Mijn haflinger

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

riell

Mijn haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 14:37

<3 Dit is mijn Haflinger Genaamd ; Abeel van Stelle .
super trots op hem ik heb hem net een halfjaartje in mn bezit . <3
Abeel heeft veel eigenaren gehad , waardoor ie soms erg vanstreek is .. wat er priecies allemaal met hem gebeurt is weet ik nog steeds niet .. wil ik wel graag weten Abeel heeft ongeveer zo ver ik kan uitzoeken 5 eigenaren gehad , en elke keer deden ze hem weg omdat ie volgens hun (onhandelbaar was ) tussen mij en abeel ( wij noemen hem Abel) gaat het harstikke goed veel meegemaakt in een korte tijd mensen die zeiden dat ik t niet aan kon en die nu met mond vol tanden staan .. want abel Doet waar ie zin in heeft maar gaat steeds beter , Rijden gaat super al een tijdje .. abel word getraint en rijd steeds ontspannender al wist ik in t begin niet meer waar ik moest zoeken.. maar t gaat nu vet goed dus ik heelemaal blij en wil het ook volhouden , al heb ik al veel negatieve dingen naar mn hoofd gehad van ( t is een GRAFLINGER .. enzovoort & van je moet hem verkopen is niks mee te doen.. maar ik bleef vol houden & nu gaat t super van de mensen die Slecht gepraat hebben over Abel .. wat ze nu nog steeds doen op de manege , trek ik me wel veel aan maar dat moet ik gewoon leren los te laten .. want zonder abel stond ik nu niet waar ik nu sta in t leven .. & zonder abel zou ik niet rijden zoals ik nu rij .
dankewel dat ik mijn verhaal hier kwijt kan !
iemand die het zelfde mee gemaakt heeft ?

hier een paar fotos van abel .

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

edelgold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 15:06

Wat fijn dat het de goede kant op gaat met je prachtige Abel Abeel van Stelle.
Jullie zijn een echte combinatie.
Doe je vrijheids dressuur met hem , dat is prima voor het vertrouwen.
Heeft de vorige eigenaar hem wel goed afgericht, beleerd ?
Is zijn vader Abel eig.R. Bouwman ?
Een van de veulens Arcadis ( Diesel ) van de Schotenshoeve die wij gefokt hebben staat nu voor de vijfde keer te koop ,ze verkoopt hem om dat er geen klik is,ze heeft hem nu net een paar maanden.
Het is voor een paard niet goed dat het in de handel komt met steeds verschillende eigenaren,vooral als het een gevoelig eenkennig paard is.
Laatst bijgewerkt door edelgold op 08-01-13 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 15:10

Hoop dat je veel plezier van je supermooie haflinger zult hebben.
Want mooi dat ie ie zeker. :)

xBostonx

Re: Mijn haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 15:11

Heel veel plezier samen, ziet er leuk uit samen! :D

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 15:21

Nou aan de foto's te zien zie ik alleen maar een paard met ruiter die veel lol samen hebben maar ook zeker geconcentreerd aan het werk kunnen.
Heel veel plezier met je mooie haf! :D

stvieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 16:15

Goed bezig meid! +:)+
zo zouden er nog veel meer moeten zijn

riell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 19:22

Hey edelgold // ik doe geen Vrijheidsdresuur met abel , maar ik heb dat wel is vaker gehoort .. lijkt me ook wel tof om te doen met hem want vertrouwen is natuurlijk t allerbelangrijkste ,
Verder heet is de vader van Abeel , ( abel van stelle )
De vorige eigenaar van mn paardje .. weet ik niet hoe ze met hem omging .. maar ik moet hem wel manieren leren want dat is hem duidelijk nooit echt geleert hij trapt ook naar andere paarden onder het rijden en is erg dominant .. dat probeer ik er ook uit te krijgen .. want zo wil ik t niet hebben natuurlijk..
maar ik zou hem nooit in de steek laten .. alles wat ie doet zal wel door zn verleden komen .. en kan ik hem niet kwalijk nemen natuurlijk ! .

&& Dank jullie wel voor jullie lieve Reactie's <3

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:26

echt leuk paardje en je gaat de goeie kant op!

riell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 19:30

edelgold schreef:
Wat fijn dat het de goede kant op gaat met je prachtige Abel Abeel van Stelle.
Jullie zijn een echte combinatie.
Doe je vrijheids dressuur met hem , dat is prima voor het vertrouwen.
Heeft de vorige eigenaar hem wel goed afgericht, beleerd ?
Is zijn vader Abel eig.R. Bouwman ?
Een van de veulens Arcadis ( Diesel ) van de Schotenshoeve die wij gefokt hebben staat nu voor de vijfde keer te koop ,ze verkoopt hem om dat er geen klik is,ze heeft hem nu net een paar maanden.
Het is voor een paard niet goed dat het in de handel komt met steeds verschillende eigenaren,vooral als het een gevoelig eenkennig paard is.

ik doe geen Vrijheidsdresuur met abel , maar ik heb dat wel is vaker gehoort .. lijkt me ook wel tof om te doen met hem want vertrouwen is natuurlijk t allerbelangrijkste ,
Verder heet is de vader van Abeel , ( abel van stelle )
De vorige eigenaar van mn paardje .. weet ik niet hoe ze met hem omging .. maar ik moet hem wel manieren leren want dat is hem duidelijk nooit echt geleert hij trapt ook naar andere paarden onder het rijden en is erg dominant .. dat probeer ik er ook uit te krijgen .. want zo wil ik t niet hebben natuurlijk..
maar ik zou hem nooit in de steek laten .. alles wat ie doet zal wel door zn verleden komen .. en kan ik hem niet kwalijk nemen natuurlijk ! .

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 13:15

super leuk beestje heb je! wat een knapperd! ik weet hoe het voelt als mensen niet in je geloven ook ik moet leren me niet overal zoveel van aan te trekken ;) je vraagt om soortgelijke verhalen.... ik hebwel iets wat er op lijkt kijk anders even bij mijn topic: onhandelbare haflinger

Birmaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:52

Goed dat je een doorzetter bent en rustig aan met hem doet. Op de foto's zie je al dat jullie een combinatie zijn. Wel beetje jammer dat ze op stal zo negatief zijn. Ze zouden je beter kunnen helpen :j

riell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 18:13

littlesannie schreef:
super leuk beestje heb je! wat een knapperd! ik weet hoe het voelt als mensen niet in je geloven ook ik moet leren me niet overal zoveel van aan te trekken ;) je vraagt om soortgelijke verhalen.... ik hebwel iets wat er op lijkt kijk anders even bij mijn topic: onhandelbare haflinger

heeeyy , jaa het is echt een topper gaat ook steeds beter ik zal je verhaal zometeen lezen als ik t kan vinden hahah , want ik ken dit nog niet zo goed deze site haha <3

riell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 18:14

Birmaantje schreef:
Goed dat je een doorzetter bent en rustig aan met hem doet. Op de foto's zie je al dat jullie een combinatie zijn. Wel beetje jammer dat ze op stal zo negatief zijn. Ze zouden je beter kunnen helpen :j

Dankjewell hiih , ja op stal denken ze allemaal dat ze t BETER maar dat laat ik gewoon gaan :p

adatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:21

hoi heel herkenbaar. En meid als je een keer een terug klap krijgt omdat het tijdelijk wat minder gaat met rijden. dan heb je kans dat er gezegd wordt zie je wel verkoop hem toch. Niets van aan trekken en gewoon je eigen gevoel volgen dan komt het zeker goed!

riell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 18:25

adatje schreef:
hoi heel herkenbaar. En meid als je een keer een terug klap krijgt omdat het tijdelijk wat minder gaat met rijden. dan heb je kans dat er gezegd wordt zie je wel verkoop hem toch. Niets van aan trekken en gewoon je eigen gevoel volgen dan komt het zeker goed!

ja ik weet het maar het is zo naar ..
want vandaag ook was ik aant longeren :brr: , en toen bokte die ook de heeletijd en dat heeft ie nooit heel erg gedaan maar sinds een tijdje dus heb t gevoel dat iemand hem verkeerd aanpakt ofsso.. want hij doet t niet voor niks of omdat t koud is kan ook natuurlijk.. :(
maar ik wil hem echt niet kwijt .. alleen hij staat ook op de manege misschien is t daar te druk voor hem.. want ik kan ook niet samen met andere paarden in een bak rijden hij trapt naar andere paarden..
me ene bijrijdster rijd wel in de bak met andere paarden maar dan trapt ie heel erg en gaat ie dr vandoor soms ..
echt naar .. hoor , maar hopelijk gaat dat een keer uit zn bol.. /3 tnx voor je lieve reactie (=

adatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:28

hoe oud is hij en ja de kou speelt ook een grote rol.
Die van mij daar kan je maanden super mee rijden en dan is het opeens weer een paar weken helemaal mis. Ik heb me er maar bij neer gelegd en ga gewoon stug door. Kan hem namelijk echt niet missen.

riell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 18:50

adatje schreef:
hoe oud is hij en ja de kou speelt ook een grote rol.
Die van mij daar kan je maanden super mee rijden en dan is het opeens weer een paar weken helemaal mis. Ik heb me er maar bij neer gelegd en ga gewoon stug door. Kan hem namelijk echt niet missen.

ja die van mij heeft dat dus ook .. soms heel lief en de andere dag echt heel poedersuiker dat ik echt denk van kom op..
denk vaak ik wil ander paard omdat ik ook gewoon lekker relax wil kunnen rijden ,
maar ik kan hem echt niet weg doen..

abel is 9 jaar oud in april geworden , en die van jou ? x

adatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:53

16 jaar, tja heb van alles geprobeerd en hem helemaal na laten kijken.
De keus ligt bij jou kan je er mee leven en geniet ja van de dagen dat het goed gaat. Of ga je op zoek naar een andee paard. is heel moeilijk ik weet het ik kan hem niet kwijt

riell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 18:57

adatje schreef:
16 jaar, tja heb van alles geprobeerd en hem helemaal na laten kijken.
De keus ligt bij jou kan je er mee leven en geniet ja van de dagen dat het goed gaat. Of ga je op zoek naar een andee paard. is heel moeilijk ik weet het ik kan hem niet kwijt

ja inderdaad ik kan ook niet zonder hem .. dus zal hem ook nooit weg doen , ik ben wel aant twijfelen want ik kan hem op een stads weide neer zetten en daar staan 4 andere paarden met hem dus 5..
alleen geen binnenbak . maar miss is dat beter voor hem .

:) ik twijfel heel erg

adatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:02

die van mij doet het erg goed als het rustig is ook in een buitenbak

riell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 20:08

adatje schreef:
die van mij doet het erg goed als het rustig is ook in een buitenbak

haha dat heb ik dus ook in de buiten bak alleen rijden doet ie niks .. maar nu ligt dr sneeuw :P haha

adatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:12

als de bak bij gehouden wordt net zoals bij ons dan word die sneeuwvrij gemaakt we kunnen dus gewoon rijden

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:14

ah, best knap dat je niet naar anderen luisterde, maar hem gewoon hield! *D

Mooie haflinger!

xTesslove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:18

Super dat hij nu een goed baasje heeft! Die van mij was zo moeilijk dat niemand meer bij hem in de wei durfde te komen.. Ik ben zo trots op hem, want ook bij mij gaat het steeds beter!

Ymkeerica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:20

Wat een super mooie haflinger!! :) En wat is hij groot :0 Hoe groot is hij precies ben erg nieuwschierig omdat ik zelf een kleine haf heb :)