Hij is er eindelijk... Mijn kleine bink!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Noeka

Hij is er eindelijk... Mijn kleine bink!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 21:41

Hoi bokkers,

zo een 26 dagen geleden ging ik samen met mijn vriend opweg naar een veulen. Een fjorden veulen dan nog wel... Ik werd verliefd op de verkoopsfoto maar wist niet goed wat ik er van moest verwachten. Een veulen zelf opvoeden, gaat mij dat wel lukken? Ten slot... Heb ik nu wel iets meer ervaring als enkele jaren geleden. Toen ik bij hem aankwam, was ik meteen verliefd. Niet zo zeer op zijn '' schattig hoofdje '' meer op zijn karakter, en zijn speciale kolletje. Hij was nog naamloos en zijn naam begon met een N, ik twijfelde tussen Noway, nino of Nemo (op zijn engels uitgesproken of zoals de vis Niemo) Het werd dus Nemo, en sinds gisteren is hij eindelijk bij mij.

Zijn karakter is zo enorm rustig, ik mag alles bij hem. Overal mag ik hem kriebelen, op straat maakt hij nergens problemen van. Hij is enorm stoer ook, heeft nergens bang van. Vandaag is hij voor het eerst op de grote weide gegaan, ik had wat bang dat hij zich niet meer zou laten vangen... Hij kent mij ook niet echt zoals hij de fokker kende. Maar ik had hem zo weer bij me!

Genoeg gezeurd, hier is hij.

Mijn...

Nemo van den bosdries
M: Cura V: Lyckângs Tempo
Geboren 11/05/2012

Afbeelding

Dit was de verkoopfoto.

Afbeelding
Gisteren aangekomen op stal!

Afbeelding
Vandaag voor het eerst op straat & naar de grote wei!

Afbeelding
Baasje, waar ben ik nu? :\

Afbeelding
Het is hier eigenlijk best wel leuk!

Afbeelding
Heeeel leuk!

Afbeelding
Hallooo zien jullie mij?

Afbeelding

Whieee!

Afbeelding

Hey sexy lady!

Afbeelding

<3

Afbeelding

Yoehoeee!

Afbeelding

Ik vind jullie leuk!

Afbeelding

Gaan we nu naar huis baasje? <3 :wave:

- De reden waarom hij niet met andere paarden staat is omdat onze weide verdeeld is. (1 stuk voor de merrie's met veulens, 2de stuk voor de sportpaarden en het derde stuk de hele groep andere paarden.) Ik durf hem zelf nog niet goed met deze groep te zetten, aangezien er twee paarden zijn die wel vrij lelijk uit de hoek durven komen... Ik weet niet goed of hij zich al zou kunnen verdedigen. Maar binnenkort krijgt hij zeker een vriendje of vriendinnetje!

Blacky

Re: Hij is er eindelijk... Mijn kleine bink!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 21:45

Wow wat een leukerdje zeg! :oo :+: En wat maakt dat een fjord anders zo'n kolletje.

Amanda010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 21:48

Wat een stoer ventje, mooi koppie
Heel veel plezier en succes met hem

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 21:49

Hij is wel heel erg leuk zeg! Heel veel plezier met hem.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 21:59

Bedankt allemaal! Inderdaad, veel mensen vinden het '' jammer '' maar ik vind dat net zo speciaal, en zo anders.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 22:04

ik vind het wel wat zielig dat ie al zo vroeg bij zijn moeder weg moet maar schijnt normaal te zijn soms.

het is een leukerd, hoop dat deze lang bij je mag blijven.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 22:15

100 dagen is toch voldoende? Hij was al een week voor dat hij naar mij kwam gespeend hoor, en hij at al deftig veulenbrok. Hij drinkt goed, en kan eigenlijk alles wel goed alleen. Heb alleen de indruk dat ik hem een liksteen moet gaan halen...

LiesM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 22:27

Schattig beestje heb je daar.

Maar ik vind het wel erg sneu dat hij alleen staat,
het is al een shock dat hij zo vroeg bij zijn moeder weggehaald is,
en in een vreemde omgeving terecht komt, en dan staat het kleine menneke ook nog alleen.
Heb je geen opfok mogelijkheden in de buurt?

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 22:28

Ach wat een leukerd! :+:

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 22:29

Hij krijgt wel een vriendje hoor Arabgirl. En alleen... Hij heeft paarden omzich heen, en in de stal een leuk vriendinnetje naast hem. Dus contact met andere paarden heeft hij wel, maar ik riskeer het nu voorlopig nog niet om hem bij zo een grote groep te gaan zetten waarvan twee paarden wel erg lelijk doen. (Dreigen, achteraan lopen, stampen, door de draad jagen bijvoorbeeld) Ik weet niet echt of hij zich zelf dan wel gaat kunnen verdedigen tegen een paard van 1m70.

Opfok mogelijkheden heb ik niet in de buurt, en ben daar ook niet naar opzoek. Hij kan hier elke dag lekker de weide op, zo komt hij ook dagelijks in de hand en in het verkeer. En vind dat al heel goed op zo een jonge leeftijd...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 22:29

Een hele leuke fjorden hoor, en wat kan ze mooi showen zeg.

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 22:31

Ik heb er echt nul verstand van, maar zou hij niet bij de merries +veulens in kunnen? Heeft ie zowel de opvoeding als de leeftijdsgenootjes om mee te spelen. Of pikken de merries dat niet, zo'n nieuweling erbij?

Het is wel echt een ontzettend stoer manneke, wat een gaaf beestje!

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 22:36

Nee helaas niet, de merrie die haar veulen nu heeft. (3 maanden ongeveer) er staat nog een ander veulen bij van vorig jaar maar wel van een andere moeder. En daar doet ze eigenlijk ook vrij '' lelijk '' op... Ze is een goede moeder hoor, maar op andere paarden durft ze nu toch ook wel eens stampen. Naar de jaarling vliegt ze met haar mond open... Ik weet niet hoe ze zou reageren, daarstraks in de weide kwam ze niet echt naar de draad terwijl haar veulen van dit jaar mee aan het spelen was met hem. (Langs de draad natuurlijk) maar zo in de weide samen, denk dat dat toch heel wat problemen gaat veroorzaken. 1 gerichte stamp ofzo... Ik ben erg voorzichtig met zo een kleintje, dat is nog niet zo sterk denk ik.

Maar hij is ontzettend stoer hoor, hij voelt zich helemaal niet ongelukkig of overdonderd. In tegendeel zelf's, hij is hier de tweede dag en toen ik aankwam lag hij al helemaal te snurken. Hij hinnekt als hij mij ziet, hij is vrolijk, hij drinkt heel goed, en eet zijn brok heel goed op.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 22:39

Fjorden met kolletjes zijn gaaf! (ik heb er al 10 jaar 1 :P ) Ik vind wel echt dat hij veel te vroeg is afgespeend.

BYS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 22:41

Misschien kan je proberen de jaarling erbij te zetten?
Dan heeft je fjord een vriendje, en heeft de jaarling geen merrie meer achter d'r aan jagen.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 22:44

Kan ik eens voorstellen nog niet aan gedacht, maar ga dat zeker eens voorstellen!

BYS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 22:45

Super! ;)

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 22:45

Prachtig paardje om te zien!!

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 22:46

Hij ziet er inderdaad gewoon ontzettend happy uit, is niks mis mee volgens mij. Maar op de lange termijn is een vriendje inderdaad gewoon fijn :). Overigens denk ik dat je manneke de boodschap van mams wel zal begrijpen als ze met tanden bloot op 'm afkomt, ik zou er niet zo bang voor zijn dat dit fout gaat. Maar ik snap je bezorgdheid wel, 't is nog zo'n ukkie, die wil je natuurlijk beschermen :).

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 22:48

wat een nek zit er al op zal straks vast uitgroeien tot een prachtige fjord...
toevallig bij van den berg vandaan??

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 22:48

Ik vind hem enorm leuk.
Maar jeetje hij is nog geen 4 maanden!Dat is toch wel heel jong.
Mijn veulen was een jaar toen ze bij haar mama weg ging en heeft altijd bij leeftijd genoten gestaan.
Ik zou voor dat probleem toch echt een oplossing zoeken

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 22:53

Inderdaad klopt, zelf begreep ik dat voordien niet. (Staleigenares) heeft ook een veulentje, en regelmatig heeft ze die bezorgdheid ook wel, bang dat je het nooit groot zou krijgen. Sinds Nemo er is, heb ik dat gevoel ook... Ook omdat hij zo erg tegen me plakt. Ik heb de laatste tijd enorm veel mee gemaakt rond paarden en gezondheid, dat ik bij de kleinste dingen mij al zorgen maak...

@NathalietjeB; van bij den bosdries zijn vader is Lyckângs Tempo en GRA fjord. Hij is inderdaad al vrij goed gebouwd, vrij hoog op de benen ook. Hij loopt nog wel wat op sokjes, ga het goed in het oog houden. Vind het soms nog wat raar dat hij zo op '' sokjes '' loopt...

Beatje: Een veulen moet max 100 dagen bij zijn mamie blijven. Maar langer is natuurlijk nog altijd beter...

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 22:54

Wat een knap veulenkindje heb je daar!

Het valt wel mee hoor, dat het veulen te jong is afgespeend. Vraag me af waarom iedereen het nog wel even afzonderlijk moet melden? Is volgens mij wel duidelijk nu! Het is ook geen pretje om de merrie helemaal in te zien vallen door het zogen, om nog maar niet te spreken over het vervelende gedrag van zo'n kleine gup naar mams toe!

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 22:56

Daar heb je een punt. Heb enkele jaren geleden zelf opeens een veulen gehad (uit mijn shetlandmerrie) heel onverwachts. En die is er toen zo een 6 maanden bij gebleven, maar geloof me... Die was enorm blij dat ze van haar baby af was.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 22:58

leuk beestje, maar vergeet aub die '100 dagen regel'. vast verzonnen door handelaren om snel af te spenen oid.
kijk liever naar moeder en kind, zo lang mogelijk (tenzij moeders het niet trekt)
veel plezier nog samen!