij klom er wel eens bovenop, maar dan duwde ze hem er zelf weer vanaf. Dat deed hij pas sinds een paar maanden. Ze heeft een kleine drie weken wegens omstandigheden op een ander weiland gestaan met twee jaarlingen en haar eigen weidemaatjes. Nu is ze weer op eigen land, maar ze staat nu alleen, sinds een weekje. Het ene maatje (hengstje) is overleden en de ander is helaas naar de slager gebracht. Ze kan nu natuurlijk wel meer eten, maar daar kan ze nooit zo hard van zijn gegroeid, geloof ik. Ik wilde graag jullie advies over wat ik moet doen, aangezien ik niet direct de veearts voor niets wil laten komen. Vijf jaar geleden kreeg ze voor het laatst een veulen. Nadien is ze altijd heel mager gebleven, terwijl ze daarna maar met z'n tweetjes stonden. Pas na een jaar of vier kwamen de andere paardjes erbij, en werd er een ruintje verkocht. Fleur is nu 21. Nu twijfel ik dus of ze zwanger is.
Fleur een half jaar terug:

Fleur vanmiddag: