Woestein schreef:Goh ikke wel reageren...

Dat de hengsten hier in nederland geen ene klap uitvoeren komt omdat er nog te veel "hobby" matig gereden wordt met ze.. zijn maar weinig hengstenhouders die geld willen uitgeven aan goede ruiters om de hengsten uit te brengen..
En dat vind ik nou juist zo jammer, daardoor worden de hengsten niet interessant gemaakt. Vaak wordt bij de keuring een foto gemaakt, en jaren later nog gebruikt.
Citaat:
En de Hafhengsten die weer wel wat uitvoeren..(de hengsten van Klaas de Haan bijvoorbeeld..) zijn weer niet goedgekeurd vanwege ene jaar te lang in de rug en ander jaar weer te kort in de rug..

.(te heet gewassen door zijn vrouw zegt hij nu maar zelf...)
Welke hengsten heeft die dan? Ken ik namelijk niet, maar wel interessant. 
Citaat:
En ja dat Oostenrijk vaak bovenaan staat...kijk maar eens naar het achterbeen gebruik...vaak vallen daardoor de Nederlandse hengsten in het niet...
Ik denk dat dat wel kan veranderen als je met die hengsten, doelgericht doorfokt. Maar die kans bestaat bijna niet, doordat er steeds maar weer hengsten geimporteerd worden. Jammer. 
Citaat:
Ben nu wel benieuwd hoe het er dit jaar aan toe gaat op de Hengsten keuring...waarschijnlijk zullen er wel weer 3 3-jarige goedgekeurd gaan worden..1 Duits 1 Oostenrijks en 1 Nederlands fokproduct....
We zullen zien..
Ben idd ook erg benieuwd. Daarom ga ik ook zeker kijken. 
[/quote]