Mijn merrie is volgend jaar rond half juni uitgerekend, zelf vind ik dit best laat.
Boss (het veulen van dit jaar) doet het fantastisch, ik heb hem vorige week afgespeend en volgende week gaat hij de opfok in. Nu staat hij hier even op stal om hem goed handmak te maken en hij zich te goed kan doen aan veulenbrokjes zodat hij goed vetgemest de opfok in gaat.
Maar met evt. keuringen of veilingen e.d. loop je toch achter, tegen de tijd dat ik had besloten dat Boss de moeite waard was om op een keuring te laten zien kwam ik er al nergens meer tussen (hij was toen amper een paar weken oud).
Hoewel mijn merrie dit jaar probleemloos in één keer drachtig was wil dat natuurlijk niet zeggen dat het in de aankomende jaren ook zo verloopt. Het hoeft maar 1 keer niet te pakken en dan moet je al overwegen of je een veulen in juli wil hebben. Liever niet natuurlijk, maar je dekgeld laat je ook niet zomaar schieten...
Kortom, ik zit er aan te denken om haar een jaartje geplanned leeg te laten, misschien kan ik haar dan ook nog in conditie brengen en wie weet kan ze voor 1 januari 2005 M1+5 lopen zodat ze keur is.
Eigenlijk heb ik mijn beslissing al gemaakt, ik kan een mooi trajectje voor volgend jaar uitstippelen en haar dan het jaar daarop weer bijtijds laten insemineren. Nu kan ik het allemaal plannen, dat doe ik liever dan dat ik misschien in de toekomst voor verrassingen kom te staan.
... Of zie ik wat over het hoofd