vandaag was ik met een vriendin even de goede oude bokt- en jeugdjaren aan het ophalen
, waaronder ook 'het ideale paard/ras' onderwerp.Nou heb ik al weet ik hoe vaak gevraagd welk ras ideaal zou zijn voor mij maar eigenlijk ben ik onderhand tot de conclusie gekomen dat mijn 'droompaard' regelrecht uit een sprookjesboek zou moeten komen om aan mijn 'idealen' te voldoen
.Kortom: Ik heb het hele idee uit mijn hoofd gezet en ben van plan om, als die geweldige dag daar is, gewoon volledig random naar verschillende paarden ga kijken. Echter zei die vriendin dat mijn eisen helemaal niet zo gek zijn. Ok, misschien niet, maar de combinatie denk ik wel, maar heeft me toch aan het denken gezet en, volwassen ik, laat me nog één keer in het penny-tijdperk slepen. Wie o wie helpt me uit deze illusie!!!!
Mijn 'illusies'
-Minimaal 1,60m.
-Barokke uitstraling of verheven gangen en stevig gebouwd zonder lomp te ogen.
-Goed voor endurance/veelzijdigheid, geen zin in dressuur/springwedstrijden maar zou wel op hoog nivo zelf aan de gang willen.
-Snel!!!!!
-Wendbaar.
-Temperamentvol, heet, maar betrouwbaar. Werkwillig.
-Expressief hoofd, niet pony achtig maar ook niet hoekig zoals bij veel tuigers.
-Veulen! - Komen we bij het grootste probleem, veel kenmerken zijn denk ik nog niet te herkennen bij een veulen, moet dus echt rastypisch zijn of zit ik ernaast? Please laat me ernaast zitten!-
Nou, dat was mijn penny momentje! Bedankt voor het lezen
) zouden kunnen voldoen!
haha