Na lang twijfelen en vele denk momenten heb ik toch besloten om te gaan zoeken naar een leuke haflinger voor mij.
Ik heb eerst getwijfeld, wat als ik over 4 jaar kinderen wil? wat als dit, wat als dat?
Eerst ben ik telkens op zoek gegaan naar een VP.. Maar dat was het telkens net niet... Ook omdat het van een ander is. Zoals nu met mijn VP Layla. De eigenaar rijdt haar zo anders dan ik..
Toen kreeg ik van een collega een 5 jarige (onbeleerde) friese hengst aangeboden... Daar twijfelde ik over, wat een mooie kans!! Maar toch... het voelde niet oké.
Lang zoeken waarom niet... en telkens kwam mijn gedachten weer terug bij een haflinger..
Toen heb ik voor mijn zelf besloten, ik wil een eigen paard en ik weet al vanaf ik klein ben dat het dan een haflinger zou worden.
Ik begreep mijn twijfel bij de fries en heb dat afgezegd.
Maar nu............ Lang overleggen met mijn vriend en lang denken... Ik ga nu toch echt voor een eigen haflinger!!!!
Als ik het nu niet doe... Dan ben ik bang dat het er nooit meer van komt. Dus..
Ik ga mijn eigen hafje kopen!!!
En daar ben ik zo blij mee!!
Nu begint mijn zoektocht... En alles eromheen.
Op zoek naar een stal bijvoorbeeld..
Ik heb geen haast met het zoeken naar een paard.
Ik heb wat eisen en ik blijf zoeken net zolang tot ik een haf heb gevonden waar ik van denk: WOW!!!! Dat is hem/haar!!!
eisen:
- Leeftijd 5-12 jaar
- Geslacht maakt niet uit
- beleerd (en het zou leuk zijn ook voor de kar, maar geen must!)
- verkeersmak!
- geschikt voor een wat beginnende ruiter
Ik wil er recreatief mee gaan rijden, af en toe in de bak en lessen, maar ook lekker veel buiten.
Hij/zij moet makkelijk zijn, maar mag wel wat uitdaging in zitten!
Hebben jullie tips voor mij? Waar moet ik op letten bij het gaan kijken ergens (paard of een stal)?
Wat is 'normaal' bij de aanschaf? (maand op proef??)
Wat moet ik in huis hebben voor het paard komt? Wat moet er dus aangeschaft worden?
Hebben jullie een verzekering voor je paard?
Juist bij een haflingerstal kopen of bij een particulier?
Kortom, een hoop vragen in mijn hoofd!! Maar.. Ik ben zo blij met deze stap!!!!!!
Veel liefs

)