Veulentje nummer 1:
Helaas was ik enigzins te laat met het beginnen van een topic over de te verwachten veulens. Inmiddels is de eerste al geboren.
Een klein verslagje van de eerstgeborene....
Op 2 november 2012 is er een nieuwe merrie mijn stal komen versterken. Ze is NL Moonlight Sampsons Twilight. Ze is een 32 inch koffievos 100% amha merrietje.
Ze is drachtig gekocht van de homozygote zwartbonte hengst, Westwind Scouts Tiz n Honor. Ook een 100% amha miniatuurpaardje.
Op 12 februari is de kop eraf. Deze nacht om 3:40 is HD Tix Dark Lady Gaya geboren. Een klein fijn bruinbont merrieveulentje.
Jeetje wat was ik blij die nacht. Een goede start van het veulenseizoen.
Echter wel meteen met de neus op de feiten gedrukt. Als ik er niet was geweest, was het veulen gestikt in het vlies. Twilight was zo moe dat ze eerst weinig aandacht had voor Gaya. Het drooglikken kwam ook niet in haar woordenboek voor.
Zo nu eerst maar wat fotootjes.

Lekker rond maar gezond. Ze kan ondanks haar dikke buik toch nog leuk bewegen.

Zo heel erg dik was ze niet in de breedte.

Vader van Gaya.

Voor het eerst staan.

Helaas zijn er maar een paar dagen geweest dat ze zonder jasje heeft gelopen. Hopelijk wordt het nu eindelijk lente zodat we weer veel mooie foto's gemaakt kunnen worden.

...geniet ervan!
ben erg benieuwd naar je spannende laatste veulen, beiden eigen fok! Hoe gaaf!!!
ik denk een zwart sjabrak hengstje
is dit haar laatste veulentje?
ik mag trouwens wel zeggen dat haar dochter dat ook heeft, Joanna voelt zich ook heel blij als ze drachtig is
Snap je helemaal!