Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Kempkes schreef:Maar er is geen vriendjespolitiek, en iedereen laat elkaar in de waarde... Dat een paard alleen aan de hand mag bewegen moet niets uit maken aan de beweging van het paard, ook dan moet hij goed lopen...
Geen goede galop, dan ook geen voldoende vermogen in achterhand.janderegelaa schreef:Ik vind de keuring bij het NRPS maar zo zo. De paarden mogen alleen aan de hand bewegen of het moet nu veranderd zijn....
agerrits schreef:Geheel met dees eens.![]()
Je paard verdienstelijk in de sport laten mee draaien is niet alleen leuk, maar ook het beste om te laten zien hoe goed je paard is, en ook zekerheid geeft op haar nafok, omdat ze zelf prestaties (heeft) geleverd. Sport is de graadmeter wat mij betreft.
sandra8 schreef:Ik heb mijn Sandreo merrie ook overgeschreven naar het nrps.
Ik heb ook meer met het nrps dan kwpn.
Ik vindt de keuring juist beter bij het kwpn kan je in 1 jaar opname
stamboek ster en keur worden??
Bij het nrps kan je de ster halen en het jaar daarop voor keur mits
ze een eerste premie veulen heeft gehad goede abob en exterieur waardig keur.
Overigens voor mijn merrie heeft het goed uitgepakt ze was in 2011 kampioen van n-h z-h
en Utrecht. Mocht toen naar Ermelo daar was ze weer beste in haar rubriek en is ze ster geworden.
fokfanaat schreef:je moet het echt over de hogere sport hebben ZZ-licht en hoger, maar an sich zegt een hoge ibop mij veel meer over sportaanleg dan een sportpredikaat, je weet nooit hoe dat verkregen is, er zijn ook zat fjorden ed die na jaren noeste arbeid dat puntje in het Z2 behalen en toch geen voorbeeld van kwaliteit.

Sabbientje schreef:janderegelaa schreef:Ik vind de keuring bij het NRPS maar zo zo. De paarden mogen alleen aan de hand bewegen of het moet nu veranderd zijn....
De KWPN keuringen waar ik geweest ben, werd ook alleen aan de hand bewogen met de paarden. Met zowel tuig als rijpaarden (Dalem)