Nog meer zilverappel ijslanders?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Nog meer zilverappel ijslanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 11:52

Hoihoi,

Ik ben erg vaak in Zweden (vanwege een vakantiehuis van mijn ouders), en rijd daar sinds zes jaar elke vakantie bij Kalvbergsåsens Islandhästar. Altijd op Ragnar, een zilverappel ruin. Ik verzorg hem ook erg vaak, en zijn kleur vind ik werkelijk schitterend. Komt de kleur zilverappel vaak voor? Als je een fotootje hebt, laat hem hier zien! :)

Ragnar:

Afbeelding

Teddybeer :D
Afbeelding

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:56

Wat grappig. Ik heb een tijdje een Ragnar gereden en dat was ook een zilverappel zwarte.
Afbeelding

Daarnaast zelf ook nog een zilverappel bruine gehad (vind ik eigenlijk mooier :o ).
Afbeelding

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 17:51

Hier helaas geen zilverappel (wel valk en levervos). Ik vind zilverappel wel een prachtig kleur :j . Vind die :j Ragnar zo op de foto trouwens sowieso een heel fraai en aansprekend paard.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 17:51

.
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 11-01-26 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 17:55

Prachtig...heb een wildkleurzilverappelzwarte gehad. Ook heel bijzonder. Zilverappelzwart, maar dan verdund, met aalstreep en zebrastrepen. Erg mooi.

En LDRD: ja...maar jouw levervos is dan ook wel heeeeeeeeeeel mooi!!!!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 17:56

We hebben 8 ijslanders, van verschillende kleuren. Jammer genoeg geen zilverappel (vindóttur), het is altijd één van mijn favoriete kleuren geweest.
Maar ik zou geen enkele kleur gericht gaan zoeken, kleur heeft een lage prioriteit wat mijn selectiecriteria betreft .

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 18:00

dems75 schreef:
Prachtig...heb een wildkleurzilverappelzwarte gehad. Ook heel bijzonder. Zilverappelzwart, maar dan verdund, met aalstreep en zebrastrepen. Erg mooi.

En LDRD: ja...maar jouw levervos is dan ook wel heeeeeeeeeeel mooi!!!!

:j :D

En tegenwoordig met ietsie kortere manen...heb de lange dunne uiteinden eraf gehaald. Ziet er wel heel anders uit ineens :j . Maar dat is off topic.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 18:05

Neeeeeee.....!!!! echt???? foto!!!!
sorry voor ot...

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 18:09

Bokker jokari heeft er ook een ;)

Afbeelding

Refagreni

Re: Nog meer zilverappel ijslanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 18:22

Kijk eens op www.kandia.nl daar barst het van de zilverappels...ook in verdunde vorm. :)

Mloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 18:38

Wat een prachtige ijslander van jokari, die doet me denken aan spjör waar ik op reed tijdens een trektocht in IJsland. Goeie herinneringen!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 18:44

dems75 schreef:
Neeeeeee.....!!!! echt???? foto!!!!
sorry voor ot...

Maak ik zsm :+ .

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 19:04

Wahaha mij Pluisje wordt hier eerder getoond dan ik kans krijg. :D

Zilverappelzwart yes indeed. :)

Mijn eerste ritje op een IJs was op een wildkleurzilverappelzwarte, nog net iets mooier.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 16:33

Afbeelding

mijn baby Lýtir ( v Glymur frá Innri-Skeljabrekku )

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 15:52

Wat zijn ze prachtig allemaal :wow:
(ik heb er helaas geen een ,maar moest toch even reageren)

stoltur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 15:56

ik heb helaas zo even geen foto maar ik heb een zilverappelbonte ijslander merrie. ( bij het bont moet je je alleen niet te veel voorstellen, ze heeft een grote wiite vlek op haar kont zitten waardoor het net lijkt alsof haar staart daar uit groeit)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 21:50

Ik vind die zilverappels allemaal zo prachtig altijd. soieso hebben ijslanders vaak van die speciale kleurtjes. Op de stal waar ik dan met Ragnar rij (die ijslanders zijn allemaal van één persoon) staan bijvoorbeeld ook twee heel licht huidskleurachtige. Geen palomino of isabel of cremello, ik weet niet hoe je het beschrijft. Ze staan er ook in roan en wildkleur, en dan heb je ook nog helemaal zilvere en zelfs één appelschimmel maar dan met helemaal witte manen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 21:56

LDRD schreef:
Hier helaas geen zilverappel (wel valk en levervos). Ik vind zilverappel wel een prachtig kleur :j . Vind die :j Ragnar zo op de foto trouwens sowieso een heel fraai en aansprekend paard.

Het is ook gewoon een ongelofelijk fijn paard in de omgang (zoals de meeste ijslanders zijn). Erg braaf met rijden (ook al kan hij soms nog zo zijn buien hebben), en zal nooit slaan of bijten. Ook nog iets bijzonders: Hij kan springen. Hij haalt zo 80 cm onder het zadel, en 1.10 is wel eens gelukt met vrijspringen. Ik weet niet of ik het goed heb, maar volgens mij zijn ijslanders over het algemeen niet goed in springen.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 22:53

Afbeelding

Afbeelding

nog een beetje baby zilver :D

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:52

Geen ijslander, maar wel een zilverappel. Foto's staan in mijn profiel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 14:07

Mijn ijsco kan ook wel springen. Al heeft hij nog maar 1x vrijgesprongen, nu heel rustig aan bezig met inrijden. In de toekomst wil ik ook zeker als afwisseling bezig gaan met springen. Toen was het een vrij lage sprong, maar hij ging er een meter hoger overheen :') En de ijsco van een vriendin heb ik twee keer onder het zadel mee gesprongen. Gaat niet zo hoog erover, onze hindernis is ook erg laag (autobanden stapelen en balkje erop). Geen idee of ze hoger zou kunnen.

Helaas hier heen zilverappels, vind dat ook een erg leuke kleur. Al ben ik ook wel erg blij met mijn wildkleurzwarte ijsco :j

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 13:05

ik heb er twee gehad, 1 heb ik nog
De eerste was Mimir, het eerste veulen van de merrie die ik vorig jaar verkocht heb
Afbeelding

helaas heb ik hem op 10 dagen oud moeten laten inslapen :(:) strotteklepje functioneerde niet , dus de melk liep de longen in etc, heel naar voor die kleine

nu heb ik Edd's tweede veulen nog, die is zilver appel valk en word in mei 3 jaar oud, foto zou ik even voor moeten graven

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 13:37

ziilverappelvalk ?? Wil jij eens als de sodemieter voor een mooie foto zorgen ja. :P Die in je profiel zijn een beetje oud. :)
nee serieus, ik vind dat een prachtig kleurtje, hoop ooit zo'n merrietje uit Hátid te kunnen fokken, maar dat is verre toekomstmuziek.

Markarhofi09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 22:15

Wat een knapperds allemaal!
Ik heb er ook één:
Afbeelding
Tijdens het NK 2012

Afbeelding
thuis in de wei

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:51

In vlieland staat ook een mooie.
o, o, o, wat zou ik graag een zilverappel ijslander hebben! Zo prachtig!