Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Bikkelshet schreef:Hij staat lekker bij mij aan huis.
En voor mij zal het geen verschil uit maken als hij hengst of ruin is.
ponyparadijs schreef:Bikkelshet schreef:Hij staat lekker bij mij aan huis.
En voor mij zal het geen verschil uit maken als hij hengst of ruin is.
Zoals itsmi ook al zegt kan je niet in de toekomst kijken.
Wie weet moet je hem nog eens elders stallen. Dan is een ruin veel eenvoudiger.
Daarnaast als hengst krijgt hij vroeg of laat een keer 'last' van zijn hormonen
itsmi schreef:Met "stallen" bedoel ik (en ik denk ook PP) een andere "stal". Dat wil niet zeggen een box, maar daarmee word ook weiland, paddock, schuilstal, pensionstal, hit-actiefstal enzovoort bedoeld.
itsmi schreef:Met "stallen" bedoel ik (en ik denk ook PP) een andere "stal". Dat wil niet zeggen een box, maar daarmee word ook weiland, paddock, schuilstal, pensionstal, hit-actiefstal enzovoort bedoeld.
itsmi schreef:Bikkelshet schreef:Als er een merrie tegen kom ben ik hem makkelijk de baas even zich laten horen en dan loopt hij weer verder.
Dán heeft hij dus wel last van zijn hormonen. Tenzij je hem altijd weg kunt houden van merries... en dus nooit naar buiten gaat met hem.
Kentaro schreef:Begrijp ik het goed dat hij bij een haflinger staat??
Is dat een ruin/hengst of merrie?
Indien een merrie, kijk dan goed uit bij hengstigheid, want ze zijn vindingrijker dan je denkt![]()
als hij maar bij een maatje kan staan, zou ik het geen probleem vinden om hem hengst te houden. Als hij maar absoluut niet alleen moet staan daardoor!
)
rommulus schreef:Castereren is echt een nederlands concept.
Persoonlijk zou ik zeggen zolang hij of jij er geen last van hebt lekker hengst laten.
Hij heeft een sociaal leven bij je dus ik zie het probleem niet.
Geef hem wel genoeg beweging vaak vinden ze dit fijn om hun energie kwijt te raken, heeft mijn aapje ook die vind het ook vaak wel lekker om zo nu en dan even voluit te gaan.
dit hebben hengsten gemiddeld wat meer dan ruinen en of merries.
Bikkelshet schreef:Ik hoor dus echt verschillende meningen.
Ik wil jullie bedanken voor de antwoorden.
Ik denk dat ik maar gewoon met de veearts ga overleggen.