ik heb een nieuwe merrie gekocht na het overlijden van mijn oude maatje.
Nu ben ik op zoek gegaan naar de fokker omdat ik wel benieuwd was naar haar vader en moeder.
Ik ben met de fokker in contact gekomen en na het sturen van foto's wist hij zeker dat het om mijn merrie ging.
alle gegevens klopte ook qua datums, entingen en welke dierenarts er geweest was.
ik heb foto's gevraagd van hoe ze eruit zag als veulen. deze heb ik gekregen
op deze foto's heeft ze echter een hele brede bles, wel dezelfde witte beentjes en dezelfde uitdrukkingen in haar gezicht.
mijn merrie nu heeft een hele smalle bles, net een krijtstreepje over haar neus.
kan het dat een bles zoveel veranderd naarmate ze ouder worden?
de foto is van bailey 6 maanden oud, 2 jaar later is ze pas gechipt en is ze ingetekend in het paspoort, hierin is al vermeld dat ze een heel smalle bles heeft. het hele verhaal klopt, ze wisten ook aan wie hun destijds de merrie hadden verkocht, dit klopte ook precies.
toch blijft de twijfel, heb het namelijk nog nooit meegemaakt dat een veulen geboren word met een grote bles en deze daarna heeeeel smal word.
maakt verder niks uit, maar was gewoon benieuwd of hier ervaringen meee waren, en of iemand ook een pony heeft die een smalle of juist brede bles krijgt naarmate ze ouder worden
Bailey nu:

wel is het zo dat toen ik haar kocht in januari haar bles toen wel breder was dan nu, ze was toen geschoren dus kan niet door de wintervacht komen dat hij breder lijkt... ben benieuwd, als het zo doorgaat heeft ze straks een zwart hoofd

foto van de winter, net boven de neus lijkt hij veel breder dan dat hij nu is, nu is het 1 rechte lijn omhoog

meer bokkers met toverballen?