Vandaag was het eindelijk zover.
Zij stemde ook in dat ik dit topic over haar paard opende.
Delight heeft een prachtig hengstveulen op de wereld gezet met de naam Delight's Eagle From Heaven. De vader van het veulen is CS Indian Fire.
Delight

CS Indian Fire

Het was allemaal super spannend en na 343 dgn dracht is ze eindelijk bevallen.
Ik kreeg vanmorgen van de eigenaar het bericht om 10.30 uur dat Delight aan het harsen was.
Ze stonden nog lekker buiten en was allemaal maar onzeker hoe lang zon periode zou duren als een merrie begint te harsen.
Want dat verschilt nogal per merrie.
de stal werd toch maar in gereedheid gebracht want dan lag alles er in ieder geval lekker schoon bij als het veulen zou komen.
Om 12.30 uur kreeg ik weer een bericht dat de melk er nou uit bleef druppelen. Ze werd toch maar voor de zekerheid op stal gezet
want ze voelde al warm aan en kreeg al grote neusgaten.
Eenmaal op stal bleef ze wat wiebelen op haar achterbenen en veel wisselen van been.
Ze ging liggen en het werd spannend. Zou het dan toch gaan gebeuren?
Ze stond weer op en ging weer rustig staan. Schijn bedriegt dacht ik.
Tot ze weer ging liggen en wat persbewegingen maakte.
Ze was al echt bezig.
De eigenaar ging kijken en de pootjesblaas hing er al uit. Dit was om 13.05 uur.
Daarna stond ze weer op en draaide rondjes door de stal al persend.
Ow wat spannend allemaal. zou het allemaal goed gaan.
De dierenarts werd snel gebeld dat ze bezig was met bevallen. die kwam er gelijk aan.
Delight was ondertussen weer gaan liggen en na ene paar flinke persen lag het veulen er bijna naast.
de eigenaar had het vlies al gebroken en het veulen ademde zijn eerste lucht binnen.
De dierenarts was ook aangekomen en heeft nog geholpen met die laatste persweeën om het veulen eruit te krijgen.
Daar lag een prachtig bont veulen naast Delight om 13.15 uur.
een super snelle bevalling die helemaal probleemloos verliep. Wat een opluchting.
Het veulen stond al snel op en ook de melkbar was snel gevonden waarna het gulzig begon te drinken.
Ik ben zo blij voor de eigenaar dat ze zon mooi gezond hengstveulen heeft gekregen.
En zij is ook helemaal verliefd op het kleine mannetje.
Nou dat was het hele verhaal over de bevalling.
Hier dan eindelijk de foto's van moeder en zoon.
Ben eigenlijk nog benieuwd wat nou eigenlijk de kleur van het veulen is.
dit zal later nog getest gaan worden maar misschien dat er hier nog bokkers zijn die weten hoe de kleur heet.
Samen liggen na de bevalling

Delight's Eagle From Heaven

Eagle

Is het geen schatje?
Laat een leuk berichtje achter voor de eigenaar.