Opfok : hoeveel betalen jullie en welke opfok is goed?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Umeo

Opfok : hoeveel betalen jullie en welke opfok is goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 09:07

Zoals de titel het al zegt ;)

- Hoeveel betalen jullie voor je jonge paarden in de opfok zowel in de winter/zomer?
- Wat krijg je voor die prijs?
- Wat vinden jullie een goede opfok en waarom?

l0esje21

Re: Opfok : hoeveel betalen jullie en welke opfok is goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 09:10

Ik volg. Ben er namelijk ook wel benieuwd naar!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 09:19

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 11:52

Misschien wel handig om aan te geven waarom? Dat vraagt ts nl. :)

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 12:00

Mijn merrie staat bij Horserij Hamara in de Eifel (Dld).
www.eifelpensioenstal.com

Ik betaal 125,- per maand, zomer en winter. Is inclusief alles (behalve evt. extra dierenartskosten), vind ik héél fijn.
Met 'alles' bedoel ik muesli, hoefsmid, ontwormen, 24/7 buiten met 's winters een ruime inloopstal en onbeperkt zeer goed hooi.
Ik vind het de allermooiste opfok die ik ooit heb gezien, prachtige heuvels, fantastische mensen, de paarden lopen altijd buiten in een gemengde groep (dus met oudere paarden voor de opvoeding). Alle paarden krijgen individueel eten in een voerzak en veel persoonlijke aandacht, is ook kleinschalig.
Ik vind het een fijne plek, daarom heb ik mijn veulen daar achter gelaten, ondanks dat het ruim 300 km van mijn huis is.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 17:14

ik heb mijn jaarling staan bij http://www.stalhuusstede.nl/
ben erg tevreden, professionele mensen en kleine groepen, veel persoonlijke aandacht. en leuke updates op FB van je oogappel, ideaal voor als je weinig tijd hebt voor bezoeken.
veel buiten en goede ruime droge paddocks

Tarieven opfok bij Stal Huusstede

Winterseizoen

Voor veulen, enter en twenter
135 euro per maand
Ex 6% BTW enten ontwormen hoefsmid en eventuele bijkomende dierenartskosten

Zomerseizoen

Enter twenter en evt 3 jarige ,
75 euro per maand
Ex BTW hoefsmid, enten ontwormen en eventuele dierenartskosten

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 21:53

Sammie schreef:
Misschien wel handig om aan te geven waarom? Dat vraagt ts nl. :)

Nou de site spreekt voor zich :D

Je paard op de kwelders.... Ongelofelijk gezond!

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 21:41

Ik betaal het hele jaar door €100 incl smid en voer. Zomers 24/7 in de wei. 'S winters stal met uitloop en 24/7 hooi en 2x daags brok. Groep is klein met max 7/8. Veel buiten staan was een harde eis en een niet te grote groep. Ik betaal alleen dierenarts en de castratie.

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 13:33

caro29 schreef:
Ik betaal het hele jaar door €100 incl smid en voer. Zomers 24/7 in de wei. 'S winters stal met uitloop en 24/7 hooi en 2x daags brok. Groep is klein met max 7/8. Veel buiten staan was een harde eis en een niet te grote groep. Ik betaal alleen dierenarts en de castratie.

Waar is deze opfok?

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 18:24

Ik betaal voor mijn 2 jarige 150 euro in de winter waar hij in een zeer ruime stal met vriendjes staat, en onbeperkt hooi voor zijn neus (met het ook naar buiten gaan)
En 75 euro in de zomer (weide seizoen) en daar staat hij super! zoveel ruimte, zulk mooi gras, en ook aan het einde van het seizoen.

www.stalwolfs.nl (lelystad)

eline1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 18:28

Ik heb mijn jonge paard bij stal cobra staan.
Hier betaal ik in de zomer 100 pm en in de winter voor een 2 jarige 155.
Hier komen nog wel hoefsmid en ontwormen bij.
Ik ben tot nu toe goed tevreden met de opfok!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:57

mijn jonkies (alleen hengsten) staan op mijn werk, http://www.stalbelvedere.nl gaan zomers en swinters op het gras! vanaf april ong dag en nacht. kleine groepen worden heel goed onderhouden, goed voer, ontwormen middels mest onderzoek en super schone stallen, nooit paarden met plakkaten stront of dikke rasta klitten in de haren
proffesionele begeleiding, kunnen meteen zadelmak gemaakt worden, dierenarts loopt elke dag op stal (heeft daar haar paard) voor mij nooit meer anders! kan me niet voorstellen dat ik mijn paarden binnen zou moeten houden in de winter
kosten weet ik niet uit m n hoofd (heb deze samen met de eigenaar dus ander tarief ;) )
ik dacht ong 140 euro

(als je op de site bij rondleiding kijkt zie je rechts alle weides voor de jonge paarden)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 12:41

Ik heb mijn veulen ergens bij iemand privé staan. Hier liep ik tegen aan, maar anders was ik naar een opfok gegaan waarbij het ontwormen en bekappen niet bij de prijs inzit. Ik wil graag dat ze iedere 3 maanden bekapt wordt en ik ben bang dat dat bij een All in tarief minder is, net als het ontwormen.
En ze staat 24/7 buiten met een grote schuilstal, ook een enorm pluspunt, ik wilde namelijk minimaal 8 uur buiten.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:16

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:19

Mijn twenter staan bij Wim ten Pas. http://www.wimtenpas.nl/

Super aardige mensen, als we van te voren even bellen kunnen we altijd komen kijken. Nemen de tijd voor je en omdat de koppels erg groot zijn is er super veel rust in de koppels. En het voordeel is dat er iedere week een dierenarts komt en dat je, je veulen daar ook röntgonologisch op de foto kan laten zetten en evt. kan laten opereren.

Prijs weet ik niet, dacht rond de €200/150 gemiddeld p.m. en dan winter duurder dan zomer.

Edit: En als ze niet op het land staan, staan ze in een hele grote stal met z'n 20/25 en dan komen ze overdag in zand paddocks.

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:20

Onze jonge paarden staan in Friesland bij de Donia Hoeve.
Ze komen er dagelijks buiten in paddocks en in de zomer staan ze op de kwelders bij de zee. Zoals al eerder gezegt, niks gezonder dan de kwelders. Ik betaal 90 euro per maand (per paard). Bevalt me tot nu toe goed, ik krijg mijn paarden rond en gezond weer terug. Ook fijne mensen, vakbekwaam en zorgzaam.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:26

Ik betaalde voor de winter 125,00
Snachts op stal, overdag in de paddock er werd gemest en gevoerd en buiten binnen gezet
contact met leeftijdsgenoten.
en in de zomer 75,00
24/7 weidegang met 2 keer daags controle

Vond dit wel een fijne stalling voor een jong paard waar je afgezien van wandelen en poetsen nog niet veel mee kan. Had hier alleen geen rijbak tot mijn beschikking dus toen hij 4 was zijn we verhuisd.

l0esje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:57

@NienkeNiels waar had je je paard staan?

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:01

Friesland!

SamanthaIJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:32

Kim_Evendi schreef:
Mijn merrie staat bij Horserij Hamara in de Eifel (Dld).
http://www.eifelpensioenstal.com

Ik betaal 125,- per maand, zomer en winter. Is inclusief alles (behalve evt. extra dierenartskosten), vind ik héél fijn.
Met 'alles' bedoel ik muesli, hoefsmid, ontwormen, 24/7 buiten met 's winters een ruime inloopstal en onbeperkt zeer goed hooi.
Ik vind het de allermooiste opfok die ik ooit heb gezien, prachtige heuvels, fantastische mensen, de paarden lopen altijd buiten in een gemengde groep (dus met oudere paarden voor de opvoeding). Alle paarden krijgen individueel eten in een voerzak en veel persoonlijke aandacht, is ook kleinschalig.
Ik vind het een fijne plek, daarom heb ik mijn veulen daar achter gelaten, ondanks dat het ruim 300 km van mijn huis is.

WOW wat ziet dat er fijn uit zeg!!!!!! Als ik dit eerder had geweten pfffff...

Maar goed de mijne staan bij De Vrijhoeve in Zoeterwoude- dorp http://www.devrijhoeve.nl/opfok/opfok.asp
Ik betaal nu in de winter 145 euro p.m. en zomers 100 euro p.m. en daar zit niks verder bij.

Maar de eigenaren zijn echt super aardig, controleren goed, houden je goed op de hoogte en voor mij is het dichtbij waardoor ik wel echt ongeveer 3x per week langs ga, en een stal waar ik haar straks ook in pension wil zetten. Had er eigenlijk het liefst 24/7 ook in de winter buiten gehad maar is dat toen niet gelukt. Heb haar eigenlijk ook heel snel en eigenlijk onverwachts gekocht, en wilde haar toch ook wel dichtbij hebben zodat ik vaak langs kon. Maar als ik de stal hierboven zie, jemig had ik die eis denk ik wel opzij willen zetten.

Heb namelijk nu het probleem in de zomer dat ze niet kan schuilen onder bomen of iets tegen de zon, het is een open weiland zonder iets erop. En gezien ze een wit hoofd heeft en een wit oog geeft dit nu al een beetje problemen. En een vliegenmuts/uv werend iets kan ze nu nog niet op, dan wordt ze namelijk het middelpunt van de andere paarden.

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 12:59

@ SamanthaIJ:
Ik ben nog steeds heel gelukkig dat ze in de Eifel staat. Het is wel heel ver weg en ik kan haar dus maar enkele keren per jaar bezoeken, dat vind ik wel erg jammer. Ik ken mijn veulen al sinds ze 3 dagen oud is en er was gewoon echt wel een 'klik', 8 maanden haar bijna iedere dag zien en er veel mee in de weer zijn maakte dat we echt al een aardige vertrouwensband hadden, en ik was bang dat allemaal kwijt te raken, maar daar ben ik nu wel overheen. Maar ik word zo leuk op de hoogte gehouden van alles, via foto's en video's en bijna wekelijks een uitgebreide mail. Dat maakt echt een hoop goed.

Bij de Vrijhoeve ben ik ook wezen kijken, die mensen kwamen inderdaad heel fijn op mij over. :j Vind je het niet een beetje vervelend dat je haar niet uit de groep mag halen?

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 13:05

rocksyboy schreef:
Onze jonge paarden staan in Friesland bij de Donia Hoeve.
Ze komen er dagelijks buiten in paddocks en in de zomer staan ze op de kwelders bij de zee. Zoals al eerder gezegt, niks gezonder dan de kwelders. Ik betaal 90 euro per maand (per paard). Bevalt me tot nu toe goed, ik krijg mijn paarden rond en gezond weer terug. Ook fijne mensen, vakbekwaam en zorgzaam.

Pas geleden was ik op zoek naar een opfok en deze opfok werd mij streng afgeraden..
Maar als ik jou verhaaltje zo lees klinkt het beter dan er gezegd werd!

Mijn veulen staat gewoon lekker bij mij op de weide in een kudde van totaal nu 5 paarden/pony's. Gaat hartstikke goed ;)
En ik betaal.. niks :D

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 13:11

Zijn er hier ook mensen, die een veulen(s) van iemand anders bij hun in de opfok lieten komen als gezelschap voor hun veulen/jaarling/...? Zo ja, hoeveel vroegen jullie en wat zat er in de prijs inbegrepen? Mag eventueel ook via pb.

SamanthaIJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 13:19

@Kim_Evendi
Ja, de mensen zijn echt super! En ja dat vind ik heel erg jammer maar helaas niks aan te doen, er zijn overal wel voors en tegens helaas. Maar doordat ik zo vaak kom is ze al zoveel rustiger en makkelijker geworden. En helaas is er ook al een paar keer een veearts bij gekomen waardoor ze op dat moment even uit de groep was, en dat is dan wel weer erg leuk! Er is namelijk een Sarcoid weggehaald waardoor ze een paar dagen alleen stond. Ja het enige jammere in de winter is toch wel dat ze doordat ze veel binnen staan, virussen sneller verspreiden en toch best wel veel wondjes door het stoeien. Maar goed nog een jaartje waarvan nu eerst nog buiten tot september ongeveer.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 13:27

Mijn veulen (Nou ja, ondertussen jaarling) staat op het bedrijf waar ik hem gekocht heb. Is geen 'openbare' opfok, enkel paarden die daar gefokt zijn kunnen daar evt blijven.

In de zomer is het 100 euro (excl. hoefsmid, da en ontwormen). Ze staat altijd buiten, hebben een grote groene wei en voorlopig staat hij samen met 2 ander hengsten.

in de winter is het 150 euro (excl. hoefsmid, da en ontwormen). Ze staan dan in een grote opfok stal, maar zolang het weer het toelaat komen ze wel de ganse dag buiten en 's avonds weer binnen.

Ik ben er super tevreden. Ken de mensen ondertussen al 4 jaar (had er al eens een 3-jarige merrie gekocht) en ze zorgen super voor de paarden. Kan me geen betere plaats wensen dan daar.