[TI] Hoeveel is de prijs van een tinkerveulen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zizougirl

Hoeveel is de prijs van een tinkerveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 07:24

Hey,
Ik heb twee maanden geleden een tinkerveulen gekocht van 9maanden oud!
Blauw met wit!!!
Binnen een paar dagen staat ze bij ons op de weide.
Ik heb er 700euro voor betaalt en zou willen weten of dat een goeie prijs is.

Juliettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 07:28

als het mooie papieren heeft, en het een merrie is vind ik dat heel goedkoop!
maar als het een hengst is met alleen een paspoort vind ik dat ook een mooie prijs

Zizougirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 07:32

Het is een merrie en dacht dat ze zei dat er ook de stamboom bij zit. Maar het is wel bij een boer thuis dak hem gekocht heb,niet bij een fokker ofzo...

kohtje

Re: Hoeveel is de prijs van een tinkerveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 07:34

Als je iets koopt dan vraag je toch of er een stamboom bij zit?

Juliettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 07:37

kohtje schreef:
Als je iets koopt dan vraag je toch of er een stamboom bij zit?

voor mij is dat niet van belang, omdat ik niet zou gaan fokken.
als de TS wel van plan was om dat te doen of iets anders in die richting is het idd wel handig als je daar naar vraagt

Zizougirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 07:38

Tja, ik heb veel gekeken op de site,waar ik op moest letten als ik een veulen kocht. Maar dat heb ik niet gelezen. Maar er zit een stamboom bij voor zover ik weet!
Dus het is een goede prijs? Kan spijtig genoeg geen foto plaatsen. Anders zou ik jullie een foto willen laten zien

Zizougirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 07:38

Ik ben ook niet van plan om er mee te kweken.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 07:39

Lijkt mij als je een paard koopt je alles na vraagt en er even een dierenarts naar laat kijken en het paspoort bekijkt .

Juliettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 07:40

kohtje schreef:
Lijkt mij als je een paard koopt je alles na vraagt en er even een dierenarts naar laat kijken en het paspoort bekijkt .

:j

Zizougirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 07:43

Ok, nu ben ik heel in paniek aan het geraken! Want morgen ga ik mijn veulen gaan ophalen....

Zizougirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 07:44

Dus heb het helemaal verkeerd gedaan :(

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 07:46

Nou, heb je al betaalt? En als het liefde op het eerste gezicht is prima toch! Alleen zou ik moergen nog even navragen of ze écht een stamboom heeft.En of ze papieren/paspoortje heeft zo niet. Lager bieden. En even klinisch laten keuren.Altijd doen :j

Juliettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 07:47

TS, heb je al betaald ?
Trek het voor de zekerheid na, en laat een dierenarts er even naar kijken!

Zizougirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 07:56

Ja heb al het grootste deel betaald. Maar 1 voordeel heb ik wel nog. Mijn vriend zijn ouders en bompa die kennen die mensen goed. Die wonen in het zelfde dorp. En hebben trouwens samen op school gezeten.dus denk niet dat ze mij in het zak gaan zetten ofzo. Maar ik ga de dierenarts even laten gaan naar daar, ga straks nog bellen! Thx

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 08:15

nou je hoeft niet in paniek te raken hoor.

Er hoeft ook niet perse een stamboom bij te zitten. Als jij dat paardje voor de lol koopt om er zelf plezier van te hebben maakt het toch niet uit wat voor afstamming hij heeft.

Of je hem na laat kijken door een dierenarts is je eigen keus. Is wel altijd verstandig maar aan een veulen valt weinig te zien behalve dat ze natuurlijk wel hartruis of iets dergelijks op tijd kunnen constateren. Ik laat paarden vanaf twee jaar altijd keuren daarvoor niet.

Qua prijs blijft het met paarden altijd wat een gek ervoor geeft. Tinkers zijn over t algemeen geen dure paarden ook niet als ze een goed papier erbij hebben. je hebt het toch al betaald dus ik zou je daar niet zo druk over maken.

Geniet gewoon van je paardje en laat je niet gek maken. En wat er mis gaat das weer een leer voor de volgende keer.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 08:17

Als ik dit zo lees heb je niet veel ervaring, is het dan wel verstandig een veulen te kopen? Maar voor 700 euro heb je iig een koopje als het een gezond paard hebt, alles wat je extra krijgt is dan heel mooi meegenomen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 08:17

Is het veulen gechipt? Anders mag je het niet vervoeren.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 08:21

Stamboek of geen stamboek papieren. Als het een volle tinkermerrie is heb je er erg weinig voor betaald zelfs. :j Zelfs als het een jong veulen is dat net van de merrie afkomt.

Zowiezo navragen hoe dat zit met papieren. Paspoort en chip moeten erin zitten in Nederland. Ik weet niet hoe dat in Belgie zit trouwens.

Zizougirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 09:13

Tja wat ken ik van paarden, ik heb geen mes gevolgd in een manege ofzo.maar ik rij al paard bij mijn vriendin op haar privé piste sinds ik klein was, het ligt nu al 6 jaar stil omdat ik kinderen heb. Nu ze wat ouder zijn heb ik terug wat meer tijd. Ook alle vragen dat ik heb,zoek ik op! Ik doe ook vrijwilligers werk op een paardenmelkerij waar ik vrij kan rijden wanneer ik wil. Sinds ik kort geleden verhuist ben, wonen hier in de straat hele leuke mensen met veel kennis van paarden. Ze verhuren ook plaatsen op de weide en piste. Maar omdat ik daar ook mee help mag ik een paard zetten, en juist het eten betalen. Ik leer veel bij van hun! En op de paardenmelkerij ben ik bezig om veulens zadelmak te maken. Dus die ervaring kom ik niet te kort. Natuurlijk moet ik nog veel leren!!! Dat weet ik! Maar ik wordt correct bij gestaan als het over het algemeen verzorgen van paarden gaat

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 09:26

Ik neem aan dat die veulens die je zadelmak maakt 3 jaar zijn? :)
Ik vind het ook een nette prijs, en als je goede begeleiding krijgt en open staat om te leren moet het wel goed komen!
Ik zou hem ook niet zo snel laten keuren, er kaan haast geen gebrek aanzitten aangezien je weet dat er nog niet op gereden is etc, natuurlijke gebreken daarbuiten dan.
Veel plezier met haar!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 09:28

Amiigo schreef:
Ik neem aan dat die veulens die je zadelmak maakt 3 jaar zijn? :)
Ik vind het ook een nette prijs, en als je goede begeleiding krijgt en open staat om te leren moet het wel goed komen!
Ik zou hem ook niet zo snel laten keuren, er kaan haast geen gebrek aanzitten aangezien je weet dat er nog niet op gereden is etc, natuurlijke gebreken daarbuiten dan.
Veel plezier met haar!

Gebrek als hart ruis,graashoef of andere verkeerde stand kan natuurlijk wel bij een veulen voor komen.

Zizougirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 09:51

Ja inderdaad 3jaar, maar werk ook met de veulens als ze jonger zijn op de paardenmelkerij. En daar komen andere voorbereidingen bij kijken. Ik maak mij er inderdaad geen zorgen over het verloop van mijn eigen veulen. Want sta open voor alle nuttige commentaren. :)
Ben blij dat ik er een goede prijs voor betaald heb. Het is ook de bedoeling dat ze de kinderen gewoon wordt en ook de kinderen het veulen natuurlijk! Als er nog dingen zijn dat ik moet weten, schoot it!
Aja zelf ga ik in de trailer blijven bij men veulen, ti's een dubbele trailer Dat ik mag gebruiken. Wil dat ze op haar gemak is,ti's de bedoeling om ze later nog makelijk op een trailer te krijgen.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 16:40

WD-V -> TI

123Simone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 16:48

Als je veulentje gezond is en een chip en goede papieren heeft, is het een mooi prijsje :D de stamboom maakt mij niet zoveel uit. Maar ik zou zeggen: heb plezier met je veulen en met je paardenkennis komt het helemaal goed ! Een buurt vol paarden mensen, geweldig.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 16:51

in deze tijd vind ik het nog al wat geld. met geen goede papieren 250 a 300 met papieren dat ligt er natuurlijk aan welke ouders het paard heeft