Ik ben benieuwd naar mensen die paarden uit de Yranta stam hebben, en vooral uit de lavanta lijn. De lavanta lijn is een van de vele vertakkingen van de Yranta stam. (Yranta stam fokfamilie 24). Yranta (1954) was van Meranta x Commandeur. Yranta met de hengst Sineada bleek een goede match te zijn, want naast Zalanta, de moeder van Lavanta, was Jolanta ook model preferent verklaard en twee hengsten goedgekeurd, spartaan en Staalmeester. De combinatie Zalanta en Farn bracht dus Lavanta.
Met de lavanta lijn is verder gefokt op onder andere de Renville hoeve. Veel paarden presteren nu zeer goed. Bijvoorbeeld Wavantos van de Renvillehoeve. Een andere die jullie misschien wel kennen is Warrant, maar warrant is uit een andere lijn van Yranta. (Dus niet van lavanta)
Ik zoek dus mensen die een paard van de Yranta stam hebben, of nog liever de Lavanta stam. Maar alles uit de Yranta stam is al goed
. Mensen die een paard uit de yranta stam hebben, wordt er mee gefokt, of toch mee in de wedstrijden gereden? Belevenissen of indrukken van iemand anders' paard uit deze lijn zijn ook welkom!
of eigen paard...Natuurlijk kun je me ook altijd een PB tje sturen!
Groetjes Kim