Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dit zijn sportieve ponies, gebruikt voor mennen en rijden (kinderen)
)
. Je hebt natuurlijk ook paarden die een 9 score voor dressuur en een 6 voor springen, maar deze hengst scoorde voor beide 8/9 tijdens de test. Peterina schreef:Hannover, Holstein en Trakhener zijn wat ze noemen 'gesloten stamboeken' ... wat wilt zeggen dat zij geen 'vreemd' bloed aannemen, iaw alleen hengsten die door hun zijn goedgekeurd worden aangenomen alsook de afstamming daarvan.
kleinvosje schreef:Wat ik me verder nog afvraag, waarom zijn er Duitse merries die op hun papier geen naam hebben staan? Ben dat nu een aantal keren tegen gekomen.
Anoeska27 schreef:kleinvosje schreef:Wat ik me verder nog afvraag, waarom zijn er Duitse merries die op hun papier geen naam hebben staan? Ben dat nu een aantal keren tegen gekomen.
Ik kan alleen over het Hannover spreken, gezien ik met een Hannover merrie fok. Als je een veulen fokt dan ga je ermee naar de keuring, dan worden ze voorlopig toegelaten, gebrand (niet meer verplicht) en gechipt. Vanaf dat je merrie 3 is kun je ermee naar een stamboekkeuring. Hier heb je 3 kansen. Je dier wordt Hauptstutbuch (vergelijkbaar met Ster bij KWPN), gewoon stamboek of niet toegelaten. Op het moment dat je met een dier van 3 jaar of ouder naar de keuring gaat moet je een naam doorgeven en pas dan komt het op het paspoort te staan.
Mijn merrie is nu 8 jaar en dit jaar voor het eerst naar de keuring geweest en opgenomen in het Hauptstutbuch. Tot dit jaar had ze dus geen naam op haar paspoort staan.
Bij het Hannover worden alleen paarden toegelaten waarvan de vader ook voor het Hannover gekeurd is. Anders is het niet mogelijk om hem/haar in te schrijven, ook niet als de moeder wel Hannover is. Omdat ik een merrie heb met Donnerhall dichtbij in de lijn (en veel Hannoverhengsten van Donnerhall afstammen), gebruik ik voornamelijk KWPN-ers die ook Hannover gekeurd zijn. Dit jaar heb ik een veulen van Wynton en volgend jaar als alles goed gaat van Bon Bravour. Die nakomelingen kunnen gewoon ingeschreven worden bij het Hannover.