Mevrouwtje is van een iel tienertje naar een heuse mini-tank getransformeerd!
Ik had dit nooit kunnen denken.. dat ze echt zo zou eindigen! En zelfs het afgelopen half jaar is ze nog even een boommaat in de breedte gegroeit!
Ik heb natuurlijk al eerder met het idee veulentje gelopen, maar alles waren nog maar vage ideetje.
Maar aangezien mijn man er 100% achter staat, en hij een eigen tinker wil, en uiteindelijk we een pony voor mijn zoontje willen, gaan we dus uiteindelijk naar 3 paardjes, waarvan 2 Diaz en haar zoon/dochter.
Het word een veulen voor onszelf, en dat is ook de enige reden dat ik zou willen fokken in deze tijd,. niet voor de verkoop.
Anyway. Zoals het er naar uit ziet gaan we eerder verhuizen naar huisje-met-paardjes-aan huis.. en mocht dat dit jaar nog zijn voor / tijdens dek seizoen, dan willen we dit jaar laten dekken, en anders volgend jaar.
Ik wil dit jaar met Diaz naar de keuring, ben benieuwd hoe ze het doet! Ze heeft als veulen 2e premie gekregen.
Ze heeft niet veel sok vind ik (er zijn tinkers met heeeel veel meer sok) Maar ik vind pesoonlijk haar bouw echt heerlijk. Lekker kort dit nekje, mooi sierlijk maar toch niet te 'grai'.. echt een cob-bouwtje.
Geen idee of er met keuren ook op formaat word gelet, want ze blijft een onderdeurtje..
Dit is denk ik ook de grootste belemmering met het uitkiezen van een hengst.
*ik weet dat ik vorig jaar ook een Diaz-hengsttopic had.. maar ik wil even opnieuw beginnen gezien haar transformatie en misschien nieuwe hengsten*
Info Diaz:
Diaz is van 8 juni 2008
Ze was bij de laatste keer meten 1.36
Ze heeft als veulen 2e premie gekregen
Haar vader is Garish van de Vrijheidshoeve
Diaz heeft een half maanoog, en in het andere oog een blauwe scherf
Verder is ze bruinbont, en zie foto's

Mijn vraag is of jullie mee willen denken.
Wat ik belangrijk vind/ beetje fokdoel: (fokken is altijd tot op zekere hoogte gokken, maar toch wel handig om een beetje een idee te hebben)
- Karakter! Diaz kan flink pittig zijn naar onzekere mensen, dus beetje koel-int-koppie is een fijne aanvulling (geen hittepit hengst dus)
- Bouw.. ik hou wel van tankjes.. en vooral benen mogen in dit geval verbeterd worden. Dus lekker stevige benen
- Langere rug zou fijner zijn, Diaz compacte bouw maakt zadels nogsteeds lastig.
- Ik ben zelf echt weg van witte-koppies, Maanogen en echte X-factors.. geen idee in hoeverre dit te fokken is.
- Veulen voor mijn man --> Mag wat groter dan Diaz worden.. graag zelfs
- Veulen voor mij (diaz voor zoontje) of voor zoontje --> Mag even klein of zelfs kleiner dan Diaz (veulen dus..)
Mijn eigen keuze zou zijn:
Absolute 1: Muskerro

2: Victorio

Ik hoor graag jullie ideen!

Wat een gaaf dier zeg, heerlijk ook zo voor de wagen!