Vraagje over prijs E-pony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emoe

Vraagje over prijs E-pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 22:05

Hoi ik ben nog vrij nieuw hier, en heb een vraagje:

er is mij een voskleurige E-pony aangeboden, maar ik weet zo niet wat de 'normale' prijzen zijn van deze pony's. Het is een 16 jarige merrie, voor recreatief berijden. ik weet verder niet of er papieren bij zitten. Zouden jullie mij kunnen helpen door een richtprijs te geven, of in elk geval wat jij voor zo'n pony zou willen geven als je er graag één zou willen:)

heel erg bedankt alvast! ;)

madelaine

Re: Vraagje over prijs E-pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 22:07

Ik denk ong 1000-1500

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 22:10

Heeft het ooit mee gelopen in wedstrijden? Zal is ff vragen of er papieren bij zitten etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 22:11

Sowieso hou ik niet van voskleurig, 16 jaar is mij al te oud ( rond hun 20e beginnen ze dingen 'te kort te komen' maar dat is afhankelijk van je paard ) en recreatief berijden is meestal een paard zonder sportverleden dus ik zou er niet meer dan 1000 euro voor neertellen.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 22:14

De prijzen zijn niet meer zo hoog, ik vind rond de 1000 ook meer dan genoeg. :j

Percy
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 22:16

Kort door de bocht MarZarascha, wat maakt een kleur nu uit? En een 16-jarige kan een hele fijne leerpony zijn ook als die niet geklasseerd is maar wel super betrouwbaar is.

Het is maar wat je er mee wilt en wat je er voor over hebt. Ik heb ooit een 16-jarige gekocht die wel wedstrijden had gelopen maar dat intereseerde me niet. Het was de perfecte leerpony en we hebben er zeer onlangs op 30-jarige leeftijd afscheid van moeten nemen.

Een goede betrouwbare pony kan echt nog wel geld waard zijn.
Wat deze waard is valt niet te zeggen zonder meer info over prestaties, bouw, hoe hij/zij er uit ziet en wat hij/ zij gedaan heeft etc.

Dianebekkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 22:20

Percy schreef:
Kort door de bocht MarZarascha, wat maakt een kleur nu uit? En een 16-jarige kan een hele fijne leerpony zijn ook als die niet geklasseerd is maar wel super betrouwbaar is.

Het is maar wat je er mee wilt en wat je er voor over hebt. Ik heb ooit een 16-jarige gekocht die wel wedstrijden had gelopen maar dat intereseerde me niet. Het was de perfecte leerpony en we hebben er zeer onlangs op 30-jarige leeftijd afscheid van moeten nemen.

Wat deze waard is valt niet te zeggen zonder meer info over prestaties, bouw, hoe hij/zij er uit ziet en wat hij/ zij gedaan heeft etc.

Helemaal mee eens!

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 22:41

Super bedankt voor jullie snelle reacties, hier heb ik wat aan! Ik ga eerst proberen nog wat meer info te krijgen over haar in ieder geval.
:wave:

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 22:45

en vergeet niet vooraf te laten keuren! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 22:46

Dianebekkers schreef:
Percy schreef:

Helemaal mee eens!

De vraag was wat jullie ervoor neer zouden tellen.. Voor mij maakt de kleur wel degelijk uit. Als ik op stal kom wil ik kunnen denken: Wat heb ik toch een geweldig mooi paardje. Ik wil net als anderen, lekker penny, kunnen zeggen: Mijn paardje is de mooiste. Een paardje moet voor mij van top tot teen zijn zoals ik dat wil. En nee, dan praat ik niet alleen over het uiterlijk.

Als iemand mij een mail stuurde met de informatie die TS geeft en een eventuele foto, zou ik dit bieden. Niet meer en niet minder.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 22:57

maar jij bent de TS niet en als de TS een bruin paard nou prachtig vind wie ben jij dan om daar iets over te zeggen? :)

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 23:04

De vraag was ook wat jij voor zo'n pony zou willen geven, logisch dat je minder zou willen geven als je niet van die kleur houdt. :)

En nee ik ben zelf ook niet weg van vos, ik denk daarom ook dat ik er vanaf zie of het moet voor de rest een superpaard zijn, qua betrouwbaarheid en karakter.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 23:06

met zo weinig info kan toch niemand een zinnig antwoord geven?

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 23:14

Tja meer info heb ik op het moment ook niet 8)7

Percy
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 23:53

MarZarascha schreef:
Percy schreef:

Helemaal mee eens!

De vraag was wat jullie ervoor neer zouden tellen.. Voor mij maakt de kleur wel degelijk uit. Als ik op stal kom wil ik kunnen denken: Wat heb ik toch een geweldig mooi paardje. Ik wil net als anderen, lekker penny, kunnen zeggen: Mijn paardje is de mooiste. Een paardje moet voor mij van top tot teen zijn zoals ik dat wil. En nee, dan praat ik niet alleen over het uiterlijk.

Als iemand mij een mail stuurde met de informatie die TS geeft en een eventuele foto, zou ik dit bieden. Niet meer en niet minder.[/quote]

Dit gaat wel heel erg ver. Geef mij maar een Parzival of London op stal. Ik teken er voor :D Toevallig hebben wij een heel erg goed paard die een mooie rooie is. Zou hem echt niet willen inruilen voor een matige zwarte of bruine

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 00:02

kleur zegt mij niets, gelukkig maar, wel of het paard gezond is en betrouwbaar en de klik moet er zijn. Denk dat 1000 eu in deze tijd een mooi bedrag is, maar als het helemaal is wat jij zoekt moet je het niet op 500 euro laten hangen. Mijn paardje heeft 1250 gekost maar ik was in het eerste jaar al 1000 eu aan dierenarts kosten kwijt dus geld voor aanschaf zegt mij helemaal niets.

Fanniehh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 00:40

Grappig dat degene die reageren en er meteen een prijskaartje aan kunnen hangen het jongste zijn (12 en 16) en de ouderen wat genuanceerder reageren! Het gezegde is niet voor niets dat een pony/paard waard is wat een gek er voor geeft. Kleur is iets persoonlijks en zegt idd niets over kwaliteit, wil je ermee fokken dan zou vos misschien wat minder in de markt kunnen liggen (en zijn de papieren belangrijk). Zelf heb ik een mooi getekende vosse e-pony, maar enkele jaren jonger en met goede papieren en M2+ dress/L+ spr beide met een volle prijzenkast MAAR ook zeker geen pony waar iedereen zo mee kan wegrijden dus voor de een wat meer waard en de ander loopt er hard van weg.. Mijn eerste schatting, ongezien zou vanwege het woord "recreatie" ook rondom € 1000,- zijn, maar dan ga ik voorbij aan evt mankementen en kwaliteiten én jouw wensen (wil je misschien toch wedstrijden rijden of niet). Misschien is het wel jouw droompaardje en dan moet je niet zoals "boedjang" ook zegt op € 500,- euro kijken. Dat verschil is nl peanuts in vergelijking met de kosten van de stalling, dierenarts, hoefsmid e.d.
Laatst bijgewerkt door Fanniehh op 28-09-13 01:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Baredawn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 00:52

Arianne95 schreef:
De vraag was ook wat jij voor zo'n pony zou willen geven, logisch dat je minder zou willen geven als je niet van die kleur houdt. :)

En nee ik ben zelf ook niet weg van vos, ik denk daarom ook dat ik er vanaf zie of het moet voor de rest een superpaard zijn, qua betrouwbaarheid en karakter.

Sorry hoor, maar je hebt de pony nog niet gezien, maar op basis van de kleur bedenk je nu al dat je ervan af gaat zien. Kleur zegt toch niets over gezondheid, karakter en, (voor degenen die dat belangrijk vinden) prestaties.
Als je werkelijk op zoek bent naar een paard/pony, dan laat je je niet leiden door de kleur, maar kijk je objectief naar wat het beestje jou te bieden heeft.

Mijn paardje was een vosje, en ik had mij geen beter peerd kunnen wensen. Ze ging voor mij door het vuur, ik kon op haar vertrouwen en ik wist wat ik aan haar had, en andersom wist zij ook wat zij aan mij had. Ik heb 19 jaar een supermaatje aan mijn vosje gehad, dus wat ik wil zeggen, staar jezelf niet blind op een kleur!

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 01:29

Baredawn schreef:
Arianne95 schreef:

Sorry hoor, maar je hebt de pony nog niet gezien, maar op basis van de kleur bedenk je nu al dat je ervan af gaat zien. Kleur zegt toch niets over gezondheid, karakter en, (voor degenen die dat belangrijk vinden) prestaties.
Als je werkelijk op zoek bent naar een paard/pony, dan laat je je niet leiden door de kleur, maar kijk je objectief naar wat het beestje jou te bieden heeft.

Mijn paardje was een vosje, en ik had mij geen beter peerd kunnen wensen. Ze ging voor mij door het vuur, ik kon op haar vertrouwen en ik wist wat ik aan haar had, en andersom wist zij ook wat zij aan mij had. Ik heb 19 jaar een supermaatje aan mijn vosje gehad, dus wat ik wil zeggen, staar jezelf niet blind op een kleur!

Er zijn genoeg paarden te koop die geen vos zijn, die dit haar ook kunnen bieden. Dus wat dat betreft kan je toch eerst gaan kijken naar een paard dat wel helemaal jou type is. :)

Percy
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 01:48

Tja, kwaliteit heeft geen kleur. Ik denk niet dat je ouder moet zijn omdat te beseffen maar wel ervaring en verstand moet hebben. Op kleur selecteren is helemaal prima als je lekker recreatief wilt rijden. Niets mis mee als je een bruine in de wei meer waardeert. Lichtelijk bekrompen? Ja dat wel. Daar hebben wij verder geen last van.

kasi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 10:56

Hoi, ik zou gewoon eerst gaan kijken. Dan weet je hoe de pony eruit ziet en of ze je aanstaat. En als je de prijs hoort kun je toch altijd nog ja of nee zeggen. Maar op basis van deze informatie kun je niet zeggen ik neem haar niet omdat het een vos is. Ik was destijds op zoek naar een minishetland hengstje, en wilde absoluut geen vos. En ben natuurlijk met een vos thuis gekomen, ik ben verliefd geworden op zijn koppie en zijn echt super karakter. En ben nog iedere dag gelukkig met die kleine man! Dus staar je niet blind op kleur, je weet het pas als je het paardje hebt gezien. Misschien is het een supermooie merrie met veel uitstraling, en ook superbraaf voor recreatie! Dan ben je gek als je niet even gaat kijken, alleen omdat de kleur je niet aanstaat....succes en ik hoop dat je haar de kans geeft door in ieder geval te gaan kijken! :)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 16:59

Voor een recreatiepaardje zou ik persoonlijk nooit meer uitgeven dan 1000 euro.
Maar als het paardje je echt enorm aanstaat qua karakter en er echt een klik is maakt prijs niet enorm veel meer uit, dan zou ik zelf wel tot de 1500 durven gaan, ze is nog niet oud en kan zeker nog het dubbele mee als je geluk hebt dus plezier ga je er dan zeker en vast nog van hebben.

Voor de mensen over kleur...
Ik kijk wel naar kleur, gewoon omdat hier in belgië zwarte warmbloeden bevooroordeeld zijn tijdens de dressuur omdat het zogezegd 'imponeert' voor de rest heb ik nu 2 vossen en een bonte staan die volledig op karakter zijn gekocht. Maar voor een echte wedstrijdruiter die toch stiekem die extra puntjes willen mee sprokkelen maakt kleur dus wel degelijk uit...

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 23:34

Wat zullen jullie blij zijn dat Parzival, Jazz , Charmeur , Scandic Ik noem maar wat , niet van jullie zijn . Zulke lelijke vossen waar je geen punten mee scoort.

Percy
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 00:25

Vergeet London niet, ook al zo'n lelijke vos :D TS heeft het helemaal niet over kleur, dat is een of ander jong meisje die niet beter weet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 00:27

16 jarige merrie niet meer voor sport (anders zou het wel sport ipv recreatie pony zijn) 800,- euro