Is dit singlefoot.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

koetjeboe

Is dit singlefoot.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 18:50

Hoi ik heb een draver merrie.
Een echte telganger, met draf hebben we de grootste moeite.
Maar ze kan tolten of in elk geval iets wat daarbij in de buurt komt.
Maar alles wordt vrij snel lateraal.

https://www.youtube.com/watch?v=Er7A8I4 ... ata_player

Ik heb zelf geen echte gangen kennis als ben ik me er nu meer in gaan verdiepen en heb ik nu een les op een IJslander gehad.
Maar wat is er volgens jullie te zien in het bovenstaande filmpje

liana_shet

Re: Is dit singlefoot.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 18:53

Ik vind het niet echt lijken op tolt :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 18:55

een soort ingehouden draf, volgens mij doet ze half/half dat zie je vaker gebeuren.

Roverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 18:57

Het ziet er inderdaad meer uit als een ingehouden draf, alsof ze bijna terug gaat vallen in stap oid. Ik zie er ook normale passen tussen.
Het ziet er wel heel apart uit! haha

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 18:58

Ik zie meer een paard dat graag wil draven, maar wordt tegengehouden/ingehouden.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 18:59

mijn ijslander ging ook op die manier in tolt, op zich niet heel erg (door een beetje tegengas te geven in draf) maar volgens mij mixt ze daarna de draf en de tolt (aan het einde draaft ze echt niet normaal, daar zit wel tolt in)

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 19:03

Ik vind het ook een ingehouden draf, je ziet ook dat je je paardje (stevig) tegenhoudt

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 19:04

vanaf 13 seconden is het iets meer dan alleen ingehouden draf :) moet je het filmpje even verder kijken. maar het is niet echt iets zuivers.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 19:05

nou draven doet ze echt niet hoor ja telgang.
Als ik haar hier laat gaan gaat ze zweinepassen ofwel telgang zonder zweef moment.
Maar als je het filmpje steeds op pauze zet dacht ik eerst telgang te zien, en dan ff tolt en dan weer telgang.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 19:08

overigens hou ik haar absoluut niet tegen op dit filmpje, dit doet ze gewoon als ik drijf vanuit de stap.
Ze kan ook super super snel stappen.
Maar ik zie echt geen draf ik zie hier dacht ik een hele andere been zetting

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 19:11

Herkenbaar. Heb ook een draver gereden die niet kon draven onder het zadel, enkel telgang en vanalles dat erop leek. Hij ging ook zo lateraal stappen als je harder ging, als hij bijna in draf ging, of bijvoorbeeld in de hoeken.

Hoe lang rijd je haar al onder het zadel?

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 19:14

Ik ben geen kenner van andere gangen, maar hoor en zie hier in ieder geval niet tot nauwelijks een ingehouden draf in. Of het een tölt variant is, wat je soms tussen de telgang-achtige passen in ziet komen, weet ik niet, maar de beenzetting is 80% van de tijd in ieder geval veel te telgangerig voor draf.
Hoe zit het?

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 19:36

djinnie schreef:
Ik ben geen kenner van andere gangen, maar hoor en zie hier in ieder geval niet tot nauwelijks een ingehouden draf in. Of het een tölt variant is, wat je soms tussen de telgang-achtige passen in ziet komen, weet ik niet, maar de beenzetting is 80% van de tijd in ieder geval veel te telgangerig voor draf.
Hoe zit het?

Hehe iemand die ziet wat ik ook zie.
Op het IJslander forum dachten ze aan een hele laterale tolt.
Als zij tolt is dit ook niet te vergelijken met de IJslander toltdie tolten met veel meer knie actie

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 21:13

Ik zou hierbij ook veel meer naar tolt neigen dan naar draf. Zeker het eerste stuk lijkt vrij lateraal. Ik zou het in ieder geval geen ingehouden draf noemen. Filmpje nog een keer bekeken, nu met geluid en ik ben wel zeker dat dit geen draf is.

En lang niet alle IJslanders hebben veel knie actie, helaas die van mij zou ook wel wat meer mogen hebben :P

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 23:10

pluklief schreef:
Ik zou hierbij ook veel meer naar tolt neigen dan naar draf. Zeker het eerste stuk lijkt vrij lateraal. Ik zou het in ieder geval geen ingehouden draf noemen. Filmpje nog een keer bekeken, nu met geluid en ik ben wel zeker dat dit geen draf is.

En lang niet alle IJslanders hebben veel knie actie, helaas die van mij zou ook wel wat meer mogen hebben :P

Maar de meeste mensen die tolt vergelijk met de tolt van een ijs. Stelt zich een tolt voor met veel knie actie

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 23:16

Ik weet niet wat het is, maar vindt het er niet echt lekker uitzien.. Ziet dr uit als een paardje wat flink tegengehouden wordt aan de voorkant, maar juist wel wil gaan..

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 23:22

Op het ijslander forum zijn ze het er unaniem over eens dat het tolt is. Wel erg lateraal. Overigens rij ik hierbitloos.

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 23:49

Bitloos? Ik zie toch echt een D-trens hangen.. En bitloos of niet, inhouden is inhouden.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 23:52

dit is het huppelpasje waardoor ik altijd weggestuurd ben tijdens dresuur wedstrijden met je bent zielig, hij is kreupel niet meer rijden enzo... zij deed tulten , soms draf en naar de galop 2 passen draf, voorbenen gelop, achterbenen draf en dan over in telgang.

cl@udia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 01:46

dat is zowiezo een 4-takt, duidelijk te horen
elk ras heeft weer een ander naampje voor hun 4-takt gang
met wat meer verzameling zal zij wat meer smooth zijn, en de passen zijn ook niet 100% ritmisch
maar ik vind dat zij er happy uitziet hoor
bedankt voor de topic, hartstikke leuk om eens een duidelijk fimpje te zien van de toltende draver :D

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-13 06:09

xStephanie schreef:
Bitloos? Ik zie toch echt een D-trens hangen.. En bitloos of niet, inhouden is inhouden.

IK weet niet of je je wel eens hebt verdiept in het rambo micklem hoofdstel.
Daar zitten bitklips bij die kliptjes maak je vast tussen je bit en neusriem.
Als ik aan de teugels kom komt de druk op de neus.
Dit doe ik om haar te laten wennen aan het bit omdat ze anders niet draaft met bit in.
Daarmee wat is er mis met inhouden, heb je zelf al een getolt of een paard dat geleerd?
Het het idee dat je niet eens weet hoe dat voelt en hoe je het rijd.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-13 06:11

cl@udia schreef:
dat is zowiezo een 4-takt, duidelijk te horen
elk ras heeft weer een ander naampje voor hun 4-takt gang
met wat meer verzameling zal zij wat meer smooth zijn, en de passen zijn ook niet 100% ritmisch
maar ik vind dat zij er happy uitziet hoor
bedankt voor de topic, hartstikke leuk om eens een duidelijk fimpje te zien van de toltende draver :D

dit was ook geen ideaal filmpje had me beugels wat kort omdat ik van de les kwam en had geoefend met draven.
Maar me vriend kwam net thuis dus heb hem ff snel me camera in de hand gedrukt.
Wilde nou onderhand wel eens ff zelf zien wat ze deed

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 06:44

koetjeboe schreef:
xStephanie schreef:

IK weet niet of je je wel eens hebt verdiept in het rambo micklem hoofdstel.
Daar zitten bitklips bij die kliptjes maak je vast tussen je bit en neusriem.
Als ik aan de teugels kom komt de druk op de neus.
Dit doe ik om haar te laten wennen aan het bit omdat ze ik denk anders niet draaft met bit in.
Daarmee wat is er mis met inhouden, heb je zelf al een getolt of een paard dat geleerd?
Het het idee dat je niet eens weet hoe dat voelt en hoe je het rijd.

Ik denk dat jij niet weet wat bitloos is. Zodra er iets in de mond van je paard zit, is het niet meer bitloos. Ikzelf heb lang met een merrie gereden die loopt zoals de jouwe, en die ging wel gewoon draven als ze de ruimte kreeg..

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-13 07:58

Ik kon gisteren geen heel lang verhaal typen met me telefoon daarom noemde ik het maar ff bitloos.daarbij gaat ze echt niet draven hoor. Maar mijn vraag is allang beantwoord. Ze doet hier een laterale tolt. En het ziet dat ze haar hoofd hoog draagt dit doen de meeste paarden in tolt zeker als ze het nog erg moeilijk vinden.
En daar gaan we zeker aan werken.
Maar helaas ik wilde dat ze draafde maar met een beetje de teugels los laten ben ik er niet.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 12:34

TS heeft niets aan reacties van mensen die blijkbaar geen kennis hebben van dravers en gangenpaarden. Dit heeft niets met inhouden te maken. Ze hoeven niet ineens te gaan draven als je meer teugel geeft. Het is een questie van trainen, meer balans krijgen etc.

Om ze in de normale draf te krijgen vanuit de laterale gang, kan je ze het beste uit balans halen is mijn ervaring. Dan 'struikelen/vallen' ze in de normale draf en dan is het een questie van ze erin houden en balans kweken.