Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Ik vind dat de mijne zelfs beter meewerkt sinds we bitloos rijden; we hebben er beiden gewoon meer plezier in. Ik hoop binnenkort dan ook onze eerste buitenritten bitloos te kunnen maken
Maakt echt geen fluit uit of je nu met een arabier, een volbloed, een fjord of een shet bitloos rijd hoor. Kan met allemaal 
ga voor het mennen bitloze neusriem aanschaffen, maar die hebben ze helaas allen kaak gekruist. Ik ga voor m'n shet ook een sidepull kopen voor m'n nichtjes die er nog wel eens op rijden. Sidepull pardoes
Ik ben van mening dat sidepull het duidelijkste is voor het paard. Kin of kaakgekruist ben ik eigenlijk niet zo'n fan van omdat vaak de release niet zo goed is. cynthiar schreef:Ik sinds kort. Ik heb een sidepull en een touwhalster, het touwhalster werkt het beste voor mijn fjord. Met de sidepull heb ik minder te zeggen als hij eigenwijs is.
Met deze optomingen kan je geen constante aanleuning hebben, dus niet echt geschikt voor dressuur.

Maartje1990 schreef:Ik heb overigens geen fjord en rijd geen bitloos, want ik rij nietga voor het mennen bitloze neusriem aanschaffen, maar die hebben ze helaas allen kaak gekruist. Ik ga voor m'n shet ook een sidepull kopen voor m'n nichtjes die er nog wel eens op rijden. Sidepull pardoes
Ik ben van mening dat sidepull het duidelijkste is voor het paard. Kin of kaakgekruist ben ik eigenlijk niet zo'n fan van omdat vaak de release niet zo goed is.
Lunaeekie schreef:Ik rijd af en toe bitloos, met beide fjorden. Soms met touwhalster, soms alleen met neckrope (zie topic onderschrift)
Black_Pine schreef:Lunaeekie schreef:Ik rijd af en toe bitloos, met beide fjorden. Soms met touwhalster, soms alleen met neckrope (zie topic onderschrift)
Respect![]()
Ziet er goed uit. Dat lukt mij nog niet met mijn fjord. Ik vind het bitloos rijden al zo fijn.
De neckrope blijft nog even een toekomstdroom voor het buitenrijden.