bouw van mijn 3 jarige ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Blon_D

bouw van mijn 3 jarige ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 22:20

Mijn 3 en een beetje jarige ruin heeft een redelijke nek (geen speknek). Daarachter zit een behoorlijke pens (imo) en dan een kippenkontje :+ Hij komt dagelijks in handen krijgt 2x daags een klein beetje kuilvoer en staat 24/7 buiten met weidemaatjes.. Nu dacht ik eerst dat dit kwam van wormen dus gisteren eens even grondig ontwormt over 8 weken gooi ik hier nog een herhaling achteraan.. Maar ik kon vanavond nou niet echt stellen dat die buik nu grondig geslonken was ofzo.. Is dit nu een teken dat hij nog in de groei is? Zijn ribben kon ik niet echt vinden vandaag :+ MAAR zijn ruggengraat heeft nog geen enkel laagje spek die ligt echt nog zichtbaar bovenop.. Ik zal morgen ochtend even wat fotos maken..

Lindava1989

Re: bouw van mijn 3 jarige ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:49

Met foto's is het indd misschien wel duidelijker om te beoordelen ;-)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 20:25

Toot dus haha....

Nee zonder dollen, Toot was op zijn 3de net zo. Nu hij dik 6 is, is hij eindelijk Fjord :D

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 20:40

hmm ik wil ook wel een foto zien ik heb zelf ook een 3 jarige staan is wel leuk om even te vergelijken.

Wat is de afstamming van jou fjord?

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 22:33

fedor is van zortin vandaag vergeten een stand foto te maken zal hem morgen maken. Amber wanneer begon je met toot te rijden?

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 23:30

Met 4 ingereden en met 5 doorgereden. Hij was zo'n gup nog haha

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 12:16

Fedor:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 13:12

Die van mij zag er met 3 ook echt niet uit..zeker niet rijbaar! :') Beer is pas met 4,5 ingereden, rustig aan gedaan en met 5 pas doorgereden en nu hij 7 is wordt ie eindelijk echt een beetje paard! Komt vast goed dus bij jou!

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 13:15

Als ik dit zie denk ik dieet en hij heeft nu totaal geen spier. Ga lekker veel wandelen en net wat harder dan normaal, is niet slecht voor je paard en ook niet voor jezelf.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 13:19

momo_lover schreef:
Als ik dit zie denk ik dieet en hij heeft nu totaal geen spier. Ga lekker veel wandelen en net wat harder dan normaal, is niet slecht voor je paard en ook niet voor jezelf.

Hij heeft echt wel spieren hoor hij heeft alleen een kippenkont. Hij wandelt en loopt 24/7 buiten met andere paarden het is niet zo dat hij stil staat. Daarnaast longeer ik hem 2x per week en gaat hij regelmatig mee op buitenrit met mij en mijn oude merrie.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 13:21

De kont van mijn Fjord (merrie 7 jaar) ziet er ook zo uit.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 13:23

kippe kontje valt denk ik nog wel mee. Als de buik wat minder wordt en de kap op zijn nek minder zal het al beter in verhouding staan.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 13:25

Ik vind hem ook wel wat te dik. Niet ongezond dik, maar ook niet gezond slank. Hij mist wel degelijk spieren aan zijn achterhand, maar hij is ook maar 3 dus kan best zijn dat zijn kont er binnen een jaar veel anders gaat uitzien.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 13:27

momo_lover schreef:
kippe kontje valt denk ik nog wel mee. Als de buik wat minder wordt en de kap op zijn nek minder zal het al beter in verhouding staan.

en wat moet ik dan weg laten in zijn voer? hij staat 24/7 op een korte weide krijgt geen krachtvoer enz ? ik vind zijn nek wel mee vallen alleen zijn buik klopt niet in verhouding imo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 16:16

Ik zie ook geen kippenkont, maar een fjord die net als mijn 3,5 jarige iets te bourgondisch is :D

Deze staat overdag op korte wei, nacht op stal met hooi en verder geen krachtvoer.
Hij krijgt nu meer beweging ivm het moeten afvallen, dat houdt in 1x per week 30min los longeren met een schema 5min stap, 5min draf, 2 min stap, 2min galop en dit op beide kanten.
Daarnaast fietsen we 1x per week ong. 45-60 minuten waarvan hij bijna alles draaft, 1x per week lange lijnen les en 1x per week een wandeling.

Enigzins heeeel voorzichtig beginnen zijn vetjes nu eieren voor hun geld te kiezen.

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 11:31

Dat kippenkontje zie ik er ook niet vanaf :n...misschien oogt het naar jou idee zo omdat hij voldoende buik (darminhoud) heeft. Buikspieren trainen kan de buik doen slinken, verder is het denk ik met name ruwvoer wat de darmen vult, waardoor de buik zo goed gerond is. Maar vind m er zo van de foto niet verkeerd uit zien :n Hij is natuurlijk niet heel groot en redelijk compact en dan lijken gevulde darmen al snel 'dik'.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 12:31

Denk dat ik hem maar inderdaad wat meer ga longeren met de pessoa.. Fedor is ongeveer 140 nu maar het meisje dat er naast staat is 190 daardoor lijkt hij nog wel vrij klein haha :P

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:35

Hij is een aardig voorraadje aan het opbouwen :D . Lekker wat meer laten bewegen aan de hand zou hem goed doen.

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 22:29

Ik vind hem er voor een 3 jarige ook niet slecht uit zien. Ik vind hem wel te zwaar. Zeker ook op zn nek. En ik kan het makkelijk zeggen want heb er zelf ook een staan met zo'n dikke speknek ;) En mn andere paardje is ook aardig aan de zware kant... Het is gewoon moeilijk een fjord op gras houden en hem dan netjes houden. Maar ik vind hem zeker geen kippekontje hebben hoor.
De manenkam van je paardje moet gewoon zacht zijn als je er in knijpt. Ik denk dat dat bij jou paardje niet het geval is... Denk dat het pas zacht word richting zn oren.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 00:10

nancyimka schreef:
Ik vind hem er voor een 3 jarige ook niet slecht uit zien. Ik vind hem wel te zwaar. Zeker ook op zn nek. En ik kan het makkelijk zeggen want heb er zelf ook een staan met zo'n dikke speknek ;) En mn andere paardje is ook aardig aan de zware kant... Het is gewoon moeilijk een fjord op gras houden en hem dan netjes houden. Maar ik vind hem zeker geen kippekontje hebben hoor.
De manenkam van je paardje moet gewoon zacht zijn als je er in knijpt. Ik denk dat dat bij jou paardje niet het geval is... Denk dat het pas zacht word richting zn oren.

zijn manenkam is wel degelijk zacht hoor heb er ook een staan namelijk met een harde manenkam

Different02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 18:58

mijn fjord was op haar 3 jarige leeftijd toch echt een heeeel stuk slanker haha :')
nu inmiddels 6 jaar en nog steeds een stuk dunner dan die van jou :')
maar ik denk dat een dieet voor Fedor zeker geen kwaad kan :)

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 22:40

Different02 schreef:
mijn fjord was op haar 3 jarige leeftijd toch echt een heeeel stuk slanker haha :')
nu inmiddels 6 jaar en nog steeds een stuk dunner dan die van jou :')
maar ik denk dat een dieet voor Fedor zeker geen kwaad kan :)

Laten we lekker alle fjorden over 1 kam scheren *\o/*

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 23:13

dan is mijne ook moddervet haha

op dit topic staan foto's hoe mijn 3 jarige eruit ziet.. Misschien leuk om even te vergelijken
[ITP] Floyd weer eens ITP

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 23:14

Ik denk; iets afvallen en spieren kweken!

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 15:34

Maakt mij niet uit hoor hoe dik je je paardje voert. De mijne zijn op dit moment ook te dik maar je kan het beter onder ogen zien als je kop in het zand steken... We hebben alleen het beste met je paardje voor ;)