Spaanse paarden!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anne192000

Spaanse paarden!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 13:35

Hoi allemaal..

Even voorstellen, Ik ben Anne en ben 12 jaar!!
Ik heb een eigen pony genaamd Iris en is 1.20 hoog..
Ik ben er dus ook uitgegroeid.. maar ik rijd weleens op mijn moeders fries en heb 3 verzorgpaarden en 1 verzorgpony..

Ik geef les met Iris.. om wat te verdienen en zo ben ik gaan sparen voor een Spaans paard, genaamd een Andalusier.. Niet deze zomervakantie maar de vakantie daarop dus over ong. anderhalf jaar ga ik waarschijnlijk met mijn moeder naar Spanje op vakantie.. en niet zomaar een vakantie maar om een Andalusier oftewel een Spaans Barok paard te kopen.. Nu ben ik dus aan het spraren en weet ik dus niet hoeveel geld ik moet sparen voor een Paard.. Weet iemand misschien hoe duur een Andalusier is.. ik heb echt geen idee.. misschein 2.000 of 4.000 laat het alstublieft horen..

Groetjes, Anne:)

itsmi

Re: Spaanse paarden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:38

Iets duurder... ;)
In nederland zijn ook "veel" spaanse paarden koop. Scheelt je de invoer- en transport kosten.

Anne192000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 14:44

Ja dat weet ik,, maar daar doen ze ze naar de slacht,, dus daarom, en dan heb je en leuke vakantie(:

Orthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:21

Ik heb eens lopen googlen gisteren. En vond de andalusiers in Spanje echt super super duur. Ik weet niet wat voor soort paard je wil, jong/oud. Maar de prijzen lagen best hoog. Ik denk niet dat je met 4000,- toe kan komen. Ik zal nog even sparen als ik jou was ;) Licht er natuurlijk wel helemaal aan wat voor paard je wil hebben he, beleerd/onbeleerd. Jong/oud enzovoort.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:24

andalusier komen wel in het budget (2000-4000) maar die zijn er ook zat in nederland.
Een PRE (pura raza espanola) de 'officiele andalusier' zit boven dit budget, jongere paarden zijn vaak goedkoper maar je moet wel denken aan 9000+ oid en de reiskosten voor het paard natuurlijk ook nog

*nu zeg ik natuurlijk niet dat er onder de 9000 geen PRE te koop is hé, het is maar een idicatie*

Anne192000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 17:27

Okee.. Maar als ze ze daar zo naar de slacht doen,, dan zouden ze eigenlijk niet zo duur moeten zijn.. ik ga wel ff door sparen want ben er nog lang niet.. ik zie nog wel wat de toekomst brengt..Bedankt voor je berichtje(:

Anne192000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 17:28

Ja klopt, maar de vakantie is ook wel leuk;p.. ik zal er opletten want er staan heel veel leukjes hier en daar te koop, net zoals die donkerbruine als je hier bij de markt kijkt.. alleen die is 12 jar.. ik zou er graag 1 van tussen de 5 en de 12 jaar willen zoiets;p bedankt voor je reactie(:

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:30

Misschien kun je eens op bokt googlen voor aanschaf kosten :) en weet dat het vervoer van Spanje naar nederland ook wel heel wat geld kost.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:32

Goede paarden eindigen niet bij de slacht.
Zoals bij elk ras lopen er ook minder goede, ongezonde of gewoon mislukte PRE's rond die zelfs voor weinig geld moeilijk te verkopen zijn.
Zo'n paard is vast je doel niet.
Een goed paard kost veel geld en als je toch aan het sparen bent, spaar dan liever door voor een goede.

romyyxv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:32

In Nederland kunnen ze wel rond de 2000-4000 euro zijn.
Maar ik snap ook wel dat je een echte uit Spanje wilt, daar zijn ze wel wat duurder.
Misschien op je vakantie zie je er wel eentje die niet heel erg duur is, kan altijd.
Ik zal gewoon gaan kijken.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:09

In Spanje worden op dit moment paarden in allerlei prijsklasses aangeboden. Prijzen worden bepaald door onder meer: afstamming, leeftijd, wat het paard al dan niet kan, kleur, geslacht, of het paard papieren heeft of niet.
Transport naar NL kost rondom de € 1000,- als ik me niet vergis. Ik raad je aan om dit topic eens te lezen: [HK] Mijn zoektocht naar een PRE in spanje en om het forum over barokke paarden bij te houden. Daar vind je ook veel informatie over PRE.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:18

WWW -> BKR

corinedemeij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:04

Ik zou je adviseren om ook in nederland te gaan kijken, gewoon al om meer over het ras te weten te komen. Het is een bijzonder maar ook bijzonder temperamentvol ras, daar moet je wel mee om kunnen gaan, het moet bij je passen, en voor een meisje van dan 14 jaar vind ik het nogal een verantwoordelijkheid. Ik zeg niet dat het niet kan, maar ga eens bij mensen kijken, leer het ras hier in nederland kennen zodat je weet waar je aan begint. In Spanje worden de paarden heel anders behandeld en opgevoed, dat kan voor problemen zorgen als je er alleen voor staat in nederland, dan kan je droompaard een nachtmerrie worden. Het lijkt goed bedoeld om een paard van de slacht te redden, maar het is inderdaad waar dat daar niet de beste paarden kopen, en die paarden hebben vaak zoveel meegemaakt, dat je de eerste jaren bezig bent met het opknappen, lichamelijk en geestelijk van je droompaard.(dat is een hele zware en kostbare taak voor een jong meisje) Hier in nederland zijn ook veel paarden die buiten hun schuld bij de slacht terecht komen, maar als je 3 of 4 jaar spaart wil je ook gaan genieten van je paard? Sucses met sparen, en zoek contact met PRE-bezitters ;)

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 18:06

2000/4000 is een lachertje, zelf voor een jonkie..
Vertel mij maar waar je een goede PRE (geen andalusier) kunt kopen voor dat geld, dan ga ik ook gelijk langs!

castano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 23:24

ik vindt het lief dat je een paard uit spanje wil redden..en elk paard in Spanje dat geen PRE is noemen ze andalusier kan dus ook een kruising fjord x arabier zijn...succes

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 23:28

castano schreef:
ik vindt het lief dat je een paard uit spanje wil redden..en elk paard in Spanje dat geen PRE is noemen ze andalusier kan dus ook een kruising fjord x arabier zijn...succes

Die kruisingen noemen ze géén Andalusier maar een Cruzado. Andalusië in een streek in Spanje, heeft verder niets met het ras te maken.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 23:30

Ailill schreef:
castano schreef:

Die kruisingen noemen ze géén Andalusier maar een Cruzado. Andalusië in een streek in Spanje, heeft verder niets met het ras te maken.

een cruzado heeft alsnog 1 PRE ouder nodig
dus een kruising fjordx arabier kan nooit een cruzado zijn

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 23:34

Ik heb een andalusier uit spanje,
en ze waren 2000 euro kwijt de gene voor me maar dit paard scheen onhandelbaar te zijn,

Moet je ff google paard in nood.. die heben tegen de 2000, maar daar moet je zelf echt je handen vol aan,
Beste kunnn gewoon 1 in nl kopen

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 23:37

just_kiki schreef:
Ailill schreef:

een cruzado heeft alsnog 1 PRE ouder nodig
dus een kruising fjordx arabier kan nooit een cruzado zijn

Klopt, maar heb jij weleens een paard in Spanje gezien waarvan beide ouders géén PRE waren?

Okay, die zullen er vast wel zijn. . . maar heel sterk in de minderheid. Daarnaast zoek TS een PRE ;)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 23:47

wat corine al zei,, vaak ben je lang bezig met opknappen enz, zo paard moet echt bij je passen zijn zeer gevoelig, zo ben ik al jaar bezig om alleen de basis al in hem te zetten, hij is 9 moet nog heel veel leren..
en geloof dat kost echt bloed zweet en tranen, je ma gerust een x langs komen!
stuur me maar pb.

castano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 00:20

ik bedoel er mee aan te geven dat MEN alles uit Spanje andalusier noemen...en dat dan Mensen in Nederland DENKEN een pre te hebben.;) een PRE kost geen 2000 euro :)( niet in Spanje)

Taurus74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 16:43

Wat leuk dat je deze plannen hebt!
Als ik jou was zou ik alvast wat informatie gaan inwinnen in Nederland.
Daar heb je nog mooi even de tijd voor.
Ik heb zelf ook een P.R.E. oftewel Andalusier.
Gekocht in Nederland bij Stal Buena Suerte in Beekbergen,
de eigenaresse geeft ook lessen op deze paarden en kan veel informatie geven.

Als buitenlander in Spanje ben je natuurlijke een makkelijke "prooi" voor oplichterspraktijken.
Het zou jammer zijn als jij een goedkoop paardje aanschaft en achteraf veel dierenarts kosten ermee hebt,
dan heb je alsnog een duur paard.
Ik wens je succes in de toekomst.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 22:39

In Spanje is een cruzado gewoon een kruizing kan dus PRE met iets zijn maar ook een arabier/fjord , cruzado betekend gewoon kruizing (gekruisd)
Mijn kwpners noemen ze ook cruzados , hebben ze trouwens gelijk in :D

Scarlatt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 22:42

@jus Mag ik jou vragen (als je het toevallig weet) welke meerwaarde het PRE stamboek ziet in het cruzado certificaat te verstrekken?

Heb zelf een Andalusiër (beide ouders PRE) en heb dat certificaat, maar wat ik er nou aan heb??

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 22:47

Geeft geen meerwaarde alleen dat het leuk is dat je weet wie de ouders zijn , in Spanje zelf heb ik dit certificaat nog nooit gezien , kruizingen kunnen worden ingeschreven bij CDE (spaans sportpaard) als beide ouders stamboekpapieren hebben en anders een paspoort aanvragen voor paarden die geen stamboek hebben.