Ik ben een beetje aan het rondkijken naar bepaalde paardenrassen. Ik heb altijd geroepen dat wanneer ik een rijpaardje koop, het per se een (donker) muisgrijze moet zijn. Voorlopig houd ik het nog even bij mij Shetlander maar een beetje info opzoeken van te voren mag hihi
Mijn droompony was altijd een gra Fjord (en dan het liefst een afstammeling van Briggen haha), maar nu wil ik ook eens verder kijken dan mijn neus lang is.
Ondertussen ben ik er al achter dat niet alleen Fjorden, maar ook IJslanders, Koninks, Highlanders, en Noord Zweedse paarden muisgrijs kunnen zijn.
Ik ben wel van de bosritjes en absoluut niet wedstrijd gericht, dus dan vraag ik me natuurlijk meteen af welke rassen heerlijk zijn voor langere buitenritten.
Ben benieuwd of jullie nog wat paardjes kunnen toevoegen aan mijn rijtje!

of wat dacht je van deze, ruitercentrum 't Fjordenpaard verkoopt altijd fantastische paarden, ook mooie kruisingen. Deze prachtige staat er ook tussen, 1,69 meter hoog!
Als je naast het ras, eventueel geslacht/ leeftijd en natuurlijk karaktereigenschappen ook nog eens rekening moet houden met de kleur wordt je zoektocht nog moeilijker. Ik wilde het liefst een gewone wildkleur ijslander (muisgrijs), maar heb tijdens het zoeken niet naar kleur gekeken, maar puur naar karakter en het is een wildkleur valk geworden
Heel wat anders dus.