vorige vrijdagnacht is mijn merrie bevallen van een merrie veulentje !
Ze was al twee weken over tijd en ja we begonnen het toch stilaan tijd te vinden dat het veulen er was. Alles is heel goed verlopen. Merrie en veulen stellen het super. De eerste dagen was de merrie uiterst lief toen we bij haar in de box kwamen. We konden gerust het veulen aaien en vasthouden enzo. Nu is dit wel nog steeds zo maar we merkten ondertussen wel dat de merrie agressief uithaalt als andere paarden in de gang passeren.Ze staat nu wel nog voorlopig bij de veearts en die paarden daar die kent ze ook wel niet. Nu gaan we haar met het veulen deze week naar huis halen en ik vraag me af of we hun box niet volledig zouden moeten afschermen van de box ernaast. Bij ons zijn het boxen met traliewerk bovenaan zodat de paarden met elkaar contact kunnen hebben. Nu vrees ik echter dat de merrie met het veulen zal uithalen naar de merrie ernaast en hierbij eventueel het veulentje zal kwetsen of omver lopen of zo.
Ik kreeg de raad om die traliewand met een soort van scherm of zo dicht te maken zodat ze mekaar in het begin toch niet kunnen zien.
Hoe lang zou dit dan zo moeten vooraleer ze wel contact kunnen hebben met de andere paarden ernaast ?
iemand die dit al eens heeft meegemaakt ?
alle reacties van harte welkom natuurlijk !