ik vroeg mij af waar je zoal sportpaarden met een aparte kleur (palomino, bont, valk, ...) zou kunnen kopen van een redelijk niveau. Zijn er hier ergens fokkerijen voor of?
Bijn ons op stal staat een calvaro x jus de pomme merrie die is vos roan blond schimmel.. oftewel gewoon blond. zelfs de veearts weet de kleur niet. Wij noemen haar gewoon gele of blonde. Heel apart met mooie witte aftekeningen. Kan ook erg goed springen. 5 jaar loopt B op concour geloof ik.
Ik ken verschillende fokkers met kwaliteit sportpaarden in alle leeftijden die aparte kleuren hebben en papieren hebben. In Nederland zijn ze veelal dressuurmatig gefokt; in Duitsland hebt je beide, dressuur en springen; in Belgie veelal meer met springbloed; in Frankrijk meer springgericht. Laat maar weten wat je zoekt ...
ik ken een sportpony (e volgensmij 1,54) en dat is een palomino merrie en volgensmij ook tekoop.. maar het is een pony en ik weet niet op daar naar opzoek bent :p
morenomar
Geplaatst: 10-01-13 18:20
Ik rijd mijn vader's bruin bonte, een zoon van Limbo, een springhengst die op dit moment gestationeerd is in Frankrijk. Ook een zoon van Limbo, Visage van de Olmenhoeve dekt nu ook.
Wij hebben een aantal bonte dressuur paarden. Voor juni verwacht ik 2 veulens waarvan 1 of palomino bont of valk bont is. Ik heb een 3 jarige bonte Tuschinski te koop(geb 2010)
Ik werk op een handelsstal waar ze ook een aantal bonte springpaarden hebben.
1. Spring en dressuur gericht gefokt jong paarden, met WB ggk hengsten: Gestuet Falkenhorst 2. Dressuur en spring gericht gefokt jong paarden: Crown Horse, www.crownhorse.com (denemark) 3. Dressuur gericht gefokt jong paarden, met WB ggk hengsten: Altmarkhof (DL), www.altmarkhof.com
In Belgie zijn er ook een paar fokkers met warmbloed gefokt en geregistreerde jong paarden die meestal spring richting zijn. Zelf heb ik een 2009 170cm palomino gekleurde warmbloed hengst die dressuur gefokt is, met springbloed langs moeder's kant, en een 2011 goud-palomino gekleurde wb merrieveulen die eerder springgefokt is. Beide zijn te koop. De hengst staat nu in terug in training voor de HK na een pech jaar (zware hoeftakbreuk 10 dagen voor de HK!).
Er zijn ook stoeterijen in England en Frankrijk waar sportpaarden in aparte kleuren te koop staan, met of zonder vol wb papieren (sommige staan alleen sport register geregistreert).
Men moet wel verwachten dat indien er vol papieren erbij zijn EN kleur dat de prijs kaart erook zal zijn!
Mijn nwr prestatie pony fokt allemaal sport veulens. Hebben 3 palomino's, 1 valk en 1 perlino tussen gezeten waarvan er tussendoor nog wel eens 1 te koop stond en waarschijnlijk binnenkort de perlino ook. Maar jij zoekt een paard denk ik
Pfooee, hebben ze geen springstal in nederland met wat leuke kleurtjes?
Want ALS ik ooit een paard mag gaan mijn ouders echt niet zo veel geld betalen om het paard naar nederland te halen. duitsland of belgie kan nog als het dicht bij de grens is...
Peterina
Geplaatst: 12-01-13 20:00
Raar maar waar, dichtsbij voor jouw zou Denemark zijn.
Chimene15
Geplaatst: 12-01-13 20:05
Peterina schreef:
Raar maar waar, dichtsbij voor jouw zou Denemark zijn.
Neee toch? wij waren dit jaar naar denemarken met de auto en dan eerst door duitsland gereden...