Welke webcam?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Theeglas

Welke webcam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 09:23

Eind mei zal mijn merrie gaan bevallen en voor die tijd wil ik graag een webcam in haar stal hangen. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer, dus wellicht kunnen jullie mij helpen?

Mijn merrie staat in een buitenstal en binnen staat een computer die 24/7 aanstaat op ongeveer 50 tot 100 meter afstand (heb ik nog niet gemeten).

Welke webcam is hiervoor het best en nog redelijk betaalbaar? En hoe moet ik deze dan online zetten zodat ik thuis van inloggen om te bekijken?

Ik hoor heel graag jullie ervaringen.

Groet,
Yvonne

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:49

http://www.Equinovum.nl :)

erg fijn systeem, wordt voor je geïnstalleerd. Kan je kopen maar ook huren voor de periode van de bevalling en met de hartslag meter die je er bij kan krijgen heb je veel extra informatie over wanneer je veulen er echt aan komt

Op FB kan je Equinovum ook volgen of benaderen.

Theeglas

Re: Welke webcam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 13:44

Bedankt voor de informatie, ik ga kijken!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:20

Heb een Foscam. Echt ideaal! Heb een app op m'n telefoon en daarmee kon ik overal en altijd kijken en nog beter: de camera draaien! Goed betaalbaar en in de combi met die app ideaal omdat je niet afhankelijk bent van een vaste pc.

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 22:32

Gaat de foscam via een vaste pc het net op? Zo ja hoeveel bereik heeft de cam (van de cam naar de computer)?

Begrijp ik het bijvoorbeeld goed dat deze camera niet aan een computer bij stal verbonden hoeft te worden? Maar dat ik thuis gewoon kan inloggen?
http://www.foscam.nl/index.php/winkel/p ... uct_id=121

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 09:51

Ik heb ook een foscam. Opzich bevalt hij goed, maar ik kan niet veel mensen mee laten kijken. Ik kan tot max 10 pc tegelijk aan hebben. En daar zit je zomaar op: Zelf 1 laptop + telefoon en dan bv je ouders, zus, een vriendin oid.. En dan wordt mijn verbinding erg traag.

Misschien dat er wel wat aan te doen is hoor, maar ik zou niet weten hoe....

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 10:05

Op zich hoeven er bij ons maar 2 mensen mee te kijken hoor :)

Maar ik begrijp niet zo goed wat die ingebouwde webserver inhoudt. Kan ik met deze webcam 100 meter met obstakels overbruggen?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 10:34

Ik heb er gewoon een lijn tussen gezet. Want anders had ik geen bereik.
Omdat ik nu verbinding heb via mijn netwerk, kunnen andere mensen mee kijken via mijn netwerk, als ik ze de link geef. Dus bv mijn ouders wonen 10 km verderop en waken mee :)

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 13:14

Een lijntje is voor ons denk ik niet haalbaar omdat ze in een buitenstal staat.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 13:23

Wij hebben hem door de stal gelegd (100 meter).
Buitenom moet wel kunnen, moet je even vragen welke netwerk kabel je nodig hebt.

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 15:44

Oke, ik ga op onderzoek uit :) Bedankt voor de informatie!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 14:10

Ik heb de draadloze van bascom. Heeft night vision dus geen lampen nodig. Kan tot 100 meter. Ik heb hem opeen tv maar kan ook via pc.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 09:25

Ik heb ook een Bascom draadloze bewakingscamera. Heb em via een Dazzle op de laptop, maar hij kan ook op een schermpje. Hij zou alleen 300 m bereik hebben buiten en 100 m binnen, maar dat haalt hij bij lange na niet. Tis 100 meter buiten en 20 meter met muren ertussen.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 09:32

Wat is een dazzle? Ik wil hem ook op de pc/ laptop. Hoe doe jij dat?

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 09:39

De Dazzle is een apparaatje, waarop je de ontvanger aansluit, deze zet het videosignaal om en zo maak je van je bewakingscamera feitelijk een live webcam. Ze zijn van Pinnacle en voor een paar tientjes te krijgen op MP.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 09:46

Afbeelding

Zo ziet hij eruit. Je doet de stekker van de ontvanger erin en hij gaat via usb op je laptop.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 09:50

yildiz schreef:
Heb een Foscam. Echt ideaal! Heb een app op m'n telefoon en daarmee kon ik overal en altijd kijken en nog beter: de camera draaien! Goed betaalbaar en in de combi met die app ideaal omdat je niet afhankelijk bent van een vaste pc.

Hoe heb je het ingesteld dat je met een app kunt kijken dan?

Heb zelf ook een foscam, met een heel lang snoer ertussen......

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 10:45

Thanks dianne. Ik ga ff.zoeken.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 10:48

Ik heb ook een foscam, wel gewoon draadloos. Je kan als je de camera eenmaal hebt aangesloten via watismijnip je ip adres krijgen. Als je dat nummer kopieerd in je adres balk, heb je de camera ook op die pc/telefoon staan. Zo kun je dus overal waar je maar bent inloggen..

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:15

Heeft foscam een eigen ip? Dat jeeft die van bascom niet.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:23

Nee, jij hebt een eigen ip ;)

Je moet eerst de camera aansluiten, aan je eigen router. Die router kan dan je eigen pc's wel bereiken. Maar je kan dan ook op andere loksties inloggen door thuis je ip adres op te vragen en dat nummer te gebruiken.

Dus je tikt, nadat je de camera thuis hebt aangesloten, in op je eigen pc: Watismijnip.nl (zonder www)
Dan krijg je er een scherm voor waar op een nummer verschijnt (Uw ip adres: 123456789) Dat nummer copieer je, zet je in je adres balk en dan kun je overal ter wereld inloggen. Enige wat je dus nodig hebt, is dat nummer.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:26

Als je wilt mag je het wel eens proberen met mijn camera? Dan zie je dus mijn stal ;) Pb dan even, dan stuur ik je mijn ip adres en wachtwoord etc..

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 00:46

Ik mag eigenlijk geen "reclame" maken voor mijn eigen product, maar er is tegenwoordig echt een camera die je alleen de naam van je netwerk verteld, die je in het stopcontact stopt en die meteen overal op je eigen account te bekijken is :)

Wij hebben overigens ook verschillende IP camera's gebruikt met heel wisselende resultaten. Mocht je hulp nodig hebben met installatie van iets dergelijks dan stuur even ene PB.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 02:32

Vulina en Maartje, kunnen jullie je type nummer van de Foscam hier neerzetten? Heb niks nodig, maar vind het altijd leuk om dat technische gedoe te proberen te snappen.

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 22:52

Vulina schreef:
Ik heb ook een foscam, wel gewoon draadloos. Je kan als je de camera eenmaal hebt aangesloten via watismijnip je ip adres krijgen. Als je dat nummer kopieerd in je adres balk, heb je de camera ook op die pc/telefoon staan. Zo kun je dus overal waar je maar bent inloggen..

@ Vulina, Welk type foscam heb jij? Ik heb net op hun site gekeken, maar ik zie de bomen door het bos niet meer :+ kan hij evt ook met kabel aangesloten worden?