Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Als je naar de toekomst kijkt, dan denk ik dat er ook zeker wel vraag is voor zo'n paard. In de huidige markt denk ik dat de waarde van zo'n paard ook zeker gelijk ligt als wanneer je voor een NRPS dekhengst zou gaan (en er een "gewoon" veulen uit komt, toppers zijn zo zeldzaam, daar zou ik niet op gokken). De "gewone" barokke paarden zijn gewoon iets meer waard (cruzado over het algemeen wel minder als een PRE) dan gewone "standaard" paarden. set_elkol schreef:Ik ben het wel met Lara eens eigenlijk, Frederiksborgers zijn in mijn ogen ook net wat meer dressuurgeschikt in het algemeen dan PRE. Ik zet er expres in het algemeen bij, omdat er natuurlijk ook hele goede prestaties in de sport zijn van PRE.
horseyfries schreef:set_elkol schreef:Ik ben het wel met Lara eens eigenlijk, Frederiksborgers zijn in mijn ogen ook net wat meer dressuurgeschikt in het algemeen dan PRE. Ik zet er expres in het algemeen bij, omdat er natuurlijk ook hele goede prestaties in de sport zijn van PRE.
Welke Frederiksborgers lopen er dan in de top van de dressuur mee?

betadine schreef:Ik zou het niet doen als je echt fanatiek wilt dressuren, want je schreef eerder dat je wat meer spectaculaire gangen wilt, dat hebben die barokke paarden in principe wel, maar niet voor de moderne dressuur. Met veel oefening kunnen ze het natuurlijk wel en vooral als hun bouw dan ook nog meezit, maar ze hebben uit zichzelf minder ruime gangen en het is dus veel moeilijker om met hun hetzelfde resultaat te verkrijgen als een dressuurgefokt paard. Je zult onder het trainen meer aandachtspunten hebben zeg maar, maar langs de andere kant hebben ze ook meer aanleg voor de verzameling. Het is maar wat je zelf zoekt. Voor recreatie en dressuur zonder echte ambities vind ik het super paarden, maar om in de dressuurring te verschijnen zou ik eerder voor een NRPS henst gaan. Ik zeg niet dat PRE-ers het niet kunnen hé, juist dat ze vaak minder geapprecieert zijn zeg maar door hun gangen.