International Welsh Youngstock Winter Show 2012 - 1 dec 2012

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

abba

International Welsh Youngstock Winter Show 2012 - 1 dec 2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 13:15

Beste mensen,

Hierbij nodigen wij u van harte uit om deel te nemen aan de 5de W.Y.W.S. 2012. Deze wordt gehouden bij Stal Vermue in Heinkenszand op zaterdag 1 dEcember 2012 - aanvang 09.30 uur - onze juryleden: Lennard Zoet van de Zwaluwenburg Stud en Jaron Flier van Stal Rondo. Ook dit jaar hebben we weer mooie medailles, bekers en rozetten uit Wales. De Overall Dagkampioen krijgt een geborduurde zweetdeken op maat!

Deze Show is voor alle in een erkend stamboek ingeschreven Welsh Pony's van 0 t/m 3 jaar. Hengsten, merries en ruinen. Secties A, B, C, D en Part-Bred.

In de Young Handler Rubrieken mogen Welsh Pony's van alle leeftijden deelnemen, hengsten (ook veulens) zijn niet toegestaan in deze rubrieken.

INSCHRIJVEN EN INFORMATIE - KLIK OP DEZE LINK

Wij hopen op veel inschrijvingen én publiek.

Jacqueline de Kever-Pankow
http://www.ronddeschelde.com
Laatst bijgewerkt door RoWi op 21-11-12 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel op verzoek gewijzigd

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 16:23

Hoi,

Ik kan de links niet gebruiken, is er een manier om mij in te schrijven?

Eilinora

Re: Welsh Youngstock Winter Show 2012 - zaterdag 1 december 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 16:40

yep,wij doen mee met hengstveulen

abba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 16:52

Hallo allemaal,

Het kan zijn dat de links momenteel NIET werken, de websitebrowser is 'uit de lucht' wegens werkzaamheden? Heel raar want mijn eigen website doet het wel en ik zit bij dezelfde, maar goed dit kan nog een paar dagen duren. Even geduld dus a.u.b., maar ...... opgeven kan ook door het sturen via mail van een kopie van het afstammingsbewijs naar jdekever@ronddeschelde.com

Inschrijfgeld te voldoen op de dag zelf, als je lid van Rond de Schelde bent € 10,00 per pony, als je géén lid van Rond de Schelde bent € 12,50 per pony.

We zien jullie inschrijvingen graag binnenstromen :D

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 16:58

mag je prophet in het echt bewonderen...

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:00

Hoe doe je dat eigenlijk, je hengst voorbrengen? Kan iemand mij een pb sturen, ik kan wel wat hulp gebruiken :)

Rosabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:13

Hoi Jacqueline,

wat is de minimum leeftijd voor de Young Handler zelf (dus niet de pony, maar het kindje)?
En als ze nog piepjong zijn, moeten ze dan ook al naast de pony draven of enkel stappen?

abba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 01:04

De jongste die heeft ingeschreven is 4 jaar, hij loopt met een pony van zijn opa en wordt daardoor ook 'begeleid' als we nu meer 'piepjonkies' krijgen maken we misschien wel een mini klasse :D

O ja, de website is weer on-line JIPPIE :d http://www.ronddeschelde.com/2012WYWS-welkom.html

Rosabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 23:18

Een mini klasse lijkt me wel wat!! :D :D

Mag ik het kindje dan -als begeleider- in draf oppakken, zelf de pony mee laten draven en vervolgens het kind weer naast ponylief neerzetten -pompompom :D en dan heeft niemand dat gezien 8-) ?

Serieus; een miniklasse met alleen stap en halthouden vind ik helemaal top :j (zeker omdat het gaat om een kindje die de pony nog niet 100% onder controle heeft en de pony te snel draaft voor die kleine kinderbeentjes...krijg je een soort Thellwell-achtig idee; kind dat achter pony aan bungelt).

Het is dan zeker het overdenken waard om in een mini-klasse mee te doen.

abba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 23:33

Rosabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 21:30

abba schreef:
De website is trouwens weer on-line http://www.ronddeschelde.com/2012WYWS-welkom.html

Ik ga het deze week zeker met de overige bestuursleden over de mini-klasse hebben, lijkt me wel grappig :D

De uitkomst hoor ik heel graag van je!! Ik ben helemaal voor het plan _/-\o_ Mijn stem heb je.

(moet ik alleen nog iemand in dit huis overtuigen dat hij echt met pony en dochter op stap mag...die krijgt ter plaatse een beroerte als ik het vertel...''je kind doet mee aan de wintershow...geen paniek 't is de mini-klasse')

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:24

haha,zou dolgraag 1 van mijn merrie,s beschikbaar stellen voor mini young handler klasse...lijkt me echt een publiekstrekker!

helaas staat de trailer al vol met 2 hengstveulens die dag

Rosabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 20:14

inowa schreef:
haha,zou dolgraag 1 van mijn merrie,s beschikbaar stellen voor mini young handler klasse...lijkt me echt een publiekstrekker!

helaas staat de trailer al vol met 2 hengstveulens die dag

LOL! Ik heb nog een mini-handler van 4 jaar in de aanbieding :D maar of hij echt naast een pony durft te lopen is de vraag... 8-) hij zit liever op z'n bmx-fiets, want pony's zijn niet cool.

dion1anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 10:49

Tja, nog even en ze knopen kinderwagens vast aan de pony's....
Voor aan de Young Handler klasse mee te kunnen doen!!! _/-\o_

Rosabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 21:32

dion1anouk schreef:
Tja, nog even en ze knopen kinderwagens vast aan de pony's....
Voor aan de Young Handler klasse mee te kunnen doen!!! _/-\o_

Nee joh, da's young-aangespannen! :D :D
Dat is een hele andere klasse, maar ook errug leuk hoor; vooral als je van die moderne 3-wieler kinderwagens hebt die zo de bocht omvallen :+
De Stokke-marathon wagen of de Quinny-sulky.

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 21:36

Vind het plaats in een binnenbak? En krijg je een tijd dat je aanwezig moet zijn met je paard?

abba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-12 01:15

*\o/* En ja hoor, het gaat door! Er komt een MINI Young Handler Rubriek van 4 t/m 6 jaar *\o/*

Afbeelding
Roos met RoughClouds Legal Prophecy (Sandy's Simba) - hengstveulen 2012 - bruin - te koop (PM inowa)

We beginnen met de Show aan de Hand om 09.30 uur, dan volgen de secties A en B dan een pauze, de Young Handler Rubrieken, dan de secties C, D en Part-Bred en daarna de verkiezing van de Overall Dagkampioen en Reserve.

We verwachten rond 16 uur klaar te zijn. Het is bij Stal Vermue in Heinkenszand en in een binnenbak. Er is lekker veel parkeerruimte.

Meer informatie is te vinden op de webpagina's http://www.ronddeschelde.com/2012WYWS-welkom.htlm

We hopen op veel deelnemers in onze MINI Rubriek :D Zóóóó schattig!

Rosabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 22:45

abba schreef:
*\o/* En ja hoor, het gaat door! Er komt een MINI Young Handler Rubriek van 4 t/m 6 jaar *\o/*

[ Afbeelding ]
Roos met RoughClouds Legal Prophecy (Sandy's Simba) - hengstveulen 2012 - bruin - te koop (PM inowa)

We beginnen met de Show aan de Hand om 09.30 uur, dan volgen de secties A en B dan een pauze, de Young Handler Rubrieken, dan de secties C, D en Part-Bred en daarna de verkiezing van de Overall Dagkampioen en Reserve.

We verwachten rond 16 uur klaar te zijn. Het is bij Stal Vermue in Heinkenszand en in een binnenbak. Er is lekker veel parkeerruimte.

Meer informatie is te vinden op de webpagina's http://www.ronddeschelde.com/2012WYWS-welkom.htlm

We hopen op veel deelnemers in onze MINI Rubriek :D Zóóóó schattig!

HOERAA!! Count us in; Mini-class, here we come! :D
Zo, nu als de wiede weerga de pony toonbaar zien te krijgen en volgende week in Ermelo voor dochter een kostuumpje zoeken...owow..wat errug :D :D

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 21:40

Hadden we vervoer gehad en niet al op verlof zijn (en mss ook geen welsh gehad die in perfect berenpak staat) dan hadden we direct komen meedoen met de mini young handler.
Ben mijn man al aan het ompraten om volgend jaar te komen meedoen.
Dit is een foto van dit voorjaar, zie ze het nog leuk doen. alleen nog maar de streken bij beide :+

Afbeelding
pony en kind zijn ondertussen wel gegroeid (pony ondertussen in een keidikke wintervacht)

abba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-12 23:11

@Keandra,

Geeft niets hoor een dikke wintervacht, als ze maar schoon zijn :D Er komen pony's die zo glad als een spiegeltje zijn, maar we hebben ook al wandelende beertjes gehad ;-) en ze hebben allebei zo hun charme.

Het is een wintershow, dus een wintervacht mag!

Nog even voor de duidelijkheid: Alle kinderen die meedoen met hun pony's, krijgen een mooi lint en een leuke attentie :j

Gewoon opgeven dus!

abba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-12 23:12

P.S. We zitten nu ook op Facebook : zoeken op Welsh Youngstock Winter Show, join the group :D

AnnetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 08:44

Leek me leuk tot ik zag dat de reistijd zonder trailer al 2 uur was. Helaas word em niet.
Had graag de mini young handlers gezien. We wachten op de foto's!!

abba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 09:12

@ Allemaal,

Als ik naar een NWPCS of WPCV keuring ga ben ik minimaal 2,5 uur reistijd kwijt (ik vertrek regelmatig om 05.00 uur) en dan heb ik het nog niet over de eer om op Kootwijk uitgenodigd te worden, dan mag er nog een uurtje bij gerekend worden :D

Er wordt vaak 'geklaagd' dat het zover weg is, maar we beginnen pas om 09.30 uur met de show aan de hand voor de Sectie A, dan de Sectie B, dan pauze, dan sectie C, dan de Young Handlers dan de sectie D en daarna de Part-Breds.

Na de Part-Breds krijgen we verkiezing van OVERALL VEULEN KAMPIOEN en OVERALL DAGKAMPIOEN EN RESERVE.

Hierna (dat zal rond 16.00 uur zijn) sluiten we deze Showdag af. Dus.... ook weer redelijk op tijd thuis ;-)

Het is altijd supergezellig in Zeeland, er is een mooie kantine, verse koffie en hele leuke mensen :j dus.... gewoon opgeven!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:40

Ook hier gaat het vooral om de reistijd. Ik ga mijn pony's niet meer dan 4uur op de trailer aandoen. pony komt er compleet stijf en vermoeid af, vervolgend vermoeiende dag op de keuring en vervolgens dat hele eind terug, is eigelijk niet te doen voor die dieren. wel jammer want een wintershow lijkt me wel leuk.

abba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 13:52

@Cemlys ik weet het..... vreselijk, heb ik één keer gehad op Kootwijk omdat de rubrieken omgegooid werden, dat nóóit meer.

Wat ik nog erger vind en ik heb het al diverse malen meegemaakt is dat je op een Show aankomt (en ik ga voor de lol dus kijk ik zelden of nooit wie er komt jureren) en dat je dan de ring inkomt en je wordt niet eens aangekeken omdat je een pony bij hebt die het type niet is van de jury..... zuur :n, zeker als je er zoveel werk er vooraf insteekt (op stal, onder dekens, trainen, voeren, enz. enz.)

Dan kan iedereen zeggen, niet gaan.... maar ik ga voor heel de dag, de sfeer, de mensen en natuurlijk voor pony's te kijken en te laten bekijken :D

Gelukkig zijn er ook hele sympathieke juryleden die je op welke plaats je ook staat, het allerbeste toewensen, dat zijn de betere Shows, de beste Shows zijn die waar je wint natuurlijk ;-)