[TI] Van de Gadedijk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Allienda

Van de Gadedijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 09:49

Hoooooooi allemaal,

Zoals sommige van jullie wel weten is Keltic van de Gadedijk in het bezit van mijn ouders en ik mag hem sinds een half jaartje uitbrengen in de sport :-) (tot nu tu pas 4 wedstrijden gereden en al 10!! winstpunten :D )

Nu vraag ik me af waar "van de Gadedijk" vandaan komt. Ik vermoed dat het van een Fokkerij/Stal afkomt, maar ik ken er helaas geen enkele stal die zo heet/heette. Er lopen ook andere "van de Gadedijk" tinkers rond en ik vroeg me af of iemand hier er wat meer over kan vertellen :)

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:44

Is de stal naam van Louise van dijk, gadedijk dus, zat toendertijd in Cothen. Stal bestaat inmiddels niet meer, zoek op bokt maar eens op gadedijk, zul je aardig wat info vinden.

cp112

Re: Van de Gadedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 14:23

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 14:34

cp112 schreef:

Hahaha daar was ik net via de zoekmachine uitgekomen ;) Is wel interessant allemaal om te lezen, wel jammer om te horen dat de meeste verhalen niet helemaal positief zijn over Stal Van de Gadedijk.

Ik zie nu dat Keltic misschien toch wel meer nakomelingen heeft dan ik dacht. Misschien is het toch wel interessant om DNA te laten trekken van 'm.

Gaat verder met lezen!!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:30

Gadedijk was een samenvoeging van de namen van Louise en ik dacht Frank.
Ik ben er ooit wel eens geweest voor het magazine Tinkerland. Toen was Keltic nog een Kelticje volgens mij.

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 05:59

Heb je toevallig nog foto's van Kelticje? O:)

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 06:16

Ik heb daar gewerkt. We hebben al eens contact gehad via pb.
Gadedijk is een samenvoeging van Louise van Dijk en haar partner Joris Gademan.
De stoeterij (Stoeterij Gadedijk) was niet in Cothen maar in Langbroek.
Ze bestaan idd niet meer.
Dat is ook de reden waarom alle tinkers verkocht zijn.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 07:12

Das waar ook, in de war met woonplaats fam. Excuus, idd Langbroek. Keltic heeft volgens mij aardig wat kindjes rondlopen.

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 09:03

Ik ken een van de Gadedijk, namelijk Feline!

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 09:08

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 09:20

Deze foto's zijn van ons concours debuut :-D

Afbeelding

Afbeelding

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 09:33

Wat gaaf om Feline te zien!! Ik heb haar die naam gegeven!
Ik was echt stapelgek op haar als veulen! Ze was heel eenkennig maar wij hadden vanaf dag 1 een klik!
Wat is ze verschrikkelijk mooi geworden!! <3

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 09:42

En de man van Louise heet Gademan, daar komt het stukje gade vandaan :)
Ze hebben ook een tijd in Langbroek gezeten, ik heb daar nog kort gereden. Hetty Lekkerkerker gaf daar les en heeft misschien nog contact met Louise.

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 11:27

Feline is als veulen van 6 maanden in mijn bezit gekomen en heb haar als 2/3 jarige verkocht aan Rudy Asbroek, ze is een hele lieve mooie merrie geworden, maar voor mijn fokkerij te groot :)

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:47

Ik heb geen foto's van toen helaas ;)

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 20:47

Ik heb ze een paar x bezocht omdat ze in de buurt zaten, toen was dat volgens mij in Doorn achter een hele luxe villa. Ze fokte ook friezen en dr lopen dus ook kruizingen rond van Keltic. Waren eigenlijk meer vermeerderaars dan fokkers. Ze hebben in het hele begin van de " tinker hype "een aantal vrachten met tinkers naar hier gehaald, snel beleerd en in de markt weg gezet voor redelijke hoge bedragen. Daar zaten, wat heel begrijpelijk was, ook niet zo heel fijne paarden tussen. Heel veel trauma's. Ze vertelde er ook over of dat heel normaal was. Heeft mij toen doen besluiten om daar niks te kopen.
Keltic liep daar ook en was de hoofd dekhengst en er liep nog een andere leuke jonge hengt, zwarte bont en volgens mij was dat Kevin.
In het bos in Doorn hadden ze nog een verscholen wei liggen en daar liepen alle jonge dieren die niet als veulen verkocht waren. Zeker 20 / 30 tal. Alle als vader Keltic, kruizingen, tinkers en een paar friezen. Hij was toen ook nog niet goed gekeurd maar waren wel van plan hem aan te bieden bij de hengstenkeuring, ze wisten alleen nog niet welk jaar? :? :)
ZE was erg vriendelijk en open.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:40

Ze hebben toendertijd een heel stel Tinkers van de Asheuvel opgekocht waaronder ook Anouk haar moeder Sjoukje en haar enige volle broertje Cupido (dus ook halfbroertje van Devin). Bij enkele Tinkers hadden ze afspraken gemaakt, en die zijn ze niet nagekomen. Van Cupido heb ik via via via moeten vernemen dat hij niet meer leefde. Tot op heden weet ik niet wat er gebeurt is met hem. Niemand wou me daar antwoord op geven -:(-

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 06:05

sneppie schreef:
Ik heb ze een paar x bezocht omdat ze in de buurt zaten, toen was dat volgens mij in Doorn achter een hele luxe villa. Ze fokte ook friezen en dr lopen dus ook kruizingen rond van Keltic. Waren eigenlijk meer vermeerderaars dan fokkers. Ze hebben in het hele begin van de " tinker hype "een aantal vrachten met tinkers naar hier gehaald, snel beleerd en in de markt weg gezet voor redelijke hoge bedragen. Daar zaten, wat heel begrijpelijk was, ook niet zo heel fijne paarden tussen. Heel veel trauma's. Ze vertelde er ook over of dat heel normaal was. Heeft mij toen doen besluiten om daar niks te kopen.
Keltic liep daar ook en was de hoofd dekhengst en er liep nog een andere leuke jonge hengt, zwarte bont en volgens mij was dat Kevin.
In het bos in Doorn hadden ze nog een verscholen wei liggen en daar liepen alle jonge dieren die niet als veulen verkocht waren. Zeker 20 / 30 tal. Alle als vader Keltic, kruizingen, tinkers en een paar friezen. Hij was toen ook nog niet goed gekeurd maar waren wel van plan hem aan te bieden bij de hengstenkeuring, ze wisten alleen nog niet welk jaar? :? :)
ZE was erg vriendelijk en open.

Goh wat een verhalen allemaal over Stoeterij Van de Gadedijk. Het verbaast me nog dat Keltic zo vreselijk lief is, als ik dat zo hoor was niet echt een fijne plek voor een paardje om langere tijd te verblijven................

Keltic is al sinds (zo uit mijn hoofd) 2008 zeker ruin. Zover ik weet is hij als hengst nooit aangeboden geweest op de hengstenkeuring. Hij is pas op de keuring geweest toen hij bij bokker Solsikke terecht kwamen. Hij is toen Nederlands Kampioens Vanner ruinen geworden (2008 of 2009) *\o/*

Ik heb gister DNA materiaal afgenomen, arm beest ik moest 30/40 haren trekken uit de staart of manen. Ik ben wel erg benieuwd of we bovenwater kunnen krijgen van welke bloedlijn hij is. Is wellicht ook interessant voor Keltic nakomelingen om te weten ivm fokken etc!

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 06:25

Daar ga je sowieso niet achter komen. Keltic komt uit Ierland.
Er is bij de Gadedijk erg weinig met gedaan. Hij kwam alleen in de hand wanneer er gedekt moest worden.
Hij is daar wel degelijk naar de hengstenkeuring gebracht.
Hij was alleen 'te lief' en werd daarom niet goedgekeurd.

De villa staat niet in Doorn maar in Langbroek aan de Doornseweg.
Ze zijn daarna verhuist naar de Gooijerdijk (Langbroek kant).
De veulens in het weiland waren ook niet van Keltic. Dit waren veulens van merries die drachtig uit Ierland kwamen.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 06:29

Het veulen van Sylke van de Gadedijk heeft daar ook op de wei gestaan. Sylke was met veulen vanuit Ierland/Engeland naar Nederland gekomen. Hier is Simba van de Gadedijk afgespeend en kort daarop heb ik Sylke gekocht.
(dit is tenminste wat mij verteld is :) )

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 06:59

:-) Ik was in de veronderstelling dat hij helemaal niet aangeboden is geweest bij het stamboek. Wel interessant om te weten Shettepet, afgekeurd omdat hij te lief was. Hahahaha, liever dat dan dat hij afgekeurd wordt omdat hij te stout was (niet dat ik me dat kan voorstellen)

Ik had ook niet verwacht dat alle veulens van de Gadedijk van Keltic zijn maar ik heb inmiddels met "4 nakomelingen" van Keltic contact en ik weet dat er meer rondlopen ;) althans hier in dit topic kwamen ook weer meer kids van hem aan het licht :-) . Ik vind het gewoon leuk om te horen en om zijn kids te zien. Wat me opvalt is dat zijn kids vaak niet bont zijn en als ze bont zijn veel wit hebben. Misschien kun jij me daar meer over vertellen shettepret?

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 07:59

Dat klopt inderdaad Allienda. De moeders hadden ook veel wit.
De veulens met veel 'bont' patroon zijn degene die uit Tjitske van de Gadedijk zijn gekomen.
Tjits is een fries. Uit de combi Keltic x Tjitske zijn Kaitlin, Kimberley en Kalusha gekomen.
Alle drie prachtige merries.
Feline is dus ook van Keltic (moeder Sissy) net als Sylvester (Patty), Kirsten (Katy), Eros (Shakira), Flynn (Sissy), Samsom (Sharon), Gert (Gemma).

Even een paar die ik nog uit mijn hoofd weet.

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 08:35

Shettepret schreef:
Dat klopt inderdaad Allienda. De moeders hadden ook veel wit.
De veulens met veel 'bont' patroon zijn degene die uit Tjitske van de Gadedijk zijn gekomen.
Tjits is een fries. Uit de combi Keltic x Tjitske zijn Kaitlin, Kimberley en Kalusha gekomen.
Alle drie prachtige merries.
Feline is dus ook van Keltic (moeder Sissy) net als Sylvester (Patty), Kirsten (Katy), Eros (Shakira), Flynn (Sissy), Samsom (Sharon), Gert (Gemma).

Even een paar die ik nog uit mijn hoofd weet.

Wow!! Waar zit hier die LIKE knop ;)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 08:43

Ik ben in bezit van Jippe van de Gadedijk. Zijn moeder, Tjitske, hadden ze drachtig aangekocht. Jippe is dus een volle Fries maar heeft wel hun stalnaam gekregen. Ik begreep dat Tjitske idd een paar nakomelingen van Keltic voortgebracht heeft.

Shettepret: heb jij Jippe ook gekend als veulen? Hij is van 5-6-2003 en zou in 2006 ongeveer verkocht moeten zijn.

Angeliekje schreef:
Ze hebben toendertijd een heel stel Tinkers van de Asheuvel opgekocht waaronder ook Anouk haar moeder Sjoukje en haar enige volle broertje Cupido (dus ook halfbroertje van Devin). Bij enkele Tinkers hadden ze afspraken gemaakt, en die zijn ze niet nagekomen. Van Cupido heb ik via via via moeten vernemen dat hij niet meer leefde. Tot op heden weet ik niet wat er gebeurt is met hem. Niemand wou me daar antwoord op geven -:(-

Volgens mij leeft Cupido nog. Hij heet nu Romano. Ik heb onlangs contact gehad met zijn baasje. Hij kon nml een halfbroer van mijn Jippe zijn, maar zij weet niet zeker welke merrie de moeder was. Eigenaar is Its__Tesss hier op Bokt: http://www.bokt.nl/forums/memberlist.php?mode=viewprofile&u=257348

Edit: Als ik nu mijn PBtjes lees kan dat best een andere Cupido zijn. Want ze is er vrij zeker van dat haar Cupido van Tjitske is en haar Cupido is ook een stuk jonger dan mijn Jippe. En jij geeft aan dat jouw Cupido al geboren was en dat zijn moeder Sjoukje was.

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 08:50

De moeder van Romano is ook Tjitske van de Gadedijk!!
Jippe heb ik idd ook gekend!