Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Kirsha schreef:Met hoeveel paarden gaan jullie? En hoe oud is het veulen nu? 'Net bevallen' weet ik niet precies wat je bedoelt, ik ga dan uit van 0-2 weken, ik zou zo'n veulen niet meenemen als jullie met zijn allen gaan rijden. Zo'n veulen is nog ontzettend gevoelig, ik zou die niet zomaar met een kudde paarden mee laten lopen/rennen.
fjordnina schreef:Kan prima, zeker zolang je een wandeling van een uurtje of zoiets maakt is er geen enkel probleem. Ook op de trailer moet gewoon kunnen. Mooie leeftijd om dit soort dingen spelenderwijs te kunnen leren. Heb je later alleen maar gemak van. Hou er wel rekening mee dat je je handen goed vol kunt hebben aan een merrie en veulen in een onbekende omgeving.
Bedenk van tevoren ook goed of je het veulen los laat lopen of vast houdt. Dit ivm wegen en loslopende honden.
Voor zo'n actie zou ik het veulen rechts naast de moeder vastmaken aan een longeersingel. Wel van tevoren oefenen. Zo heb je je handen vrij voor de merrie, kan het veulen op haar steunen en loop je zo min mogelijk risico's.
Na afloop zal het veulen flink moe zijn van alle indrukken, maar daar is niks mis mee.
famke43 schreef:Kirsha schreef:Met hoeveel paarden gaan jullie? En hoe oud is het veulen nu? 'Net bevallen' weet ik niet precies wat je bedoelt, ik ga dan uit van 0-2 weken, ik zou zo'n veulen niet meenemen als jullie met zijn allen gaan rijden. Zo'n veulen is nog ontzettend gevoelig, ik zou die niet zomaar met een kudde paarden mee laten lopen/rennen.
er gaan 3 pony's.
de vader, de moeder, en het veulen.
ze is gister bevallen. en we gaan niet rijden, alleen heel af en toe een kindje van 6 erop( die gaat op de vader van het veulen)
nadja15 schreef:Het kan welRustig aan doen, veulen aan de moeder vast binden en dan leren ze er ook nog veel van!
x_mayra schreef:zes weken oud vind ik een beetje riskant.. stel veulentje schrikt, rent in volle galop terwijl die vast zit ? moeder kan mee gaan omdat het haar kind is, en gaan er ook oudere mensen mee ?
zoals de reactie's voor me, ik zou het niet doen en nog ff wachten !