Ik zit nog heel erg in twijfel of ik met mijn d pony naar de hk van het nrps ga. Momenteel loopt hij nog niet zuiver op het harde en zal er hard voor moeten blijven trainen. Wie wil er dit jaar wel gaan of twijfelt ook nog over deelname?
Hij zou eigenlijk naar het Kwpn gaan maar omdat mijn merrie NRPS stamboekmerrie is gaan ze voor het NRPS. Wat beweging betreft zou het me verbazen als hij niet verder komt. Nu duimen dat hij niet zijn staart op zijn rug gaat leggen en zich laat op zijn best laat zien. Hij is al PROK gekeurd.
Jawel hoor dat gaat weer super, echter zijn wij afgehaakt met trainen. Mijn pony moet voor mij ook een vriendje zijn, nu werd het mijn slaafje, heel braaf hoor, ging ook steeds beter lopen (betwijfel echter of het voldoende is voor een keuring) maar zag hem niet meer spelen met zijn vriendjes, was altijd heel serieus kreeg minder plezier in het werk en deed het omdat het moest. Dat is een keuring mij niet waard met hem, ik heb nou eenmaal een andere emotionele band met hem.
Sinds we gestopt zijn komt hij weer knuffelen kunnen we weer doen waar we zin in hebben (ookal heeft dat niets met spieropbouw te maken) en hij speelt weer met zijn vrienden. Ik had niet het idee dat de training kwa oefening te zwaar was, hij was niet moe te krijgen, heb het ook niet overdreven. Ook mentaal kon hij het longeren, fietsen, etc goed aan, puur de druk van de training. Hij wilde het heel graag goed doen en ik kon niet altijd mee gaan in zijn voorstel om wat anders te doen. Terwijl in zijn hele opvoeding heb ik bij hem juist gestimuleerd zelf te denken en iets voor te stellen. Dan uiteraard wel te wachten wat ik daar van denk, maar hij is gewoon heel snel heel slaafs en dat voelt voor mij als afgestompt. Zal het ook niet in zijn hoofd halen het met opzet verkeerd te doen.
Maar ik kom wel kijken.
petraaken
Tja wie weet, vandaag lekker lange teugel werk gedaan, weer eens bitloos, dat heb ik dus ook al een tijd niet gedaan. In het begin wist hij even niet wat hij met druk op zijn neus moest in beweging (moet ik nu stilstaan of lopen) later mooie constante aanleuning. Netjes zijn zijgangetjes gelopen en overgangetjes lukte ook nog. Had een lekker ontspannen onderlipje ondanks dat ik er toch best veel druk op heb gezet omdat ik geen zweepje had en hij dus even niet wist dat je voorwaarts kan met aanleuning. Dus wie weet kunnen we het volgend jaar wel.