Zoek een Int. D-pony dekhengst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ben10

Zoek een Int. D-pony dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 09:50

Ik ben op zoek naar een D-pony dekhengst die internationaal loopt of gelopen heeft, heeft iemand wat suggesties? Ik wil mijn merrie volgend jaar in de lente laten dekken.
De merrie is een NF merrie die int. 1.30 gelopen heeft, zit einde maat 1.47 en heeft voldoende bloed, zoek bij voorkeur een hengst die vermogen kan toevoegen. De merrie heeft veel techniek, is voorzichtig en een zeer groot leeuwen hart en wil hier vermogen aan toevoegen. De volle broer is nu 7 jaar en liep vorig jaar al enkele wedstrijden 1.20 tussen de paarden ondanks zijn 1e wedstrijdzeizoen en is een copie van zijn zuster alhoewel ik ondervindt dat hij iets meer vermogen heeft.Zie filmpjes op youtube onder de naam; Cappuccino van de Claevervallei van zijn eerste jaar in opleiding - wedstrijd. Zoek niet bepaald een dekhengst uit een bepaald stamboek maar moet wel een erkende dekhengst zijn. Alle ideeën zijn welkom. _/-\o_

Maureen95

Re: Zoek een Int. D-pony dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 10:03

maar moet het ook een NF zijn?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 10:11

En het moet neem ik aan een spring hengst zijn?

ben10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 11:59

ben10 schreef:
Ik ben op zoek naar een D-pony dekhengst die internationaal loopt of gelopen heeft, heeft iemand wat suggesties? Ik wil mijn merrie volgend jaar in de lente laten dekken.
De merrie is een NF merrie die int. 1.30 gelopen heeft, zit einde maat 1.47 en heeft voldoende bloed, zoek bij voorkeur een hengst die vermogen kan toevoegen. De merrie heeft veel techniek, is voorzichtig en een zeer groot leeuwen hart en wil hier vermogen aan toevoegen. De volle broer is nu 7 jaar en liep vorig jaar al enkele wedstrijden 1.20 tussen de paarden ondanks zijn 1e wedstrijdzeizoen en is een copie van zijn zuster alhoewel ik ondervindt dat hij iets meer vermogen heeft.Zie filmpjes op youtube onder de naam; Cappuccino van de Claevervallei van zijn eerste jaar in opleiding - wedstrijd. Zoek niet bepaald een dekhengst uit een bepaald stamboek maar moet wel een erkende dekhengst zijn. Alle ideeën zijn welkom. _/-\o_

Zoek inderdaad een springhengst en zoals al gemeld moet het geen NF zijn en mag het eender welk stamboek hengst zijn weliswaar wel gekeurd.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 12:05

Heb je al bij het NRPS gekeken?

ben10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 12:09

heb bij nrps al geizen maar kan daar niet uitmaken welke op GP niveau gelopen heeft

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 13:10

Krachtpatser loopt internationaal. King Kadanz heeft internationaal gelopen en er zijn er nog een paar.

Xantia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 16:21

Krachtpatser loop niet internatonaal en is slechts 4 jaar, King Kadanz heeft enkel zz gelopen, graag juiste info, zoek wel degelijk een springhengst die GP internationaal gelopen heeft met min niveau van 1.30 en uiteraard die goede resultaten behaald heeft. Enkele voorbeelden welke soort hengsten die ik zoek; Dexter leam pondi ; Machno Carwyn enz....
Laatst bijgewerkt door Xantia op 08-09-12 16:29, in het totaal 2 keer bewerkt

keeslover2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 16:25

Al eens aan woodrow Carisbrooke gedacht??
Heeft geen internationaal gelopen, maar wel zz en hij heeft veel vermogen

Xantia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 16:28

ZZ is niet voldoende voor ons, we zoeken alleen in het hoogste niveau

DRESSAGEFAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 16:30

Google eens op Machno Carwyn, is wel al een wat oudere pony, maar geloof dat hij nog dekt.
Of Goliath van de Groeneweg, heeft in het Belgisch int. ponyteam gezeten.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 17:46

Knock out. Ek's gelopen in de eventing en dacht in het springen. Een erg goede pony. Zoon van Krimh

Xantia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 19:49

Goliath van de Groenweg heeft inderdaad int gelopen en ik heb hem zien springen maar was niet onder indruk niettemin nog niet zo een slechte, misschien had ie een mindere dag, Knock out is eventing en ik zoek springen
Laatst bijgewerkt door Xantia op 08-09-12 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 19:52

orchid's cestanii? heeft in ieder geval internationaal 1.30m gesprongen en is een mooi bloederig type.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 19:53

creabea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 19:54

wat dacht je van Cyclon Texass? Goede pony, top karakter en 5 x EK gelopen

Xantia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 19:57

Ook Cyclon Texass heb ik zien lopen en kon mij niet overtuigen.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 20:03

ik weet niet wat valentino heeft gelopen maar mijn pony had echt heel veel vermogen om te springen soms zelf te veel.
anders kun je ook kijken naar een kantje's hengst

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 21:03

Knock out loopt ook in het internationaal springen als het goed is.

aukv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 21:23

Waarom kies je dan niet voor Machno of Dexter. Van beide is toch nog sperma te verkrijgen?

Xantia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 21:29

nicky_rilana schreef:
ik weet niet wat valentino heeft gelopen maar mijn pony had echt heel veel vermogen om te springen soms zelf te veel.
anders kun je ook kijken naar een kantje's hengst

graag gefundeerde reactie anders mis ik mijn doel

Xantia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 21:29

caro29 schreef:
Knock out loopt ook in het internationaal springen als het goed is.

Knock out loopt enkel int eventing

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 21:30

Is de NRPS-hengst Kanshebber een optie?
Die heeft zelf internationaal gelopen en zijn moeder is europees kampioen springen geweest.
Kanshebber heeft zich wat nakomelingen betreft ook al ruimschoots bewezen in mijn ogen.
Ik zou Kanshebber niet gebruiken op een merrie met heel veel arabisch bloed gezien zijn afstamming, maar ik denk dat het op een NF heel mooi zou kunnen passen.

Kosmo van orchid's heeft in de internationale sport gelopen, maar daar heb ik nog niet veel nakomelingen gezien. Die is van moederszijde ook NF dus zou met jouw pony inteelt kunnen geven (ik ken de afstamming niet) en daarnaast mis je dan misschien iets bloed.
De King Kadanz zoon Kasanova van Klaverborch heeft ook internationale wedstrijden gelopen, maar hier heb ik ook nog weinig nafok van gezien.
Matchello heeft zware tour gelopen, maar daar ken ik geen nafok van (lopen wsl wel in Duitsland) en die zit wel heel erg boven in de maat. Ik weet niet of ik dat met jouw merrie zou gokken, hangt ervanaf hoeveel maat de moederlijn verder meegeeft.

King kadanz heeft zelf dan misschien 'maar' ZZ gelopen, maar ik heb daar al wel een heel aantal fijne springpony's van voorbij zien komen. Ook op het hoogste niveau. Die zou ik dus ook best durven te gebruiken.

Geen D-pony hengst, maar misschien ook een optie is Zodiak. Die heeft uit ponymerries ook relatief veel internationale sportpony's gegeven, maar niet altijd even makkelijk in de rijderij.
Laatst bijgewerkt door gomir op 08-09-12 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Xantia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 21:35

aukv schreef:
Waarom kies je dan niet voor Machno of Dexter. Van beide is toch nog sperma te verkrijgen?

Voor machno kies ik niet ondanks zijn super resultaten want machna durft te strooien in de maat, weet ondertussen verschillende nakomelingen die zelfs C maat gebleven zijn, Dexster ga ik zeker gebruiken en vindt ik super maar zoek alternatieven zodat mijn keuze niet beperkt blijft bij dexster.

Xantia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 21:38

Kanshebber vindt ik een goed alternatief maar weet niet goed hoe goed en op welk niveau hij int gelopen heeft alsook zie ik nog niet direct nakomelingen op hoog niveau ondanks hij al zeer veel gedekt heeft.