- Hoeveel betalen jullie voor je jonge paarden in de opfok zowel in de winter/zomer?
- Wat krijg je voor die prijs?
- Wat vinden jullie een goede opfok en waarom?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
caro29 schreef:Ik betaal het hele jaar door €100 incl smid en voer. Zomers 24/7 in de wei. 'S winters stal met uitloop en 24/7 hooi en 2x daags brok. Groep is klein met max 7/8. Veel buiten staan was een harde eis en een niet te grote groep. Ik betaal alleen dierenarts en de castratie.
)Kim_Evendi schreef:Mijn merrie staat bij Horserij Hamara in de Eifel (Dld).
http://www.eifelpensioenstal.com
Ik betaal 125,- per maand, zomer en winter. Is inclusief alles (behalve evt. extra dierenartskosten), vind ik héél fijn.
Met 'alles' bedoel ik muesli, hoefsmid, ontwormen, 24/7 buiten met 's winters een ruime inloopstal en onbeperkt zeer goed hooi.
Ik vind het de allermooiste opfok die ik ooit heb gezien, prachtige heuvels, fantastische mensen, de paarden lopen altijd buiten in een gemengde groep (dus met oudere paarden voor de opvoeding). Alle paarden krijgen individueel eten in een voerzak en veel persoonlijke aandacht, is ook kleinschalig.
Ik vind het een fijne plek, daarom heb ik mijn veulen daar achter gelaten, ondanks dat het ruim 300 km van mijn huis is.
Vind je het niet een beetje vervelend dat je haar niet uit de groep mag halen? rocksyboy schreef:Onze jonge paarden staan in Friesland bij de Donia Hoeve.
Ze komen er dagelijks buiten in paddocks en in de zomer staan ze op de kwelders bij de zee. Zoals al eerder gezegt, niks gezonder dan de kwelders. Ik betaal 90 euro per maand (per paard). Bevalt me tot nu toe goed, ik krijg mijn paarden rond en gezond weer terug. Ook fijne mensen, vakbekwaam en zorgzaam.