is het normaal als een shetlander ong. 1.15? het is een shetlander want ze hebben de papieren alvast bedankt xx
Noctua
Geplaatst: 16-04-13 17:47
1.15 wat? Hoog is? Breed is? Lang is? Misschien even je vraag wat duidelijker formuleren
Als je de hoogte bedoelt.. Is wel groot voor een shetlander, maar zou niet inzien waarom het geen shetlander zou kunnen zijn.
Laatst bijgewerkt door Noctua op 16-04-13 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt
loesje4600
Geplaatst: 16-04-13 17:52
als je inderdaad de hoogte bedoeld is het inderdaad groot. het kan inderdaar een shetlander met papieren zijn maar de shetlander is dan niet opgenomen in het shetland stamboek, die gaat maar tot 1.10 ofzo dacht ik.
Een shetlander kan wel degelijk hoger zijn dan 1.07, wel is het zo dat ze niet in het stamboek worden opgenomen als ze op een bepaalde leeftijd groter zijn dan 1.07, ze kunnen wel daarna nog doorgroeien en alsnog stamboom papieren hebben.
De minimaat pony's met een stokmaat t/m 86 cm De kleine maat pony's met een stokmaat van 87 t/m 92 cm De middenmaat pony's met een stokmaat van 93 t/m 98 cm De grote maat pony's met een stokmaat van 99 t/m 107 cm
Maar het kan best een wat uit de kluiten gewassen raszuivere shet zijn. Bij ons op stal staat er ook 1 van 1.10 en die heeft in ieder geval veulenboekpapier, stamboek weet ik niet zeker, en komt uit een lijn van kroonmerries.
Ik ken er ook 1 van 1.10. is waarschijnlijk ook kruising, ook omdat hij zo breed is.
TS, is het geen kruising met welsh ofzo?
YamaSaki
Geplaatst: 22-04-13 17:12
Het kan prima een zuivere shet zijn. Zie inderdaad de topics die hierboven staan. Er is zelfs iemand op bokt die met haar "reuzen" shet (1,12m dacht ik?) officieel tussen de paarden start met dressuur. Maar Bonfire (zo heet die shet), is een echte shet en zeker geen kruising.
Ik ken wel meer shetlanders boven de 1,07m. De maten die in de tabel staan, zijn de stamboek maten, hoe ze daar geklassificeerd worden. Heeft niets te maken, met hoe groot een Shetlander kan worden.