Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Desiree schreef:Ik heb ook niets aangegeven in de poll. In de imprintfase moet je een veulen inderdaad veel aan de hand nemen en alles leren. Leren vast staan, hoefjes geven en dat soort dingen. dan zijn ze nog gemakkelijk. Daarna met rust laten en de opvoeding overlaten aan soortgenoten. dus het land op.
!
. We zijn vanaf een week of 6, iedere dag met moeder en kind naar de binnenbak gegaan. Ik liep met de merrie, de staleigenaresse met het veulen. Zij hield het touw in de linker hand en haar rechterhand had ze op de rechterbil van Jaike, om haar te begrenzen. De eerste paar dagen liep ze met Jaike precies naast ons, daarna begon ze steeds een beetje van onze route af te wijken. Jaike vond dat in het begin maar raar
! Vooral als ze een bochtje naar rechts moest maken (dus moest wijken) snapte ze er niet echt veel van
! Maar ook dit had ze snel onder de knie
!
! (Ik was er na al die keren dat ze zo braaf meewerkte, helemaal niet op bedacht !)
. Dit heb ik opgelost door haar tegen een muurtje aan te zetten, dan lukt het wel
!
. Met de onderdanigste merrie van het stel en haar veulen ging het wel redelijk goed.
.
! Sjuimpje schreef:Als veulen inderdaad heel veel in handen nemen, maar als enter/twenter vind ik dit niet noodzakelijk, naast de noodzakelijke dingen als wormkuurtjes en hoefsmid.
Ik heb daarom niets aangegeven in de poll.