Ik heb een hele leuke shetlander gezien. Ik wilde haar graag hebben want ik weet dat ze verkocht moet worden. Ik ben naar die mensen toe gegaan en was helemaal gek op haar. Het is een merrie 3 jaar oud en 97 cm groot. Ze is helemaal zwart met mooie dikke lange manen. Ze vragen 250,- voor haar ik vind dit een beetje duur omdat ze totaal onbeleerd is... Wat vinden jullie van deze prijs? En wat zouden jullie voor haar geven?
Groetjes
Laatst bijgewerkt door balance op 31-08-12 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:topic titel veranderd zodat de vraag duidelijker wordt.
Teveel. Gezien het feit dat ze nog niks kent en je er niet op kan rijden... Maar heb je ook nagedacht over de maandelijkse kosten en onverwachte kosten? Dat kan nml best heel veel zijn...
Suzanne F.
Geplaatst: 30-08-12 15:43
Heeft ze (goede) stamboompapieren? Dan zou 250 nog redelijk zijn. Zonder papieren is het teveel, minimaal 100 eraf.
Voor een merrie met papieren die correct gebouwd is vind ik 250 euro geen gekke prijs.
Voor een merrie zonder papieren of met een niet correcte bouw is het wel veel geld. Maar het is en blijft heel simpel: het paard is waard wat iemand er voor geeft. Zij vragen 250, je kan altijd minder bieden en kijken of het lukt maar dat is afhankelijk van hoe graag zij willen verkopen.
mirim
Geplaatst: 30-08-12 15:50
wat is de waarde van een paard/pony? Soms is waarde niet in geld uit te drukken....als jij deze pony graag wil hebben en de mensen niets van de rpijs af doen is zij het voor jou gewoon waard. Wat kan jou het dan verder schelen? Shetlanders zijn nu door de bank genomen niets waard, maar dat wil helemaal niet zeggen dat jij deze merrie niet voor 250 euro kopen moet. Probeer wat af te dingen..lukt het niet en wil je de merrie graag?dan betaal je.
Okee, ja ik vond het ook best wel prijzig, ik zal even moeten vragen of ze goede papieren heeft. Ik moet alleen een beetje snel zijn want ze gaat anders maandag naar de paardenmarkt, waar ik helaas niet aanwezig kan zijn. Bedankt voor de reacties!
de pest is dat zolang mensen geen geld voor een shet uit wíllen geven, de markt ook nooit omhoog zal gaan....
Kentaro
Geplaatst: 30-08-12 16:20
Zó mee eens!!!
TS, laat je het nog even weten of het wat geworden is??
LastDream
Geplaatst: 30-08-12 16:21
persoonlijk vind ik 250 te veel. aangezien ze niet beleerd is. tenzij ze echt hele goede papieren heeft, maar dat lijkt me niet. ik zie shetjes weggaan voor 100. als ik jouw was, zal ik gaan overleggen met de verkoper over de prijs. als je haar echt wil hebben. anders een goedkopere keuze. je bent namelijk al heel veel kwijt aan maandelijke kosten
flamon
Geplaatst: 30-08-12 16:22
Ben benieuwd wat het geworden is ! Heb je een foto ? vind het voor een shetlander indd wel redelijk prijzig.
LadyMadonna
Geplaatst: 30-08-12 16:23
waarom lijkt jou dat niet?
Kijk, het klopt natuurlijk dat je op elke straathoek voor een paar tientjes een shet weg haalt, maarja, juist daardoor gaat de markt natuurlijk ook naar de klote.
Wij hadden ergens een gratis shet vandaan. Op basis van de tatoo in de lip kwam ik erachter dat het een kroonmerrie was... tja...
bouncelover
Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-12 16:45
Ik heb met de eigenaar gesproken, en ze heeft een paspoort en is gechipt. Ook heeft ze papieren. En op mijn pf staan 2 foto's waar die merrie ook opstaan. Beide foto's zijn samen met mijn shetlander Bounce. Ze kleurt met de volle zon een beetje bruin zoals je ziet. Op de foto's ziet ze er wat minder uit dan dat ze nu is. Nu ziet ze er mooier uit en op de foto's zie je de manen niet zo goed, want ze zijn langer en mooier.
F-AM --> SMP. Hier zitten de kenners van de shetlander.
bouncelover
Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-12 08:09
Kentaro schreef:
Op de foto is weinig te zien of ze correct gebouwd is Weet je of ze dit jaar naar de stamboekopname is geweest??
Nee ik heb geen idee wanneer dat was...
Kentaro
Geplaatst: 31-08-12 08:13
Het is ook geen vereiste hoor, maar wanneer ze was opgenomen, had je nog meer zekerheid op een correcte pony
Mandy66
Geplaatst: 31-08-12 10:11
Ik heb voor mijn 2 jarige Shetlander ruintje, goede papieren. Goede stamboom maar 50 euro voor moeten betalen. Is niet veel. Maar als dat Shetlandertje goede papieren heeft. Er zal heus wel 50 euro van af mogen als, het een merrie met papieren heeft. Zelf beleren kan ook nog
Verder zal ik eerst even na vragen aan de eigenaar/eigenaresse of de Shetlander papieren of een stamboom heeft, zo niet kan der wel wat meer af. Want dat is wel veel voor een pony zonder papieren.