Enkele weken terug heb ik mijn eerste paard/veulen gekocht. Het is een Schwarzwälder Fuchs geworden.
Als alles goed gaat, wordt het veulen in april geboren. Heel spannend dus allemaal!
De moeder is Merle. Dit wordt het laatste veulen van haar. Hierna gaat ze met pensioen.
Merle is een merrie die in het bezit is van een sterpremie

De vader is Ravel geworden. Hij is een elitehengst en staat in Duitsland.

Mocht het een hengst worden, dan blijft hij ook een hengst. Als hij dan drie jaar wordt, gaat hij mee naar Duitsland om gekeurd te worden. Er is een zeer grote kans dat hij goedgekeurd gaat worden als dekhengst.
Mocht het een merrie worden, dan gaat ze ook een paar veulens ter wereld brengen.
Daarnaast gaan wij lekker recreatief bezig en hopen wij het ook leuk te gaan doen in de TREC!
Nu is er alleen nog wel een klein probleempje.. Ik heb nog geen flauw idee wat voor naam ik wil gebruiken. Van de week neem ik nog contact op met de fokker om te kijken met welke letter de stamboeknaam moet beginnen. Een roepnaam heb ik nog niet en iedere suggestie is welkom!
Deze Schwarzwalders zijn zeer gewild en zijn zo weg als je er niet bijtijds bij bent.
ben benieuwd