Ik heb nu ongeveer een jaartje gereden op de pre van mijn tante, een merrie van 10 jaar. Ik ben echt helemaal verkocht aan het ras. De mooie uitstraling, de lange manen, de mooie oogjes maar ook het eerlijke karakter spreekt mij enorm aan. Ik heb ook 3 jaar in spanje gewoond waar ik ook vele heb mogen bezichtigen.
Maar goed om een lang verhaal kort te maken ik ben dus nu op zoek naar mijn droompaard. Waarom ik nu dit topic heb geopend is dus omdat ik niet goed weet hoe ik er het beste aan begin en wat het beste is, zelf op zoek gaan en via internet naar spaanse fokkers en stoeterijen zoeken ( want de taal is geen probleem ) of toch een tussenpersoon zoeken die betrouwbaar is en die de goede adressen weet en zoja welke tussenpersoon dan? want ik heb al een beetje gezocht en er zijn er redelijk veel. En is het het beste om eentje van spanje te halen of eentje van hier in begie of nederland?
Wat ik zoek is gwn een leuk paardje ( ben niet van plan om wedstrijden te rijden, gwn recreatief dressuur, lesjes nemen en gaan wandelen ) het geslacht liefst een ruin, de leeftijd tussen de 5 en 8 jaar, al wel zadelmak gemaakt en liefst al wel doorgereden, de kleur maakt mij niets uit al zou ik het liefst een bruine willen en de schofthoogte liefst boven de 1.60 m. Mijn budget is rond de 8000 euro.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen met mijn vragen en ben ik hopelijk snel in het bezit van mijn paardje