En welke dekens zou je dan nodig hebben?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

gaat gewoon goed hoor, gewoon veel hooi geven en dikke dekens om doen. Ze hebben hier trouwens wel een schuilstal.
ik heb wel dekens met een halve hals. Ik heb gewoon een 200 grams en een 300 grams en natuurlijk een 0 grams. Als het echt heel koud is krijgen ze de 200 en de 300 gewoon over elkaar heen.
. Wanneer begin je eigenlijk al met scheren?Dennis schreef:Ik scheer ze in een jachtmodelletje en dan blijven ze 24/7 buiten, wel met een goede deken (bucas, horseware). 200 gram, en alleen bij extreem weer iets meer.
Helemaal scheren (op de benen na) heb ik ook gedaan, maar zelfs met een halsdeken beviel dat niet. Had steeds pony's die stonden te rillen, zelfs toen er 900 gram aan dekens op lag.
en anders zou ik in ieder geval de benen laten zitten
Dennis schreef:Ik laat ze zonder deken lopen tot ik scheer. Mijn ervaring is dat je bij shetten nu al met deken moet beginnen wil je een vacht kort houden en dat gaat mij te ver. Ik scheer gewoon op gevoel, Roos was vorig jaar oktober en eind december nog eens. Whitney begin december en die is maar 1x gedaan
Dan scheer ik buik en onderkant hals en gaat er een 200 grams dekentje op.
Zie hier voor voorbeeldjes:
[AR-ITP] 2x 2span gereden, mijn toekomstig 4span
[AR-ITP] Roos haar wedstrijddebuut
maar wel een hele harige pony!
Ymor schreef:Ik krijg het idee dat je haar zo graag wil scheren dat het eigenlijk niet uit maakt wat wij zeggen. Het is verder je eigen keuze en ik scheer ook altijd dus ik kan er niet veel over zeggen. Maar realiseer je wel dat sommige het heel snel koud hebben. Vorig jaar heb ik voor mijn geschoren pony in totaal vijf dekens moeten kopen. Dikke pech had ik want er ging er eentje kapot eentje zat niet mooi want daar kreeg hij schuurplekken van. En dan hadden we nog de verschillende dekens voor de verschillende temperaturen.
En weet je je kunt altijd nog alles er af halen. Waarom niet eerst een deel er af, werkt het niet dan iets meer.
.