Wanneer je zelf een Montender gefokt hebt, ook graag de reden van de keuze voor deze hengst.
Foto plaatsen zou ook leuk zijn
.Ik heb zelf een in Duitsland gefokte, 5 jarige Montender x Chin Chin - ruin uit een KWPN merrie gekocht. Hij is ingeschreven bij het Sachsen - Thüringer Verband (ik begrijp daar nooit zo veel van, want op Horsetelex zie ik niet dat Montender ook voor dat stamboek zou dekken
) .Bij aankoop was reeds onder het zadel beleerd en had hij enkele BB springparcoursjes gelopen. Op dit moment wordt hij omgeschoold voor de mensport, maar is de bedoeling om hem tzt ook weer onder de man op te pakken. Foto volgt wanneer hij eenmaal voor de wagen staat, tot dan: zie profiel
.
. Braaf, hardwerkend en lost graag alles voorwaarts op. Heeft zijn schrik-piekjes vooral bij een abrupte beweging, maar is na de stress ook weer heel snel "op aarde" en blijft er niet in hangen als je begrijpt wat ik bedoel.
. Maar ook nu hij al bijna een week boxrust heeft, blijft hij vriendelijk en braaf tijdens de behandeling. Alsof hij weet dat-ie een sukkel was
. 

.
. Hij kan soms wel op zijn p!k getrapt zijn als ik fouten maak en kan dan best eens staken. Tja... hiervoor koetste ik met een New Forest pony, en dat is toch wel heel wat anders. Het grijze gebied tussen "goed en fout" was bij haar toch heel wat groter dan bij Moos
: 2 x p/w mennen, 1 of 2 x p/w onder het zadel, 1 of 2 x p/w longeren met de dubbele longe / pessoatuig, 1 (maar voorlopig 2) dagen vrij of een uur wandelen aan de hand (deed ik voorheen ook met de pony waar ik mee mende, maar niet op reed en dat vond ik altijd erg prettig
. Ben benieuwd hoe dat gaat
.
Altijd leuk om de gelijkenissen tussen de Montenders te zoeken

. Zo zielig!