Wat is een beetje normale prijs voor een/deze fjord?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Wat is een beetje normale prijs voor een/deze fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 19:52

Ik ben totaal niet thuis in de fjorden maa rheb een paar maandjes terug een mooie fjordendame opgevangen van mensen die er niet meer voor konden zorgen.
Ze had al 5 jaar niks meer gedaan, wij zijn haar weer op gaan pakken en ze blijkt super braaf. Echter is ze wel flink voorwaarts, voor een wat gevorderde ruiter ideaal, want ze kan echt leuk lopen en komt ook al stukken lekker nageeflijk.
Maar de bedoeling was dat wanneer ze kon, ze lesjes met kinderen mee zou lopen, en daar is ze gewoon te vlot voor.

Nu wordt ze dus verkocht, maar niet zomaar. Echt alleen naar een goed plekje.

Het is een mooie merrie die op 3 jarige leeftijd een eerste premie heef tbehaald. Ze is nu 15 jaar.
Haar vader is Larsto en moeders vader is Toddy.
Ze is ook betuigd geweest, en aan hoe ze op stemcommando's reageerd volgens mij nog beset goed ook. Maar dat weet ik niet exact en is dus al zeker 8 jaar geleden.
Rijden is weer opgepakt en ze is braaf maar wel vlot. 1 keer in de week rijden is niet voor haar weggelegd, ze moet echt vaker lopen.
Als je tijdens het rijden uit balans raakt, of naar voren valt dan stopt ze direct.

Ze lijkt ook verkeersmak, alleen zijn wij nog niet langs de weg gegaan met haar.
Ze is ongeveer 1.47 hoog.

Wat is nu een beetje reeële prijs voor een fjord? Ik weet dat ze niet erg veel waard zijn maar ik vind het erg lastig. Een goed huis is belangrijker dan een flinke prijs, maar voor niks gaat ze ook niet weg.

Ik zat zelf te denken aan 750-1000 euro. Zit ik dan een beetje goed?

cynthiar

Re: Wat is een beetje normale prijs voor een/deze fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 19:54

Ik denk dat je wel goed zit met de prijs.

vannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 19:56

ik vind het ook een hele nette prijs hoor.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 23:52

Dankjewel voor jullie antwoord :)

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 23:55

Ik zou inderdaad niet hoger gaan.
800/900 vind ik wel netjes :)

Baldt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 00:37

Ik zat eerder te denken tussen de 4 en de 600.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 13:49

Jeetje, wat zitten jullie allemaal laag. En 4 tot 600 euro? Dan zit je in de fjordenveulens of de echte rommel.

Voor een nette bereden, verkeersmakke merrie met een leuke hoogte mag je echt wel wat meer vragen. Zeker als de merrie verder gezond is en vrij van zomereczeem. De leeftijd icm ervaring drukt de prijs dan wel weer wat, maar eerlijk gezegd zou ik haar te koop aanbieden voor rond de 1450 euro en dan streven naar een daadwerkelijke prijs van ongeveer 1200 euro. Zakken kun je altijd nog en hoewel de markt natuurlijk niet goed is heb je aan 1 gek genoeg.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 13:51

Ik vind het nog veel weinig. Beleerd voor de wegen, goed bereden, verkeersmak, nette maat, eerste premie gehaald (toen ze jong was, maar dan nog). Ik zou zeker €1200 vragen, en misschien wel meer...

Anita45

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:08

Wat jammer dat je haar toch weer gaat verkopen.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:09

Vjestagirl schreef:
Ik vind het nog veel weinig. Beleerd voor de wegen, goed bereden, verkeersmak, nette maat, eerste premie gehaald (toen ze jong was, maar dan nog). Ik zou zeker €1200 vragen, en misschien wel meer...

Maar je zit wel weer met leeftijd... Dus denk dat de prijs die ze wil vragen heel netjes is :)

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:11

Ik zou ook hoger inzetten, 1300. Ik heb zelf 1400 betaald een paar jaar geeden, 3 x eerste premie, 15 jaar , bereden, niet betuigd, matig verkeersmak, lekker groot: 1,50

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:26

Serendip90 schreef:
Vjestagirl schreef:

Maar je zit wel weer met leeftijd... Dus denk dat de prijs die ze wil vragen heel netjes is :)

15 vind k nog niet zo heel oud. Als het dier 20 was: ja. Maar fjorden zijn sterk en over het algemeen erg gezond, ik ken zat dieren die op hun 25ste nogsteeds fanatiek door de wei crossen en gereden worden.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:32

Vjestagirl schreef:
Serendip90 schreef:

15 vind k nog niet zo heel oud. Als het dier 20 was: ja. Maar fjorden zijn sterk en over het algemeen erg gezond, ik ken zat dieren die op hun 25ste nogsteeds fanatiek door de wei crossen en gereden worden.

Ik vind het persoonlijk ook nog wel goed te doen hoor... Maar moet eerlijk zeggen, dat mensen die een "ervaren" paard zoeken, toch vaak rond de 10-12 gaan kijken :s (Tenminste mijn ervaring)... Begon zelf ook op een kwpn'er toen die 15 was, 10 jaar fanatiek gereden (nouja laatste jaren minder fanatiek ;))

Lees het nu pas goed en zie dat het echt wel een heel braaf beest is... Maar ik moet ook heel eerlijk zeggen, braaf, maar wel vlot --> weer net niet geschikt voor beginners. dat maakt het zo jammer. Anders had het wel omhoog gekund...

Het blijft altijd wat de gek er voor geeft natuurlijk en ik schat altijd alles heel negatief in ;) Als ik die van mij verkoop (hij is nu 13) dan verwacht ik er nog 1.000 euro voor max (ruim 3 jaar geleden voor 2.500 gekocht... maar rasloos, geen papier, kan een leuk rondje lopen, buiten braaf... de paardenmarkt is ingestort... dus mjah... Ik ben daarin een doemdenkertje hoor :p

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 16:18

Ze is inderdaad wel braaf maar gewoon goed voorwaarts. Voor de echte beginners gaat ze te snel en te sterk zijn. Niet dat ze altijd zo sterk is maar kán soms wel.
Het is wel een verhaal van goed tehuis is veeeeel belangrijker dan de prijs. Vandaar dat de prijs ook weer niet zo hoog hoeft. Maar wil ook geen 'duppie op de eerste rang' mensen trekken zeg maar.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 16:20

Anita45 schreef:
Wat jammer dat je haar toch weer gaat verkopen.

Tja, dat zat er van begin af aan al wel als lkans in. Ze kon blijven als ik haar kon gebruiken. En dat gaat niet. Ze is super leuk en als ik de tijd voor haar had mocht ze best blijven.
Maar ik fok nu eenmaal zelf met tinkers dus heb persoonlijk niet zoveel aan een fjord. Klinkt banketstaaf maar is nu eenmaal de realiteit.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 16:22

ik zou toch zeker rond de 1250 gaan zitten inderdaad. Vind de prijzen die worden gegeven hier belachelijk laag.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 16:23

In die tijd kan ook wel wat veranderd zijn. Hoelang heb je haar al en durf je te zeggen dat ze verkeersmak is voor 99% en dat ze ook nog goed voor de koets loopt? Dan zou ik zelf een 1250 als vp hebben. Als je dat niet met zekerheid kan zeggen dan is het maar de vraag, dan is de prijs die je wilt hanteren erg netjes.

gupje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 16:42

1200 vind ik een erg mooie prijs voor een veelzijdige fjord met een mooie leeftijd! Hoop dat ze een geweldige eigenaar gaat krijgen

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 16:46

AaronYve schreef:
In die tijd kan ook wel wat veranderd zijn. Hoelang heb je haar al en durf je te zeggen dat ze verkeersmak is voor 99% en dat ze ook nog goed voor de koets loopt? Dan zou ik zelf een 1250 als vp hebben. Als je dat niet met zekerheid kan zeggen dan is het maar de vraag, dan is de prijs die je wilt hanteren erg netjes.

Of ze goed ebtuigd is weet ik dus inderdaad niet. Verkeersmak is ze wel, groot verkeer is soms nog wel wat engig maar ze heeft 5 jaar niks gedaan en wij rijden haar dus niet vaak genoeg. Dan is ze al wat voorwaartser en als we dan dus een trekker oid tegen komen dan spurt ze vooruit. Om vervolgens weer rustig verder te lopen.

Maargoed, dat ze betuigd is is wat ik van de vorige eigenaar mee heb gekregen, hij heeft haar wel eens voor de wagen gehad en de eigenaar daarvoor reed vaker met de wagen. Gezien hoe ze op stemcommando's reageerd ga ik er van uit dat ze echt wel goed betuigd is geweest. Maar, dit is dus al een tijd terug en 100% zeker kan ik het niet zeggen.
Vandaar dat ik inderdaad bijv boven de 1250 euro wel erg veel vind. Dat zou ik persoonlijk zelf er ook niet voor over hebben.

Ik zat zelf dus tussen de 750-1000 euro. Als vraagprijs denk ik dat ik 1100 euro neerzet en dan kan er nog wel wat gezakt worden.

Maar voor de duidelijkheid, het gaat er voornamelijk om dat ze gewoon goed terecht komt :)

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 17:01

Daarom, ik heb dat eens gehad. Paard was braaf voor de kar, ja met handleiding erbij :D
1100 met een bespreekbare prijs voor een goed tehuis, is erg netjes :j

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 17:04

Overigens, ze krijgt een zadel en hoofdstel mee. Prijs is dus incl toebehoren :j

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 17:06

Ja, ik zou ook zeggen tussen de 1000-1250, en bij een super tehuis dan die 1000 aanbieden

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 17:24

Dit is haar trouwens. Toen ze kwam had ze extreem overgewicht, maar was niet hoefbevangen. Ze is nog te dik maar valt al langzaam af.
Als ze bij iemand komt die wat meer met haar doet is ze de kilo's zo kwijt :)

We hebben vorige week gekeken wat ze van een hindernisje vind. Dit vond ze super leuk! :D Denk dat ze goed op haar plek is bij iemand die lekker veelzijdig met haar bezig gaat. Ik denk dat het er 1 is die alleen een beetje buitenritjes sjokken niet zo leuk zou vinden. Ze is lekker fanatiek :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 17:43

Wat een knapperd, mooie benen ook.
Je zit echt heel goed met je prijs imo!

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 17:58

Wat een leukerd!! Ik zou echt wel 1400e vragen hoor.. Je zakt toch altijd nog iets, en dan kom je op 1150 - 1200e, dat vind ik echt een hele nette prijs.