Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

) KickDaisy schreef:Ik zou vooral naar de tanden kijken, voor de leeftijd. En checken of ze niet drachtig zijn, en voor de rest wat dancer_ ook zecht er gaan de laatste tijd kerngezonde paarden weg om geldgebrek van de eigenaren!
Heike1998 schreef:Anders kan je eens op abouthorses.tv kijken? Ik heb daar de 'cursus' ' een paard kopen' ( of hoe heet dat ook alweer?) gevolgd en dan kreeg ik daar ook erg veel informatie bij. Ik heb alle vragen etc. gevraagd aan de verkoper en ik heb nu nog altijd geen spijt van mijn aankoop en ik wist ook perfect wat voor pony ik ging kopen! ( hoop dat het een beetje duidelijk is)
Maar het laten keuren door een dierenarts kost 500 euro geloof ik.

die is grappig
dat kost echt geen 500€ hoor 
tamary schreef:Controleer ook of ze vaccinaties gehad hebben, hoe ze op de voeten staan, tandjes netjes op elkaar, logboek ivm wormenkuren, dus wanneer de laatste was en welke werkzame stof. Hoe goed/slecht ze in de vacht zitten (als ze nu nog wintervacht hebben is spoelworm besmetting mogelijk) En goed opletten hoe ze lopen, papierloze shetten hebben nog wel eens problemen met achterknieën (patella luxatie).
Maarja, welke shet niet?
Trouwens, ik hoef ze niet eens zelf op te halen, hij komt ze gewoon brengen als ik dat wil! Topservices haha