Don Frederic, nieuwe topper?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

webster543

Don Frederic, nieuwe topper?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 18:14

webster543

Re: Don Frederic, nieuwe topper?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 18:07

nou, duidelijk weinig interesse... oké 't is geen KWPN :D

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 10:31

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 10:38

Heb zelf een ruin van Liberty M. Ken niet veel paarden met deze hengst in de afstamming dus keek met interesse naar deze. Geweldig paard! Mooie kleur ook.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:31

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 16:44

Toffe reacties! Paard spookt nog altijd door mijn hoofd en ik kan telkens weer opnieuw naar de filmpjes kijken :D

cjb, wat bedoel je met "op deze manier blijft de hengst exclusief"?? :o?

s..... in de moederstam heb je Wolkentanz I, en Liberty M. Toch twee hengsten die men niet meer moet voorstellen!

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 18:30

Zo kijk je niet naar een moederstam è...

Hoeveel paarden in de dichtbijzijnde familie van de moeder hebben sport gelopen? Bijna geen enkele...

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 20:35

s0173957 schreef:
Zo kijk je niet naar een moederstam è...

Hoeveel paarden in de dichtbijzijnde familie van de moeder hebben sport gelopen? Bijna geen enkele...

Dat wil daarom niet zeggen dat ze het niet kunnen.
Er zijn zo veel paarden die nooit GP hebben gelopen, dat wil niet zeggen dat ze het niet zouden kunnen.

Rockefeller van Blue Horse is nu ook gekeurd, maar zal nooit meer een dressuurring zien.

Maar ja, "les goûts et les couleurs ne se discutent pas". Dus als jij deze hengst om die reden niet goed genoeg vindt...is dat jou keuze :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 12:09

Hm ik vindt deze hengst vooral een "grootloper"..naar mijn smaak heeft ie een te ruime beweging zowel achter als voor..zo'n dier kan moeite hebben met sluiten later.
Dus we zullen zien of we er ooit nog meer van gaan horen..

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 16:33

Pff, vind t wel een beetje triest die kritieken op dit jonge dier...Na ja, ieder zijn mening hé.
Ik vind t zelf wel een aansprekend jong paard wat toch wel met vrij veel gemak "danst" door de piste

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 16:34

En, Wolkentanz I vererf zeker weten kwaliteit, dus zo "slecht" vind ik zijn moederstam nu ook weer niet ;)

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 16:46

Elisa, ja hij loopt groot. Ben ook wel benieuwd wat hij later gaat doen. Bundesschampionat of niet? In de grote sport of niet? De toekomst zal het ons leren!

Manon, dansen is het juiste woord! Hij loopt zo vloeiend en "schwungvol" :D

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 21:04

Geweldig wat een mooie hengst!! :D
Hopelijk doen ze het rustig aan met deze jonge hengst.

Elisa2: Die ruime bewegingen maken juist het wijken makkelijker t.o.v. een met minder ruime gangen, zo kun je het natuurlijk ook weer bekijken ipv het nadeel te benoemen ;)

s0173957: Nimmedor heeft een ook moederlijn waaruit geen verdere sportpaarden komen. Hij is wel een stempelhengt en benoemd tot hengst van de eeuw bij kwpn ;) De daag de dag zou z'n hengst onmogelijk meer een kans krijgen, zou jammer zijn als de moederlijn alleen doorslag gaat geven welke hengsten wel of geen goedkeuring gaan vinden.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 22:54

Zijn manier van bewegen staat me niet aan. Vind het een grote slappe douwer.

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 11:07

Anne_GTI schreef:

ok, dan mag jij me is vertellen wat jij er dan precies "slap" aan vindt? ik wil wel wat bijleren, verklaar je nader !

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 11:08

En, natuurlijk heeft Paul S hele goeie ruiters die een, jong/ander,paard pràchtig kunnen voorrijden maar, wat er niet inzit, haal je er mijns inziens ook niet uit !

Gambler21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 11:28

Kijk eens naar zijn leeftijd mensen.

Hij is pas 3, dus mag hij misschien wat slap zijn???

Voor zijn leeftijd zie ik een paard wat er al netjes bij loopt, met bovengemiddelde gangen, voor de juiste ruiter/amazone een paard waar veel uit te halen is.

Al zou ik liever zien dat zo een paard wat meer tijd om te ontwikkelen, maar dat is een ander verhaal.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 13:05

Manon262 schreef:
Anne_GTI schreef:

ok, dan mag jij me is vertellen wat jij er dan precies "slap" aan vindt? ik wil wel wat bijleren, verklaar je nader !

Het achterbeen beweegt de verkeerde kant op. De hak gaat continue de staart in.

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 14:32

Manon262 schreef:
Anne_GTI schreef:

Het achterbeen beweegt de verkeerde kant op. De hak gaat continue de staart in.[/quote]

Sorry, mag ik nu even heel hard lachen... Dit is een JONG paardje met bovengemiddelde en ruime gangen, beetje jaloers ?? Mag ik jouw rijkunsten met een jong paard is beoordelen ;) dan kunnen we tenminste verder discussieren

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 14:46

Om het been naar voren te kunnen brengen moet hij toch echt eerst omhoog. Met iets minder actie erin zou het een sleper zijn en was hij slap omdat hij het been niet eens omhoog krijgt.

Ik heb wel het idee dat strekken echt zijn voorkeur heeft en dat de ruiter wat moeite heeft hem hier en daar in een arbeidsdraf te houden. Maar met die leeftijd is dat ook niets geks en horen ze ook vooruit gereden te worden, daarnaast zal hij ook niet dagelijks voor zulk publiek lopen.
Ben wel benieuwd hoe die er over 2 jaar bij loopt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 19:04

agerrits schreef:
Geweldig wat een mooie hengst!! :D
Hopelijk doen ze het rustig aan met deze jonge hengst.

Elisa2: Die ruime bewegingen maken juist het wijken makkelijker t.o.v. een met minder ruime gangen, zo kun je het natuurlijk ook weer bekijken ipv het nadeel te benoemen ;)

s0173957: Nimmedor heeft een ook moederlijn waaruit geen verdere sportpaarden komen. Hij is wel een stempelhengt en benoemd tot hengst van de eeuw bij kwpn ;) De daag de dag zou z'n hengst onmogelijk meer een kans krijgen, zou jammer zijn als de moederlijn alleen doorslag gaat geven welke hengsten wel of geen goedkeuring gaan vinden.

Dat is waar..alleen hoeft ie niet te wijken in een GP proef en daar ging ik even vanuit..appuyeren zal ie wel heel mooi kunnen.Maar een paard moet kunnen "zitten" voor de verzameling en deze lijkt daarmee achter idd een beetje de verkeerde kant op te bewegen.Maar goed..aangezien hij pas 3 is,is het moeilijk te voorspellen hoe hij zicht gaat ontwikkelen naarmate hij ouder en sterker wordt.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 19:09

Alle paarden hebben zo hun zwakke en goede punten. Kruis deze hengst met een passende merrie en wie weet wat voor goed veulen je na 11 maanden hebt lopen. Ik vind de hengst voldoende goede punten bevatten om invloed te kunnen hebben op de fokkerij.

Daarnaast is met training ook nog veel te bereiken, mits niet al op jonge leeftijd overvraagt en stuk gereden, maar denk dat dat wel goed komt.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 19:11

Elisa2 schreef:
Hm ik vindt deze hengst vooral een "grootloper"..naar mijn smaak heeft ie een te ruime beweging zowel achter als voor..zo'n dier kan moeite hebben met sluiten later.
Dus we zullen zien of we er ooit nog meer van gaan horen..

kan jongigheid zijn. Vind wel dat ie op dit moment zijn voorhand, dan bedoel ik neK en hoofd te veel van links-rechts beweegt. Waarschijnlijk door de grote stappen. Geen idee hoe dit officieel heet, maar het valt me op.

Ik zie wel potienteel, maar ben nog twijfelachtig

smiley91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 19:19

Wel knap dat hier allerlei mensen zijn die al bij zo'n jong dier precies kunnen zeggen wat hij allemaal niet gaat kunnen, lekker positief ook. 8-)
Ik vind dat het dier al erg veel balans heeft voor zijn leeftijd en ja, hij loopt groot, maar wil dat absoluut zeggen dat hij zich niet gaat kunnen sluiten, nee hoor. Ben benieuwd hoe het dier zich verder gaat ontwikkelen. Veel zal ook afhangen van de tijd die het dier krijgt om zich ook echt te ontwikkelen in plaats van er druk op te zetten, hetgeen vaak snel voor de hand ligt als een dier al zo jong 'showerig' loopt.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 19:52

Manon262 schreef:
Sorry, mag ik nu even heel hard lachen... Dit is een JONG paardje met bovengemiddelde en ruime gangen, beetje jaloers ?? Mag ik jouw rijkunsten met een jong paard is beoordelen ;) dan kunnen we tenminste verder discussieren

Wat moet ik met een dressuurknol :?

TS vraagt wat andere bokkers ervan vinden. Ik zeg wat ik ervan vind. Da's mijn mening en dat hoeft de jouwe niet te zijn. Prima.
Ik denk niet dat dit paard een opvolger van Jazz is. De toekomst zal het leren of ik gelijk heb.