Nu dacht ik er helemaal uit te zijn, maar begin weer eens te twijfelen.. en heb dus wat meningen nodig
Nu ben ik 'opgegroeid' op diverse springstallen waar ik altijd jonge paarden heb ingereden.
Mijn hart ligt dus bij het springen.. maar.. ik zal waarschijnlijk nooit uitblinken in de springsport.
Simpelweg omdat ik geen officiële wedstrijdervaring heb met het springen, en dus met een groen paard moet groeien.
Daarnaast heb ik last van mijn lijf, en zal ik over een tijdje toch moeten stoppen met springen en me toe gaan leggen op dressuur.
Ik ben niet oud, maar ook geen jonge bloem die nog tijd zat heeft om te ontwikkelen..
Dressuur rijden vindt ik leuk, en mijn ambitie is daarin ook om op hoog niveau te komen.
Ook hier zit nog het nodige aan werk in (in mezelf ook), en dit is minder belastend voor mijn lichaam als springen.
Dit is haalbaar voor me..
Een fijn springpaard met goeie bewegingen kan ook een goeie proef lopen.
Maar een dressuurpaard heeft vaak net dat extra's qua beweging, maar kan deze ook springen?
Je zou idd denken dat elk paard een sprong moet kunnen maken, maar ik ken zat paarden die hun benen breken op een balk..
Wat is nou wijsheid...???

Binnen de western zijn zoveel onderdelen, kan je alle kanten op!