Exterieurbeoordeling Lambada-merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dakario

Exterieurbeoordeling Lambada-merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 10:07

Ik ben echt een leek in exterieur. Daarom vraag aan bokkers (en kenners). Wat vinden jullie van het exterieur van mijn paard? Is het waardig om merriekeuring mee te doen?

Info:
- afstamming: http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/443638
- grootte: 172 cm

Stel dat ik volgend jaar een hengst erop wil zetten. Welke hengst zou haar minpunten verbeteren en pluspunten behouden?

minpunten:
- diepe schoft
- geen koel hoofd --> gaat bij elke sprong nadenken
- vlakke sprong --> weinig bascule

pluspunten:
- veel vermogen in achterhand --> hoogte is geen probleem voor haar bv. 160 cm springen.
- goede draf
- super karakter

Aantal foto's ter illustratie:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hengsten met Diamant de semilly- en numero uno-bloed genieten mijn voorkeur.
Voorwaarden hengst:
- koel kop
- springtechniek verbeteren met name bascule
- maat maakt niet uit want maat zit genoeg in de merrie
- commercieel
- BWP en/of KWPN, andere mag ook
- jonge hengsten mogen ook

xxx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 10:42

Emerald vant Ruytershof:

-diamant bloed
-cool in de kop
-goede springtechniek
-commercieel

emily68

Re: Exterieurbeoordeling Lambada-merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 10:44

Cream on Top van Zangersheide

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 14:16

Dank voor de antwoorden. Emerald is inderdaad een goede hengst. Maar 1500 euro voor 6 diepvriespogingen is wel veel. Ik weet niet of merrie vlot drachtig raakt. Indien wel zou ik het zeker doen.

Cream on top is wel mooie hengst maar ik hoor er niet veel over die hengst? Loopt die nog wedstrijden?

Kan iemand exterieurrapport maken over mijn paard? Of hebben jullie nog extra info nodig?