[TI] GCDHA

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AliciaM

GCDHA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 15:06

Van de week heb ik al een mailtje gestuurd naar het GCDHA en vandaag weer, maar ik krijg gewoon geen antwoord helaas.

Vorig jaar heb ik 2 merries gekocht en die wil ik dit jaar laten opnemen bij het GCDHA. Maar omdat er overal berichten staan over het gebeuren met die erkenning, weet ik even niet wat ik moet doen. Voor volgende week staan de afspraken met de hengstenhouders al gepland. Maar als ze nu niets meer mogen als stamboek.... ik snap het gewoon niet helemaal en de website is nog hetzelfde en er gebeurt verder helemaal niets ofzo.

cp112

Re: GCDHA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:17

Ik heb een tijd terug een mail gehad dat ze samen waren gegaan met het ICS Ltd. Maar dat is volgens mij alweer van tafel :?
Heel vreemd dat er niks naar buiten wordt gebracht hoe of wat.
Misschien dat er leden zijn die meer weten?

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:18

door welke hengst/hengsten ga je je merries laten dekken?
En wat is het ras van je merrie''s

AliciaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 15:26

Beide merries zijn tinkers in grote maat (boven de 160) , of drumhorses of hoe je ze ook wilt noemen zeg maar....
De hengsten weet ik niet zo uit mijn hoofd, die heeft mijn man geregeld. Het zijn wel 2 hengsten die zijn gekeurd bij het gcdha.
Maar die kan ik nog wel opzoeken als ik later thuis ben, als je wilt?

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:11

cp112 schreef:
Misschien dat er leden zijn die meer weten?

Nope.. T is dat ik op Bokt las dat de erkenning vervallen is, maar naar de leden toe is nog niks gezegd. Ben heel benieuwd hoe of wat nu, Snuggles is ook bij het GCDHA ingeschreven.
Is ook wel vaker dat er pas laat op mail wordt gereageerd, heb het al van meerdere gehoord die geen/late reactie kregen.

Welke hengsten ga je mee dekken TS?

AliciaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 16:34

Wel een beetje raar dan, vindt ik, als er zo laat of niet een reactie komt op een serieuze mail met vragen.

De hengsten weet ik niet zo snel uit mijn hoofd, weet niet eens zeker of het er 2 zijn of misschien wel 1. Mijn man regelt dat allemaal namelijk. Ik kreeg van hem een bericht dat ik volgende week donderdag vrij moest nemen van mijn werk zodat we ze kunnen wegbrengen.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:37

Als de hengsten namelijk bij nog meer stamboeken zijn goedegekeurd. Neem ICS-NL of NSvT dan zou je kunnen vragen om en dekbon van 1 van die stamboeken en ze daar inschrijven. Of je laat je merrie's nog niet inschrijven bij een stamboek en gaat volgend jaar samen met de veulens naar een stamboek waar jij en je man jullie goed bij voelen.

De sites van de andere stamboeken.
www.ics-nederland.com of www.nsvt.eu

AliciaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 16:47

Wat ik heb gezien, zijn de hengsten inderdaad wel ook voor een ander stamboek goedgekeurd, maar dat vraag ik straks even na.
Ik heb zelf geen ervaringen met de stamboeken, maar pas nadat ik mijn 2 dames gekocht heb, begreep ik dat er meerdere stamboeken zijn. Ik heb ze gekocht als drumhorses, vandaar dat ik bij het GCDHA aankwam.
Ik zal de sites straks eens doorspitten. In de tussentijd hoop ik nog steeds op een mailtje terug.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:48

Tja, van het feit dat het ICS Ltd en het GCDHA samen zouden gaan kreeg iedereen snel mail. Maar dat dit dus niet zo blijkt te zijn melden ze even niet....

AliciaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 16:50

Wat bedoel je precies cp112? Want die samenwerking staat inderdaad wel op sites. Maar in die aankondigingen staat aangegeven dat het GCDHA een erkenning heeft aangevraagd. En die hebben ze dus schijnbaar niet gekregen?
Ik snap er in ieder geval helemaal niets meer van...

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 17:05

Een paar maanden terug stuurde het GCDHA en ICS Ltd (ook eens tamboek) een mail uit naar hun leden dat zij een soort samenwerkingsverband aangingen. VOlgens mij ook als samenwerkend dan weer erkenning aan gingen vragen.

Die is naar mijn weet inderdaad niet verleend en ze zijn dus niet meer samen :? Maar daar horen we dus verder helemaal niks van.

Vele leden zijn nog steeds in de veronderstelling dat ze een samenwerkingsverband hebben en daarvoor erkenning hebben.

In de lijst van de PVE met erkende stamboeken staat het GCDHA in ieder geval niet tussen.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 17:13

Wat apart, ik kreeg altijd vrij snel een mail terug.
Totdat ik het nog niet via het ics-ltd of via het gcdha heb gehoord ga ik ervan uit dat er nog steeds een samenwerking is.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 17:18

Ze hebben in NL samen erkenning aangevraagd en niet gekregen. Dit kan je op de site van PVE teruglezen :)

Hoe het nu exact verder zit weet ik niet. GCDHA viel eerder onder de amerikaanse GCDHA meen ik. Maar weet niet hoe het qua status met dat zit.
Dat kunnen ze zelf beantwoorden maar ze reageren niet op emails. Misschien weten ze het zelf ook niet? :?

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 17:26

AliciaM schreef:
heb ze gekocht als drumhorses, vandaar dat ik bij het GCDHA aankwam.

Zolang ze uit 2 tinkerouders komen (dwz geen drumhorse in de zin van een kruising shire bijv.) kun je volgens mij bij alle tinkerstamboeken wel terecht. Ook daar heb je verschillende types dus vaak wel een rubriek waar ze in passen.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 19:24

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 19:41

AliciaM schreef:
Wat ik heb gezien, zijn de hengsten inderdaad wel ook voor een ander stamboek goedgekeurd, maar dat vraag ik straks even na.
Ik heb zelf geen ervaringen met de stamboeken, maar pas nadat ik mijn 2 dames gekocht heb, begreep ik dat er meerdere stamboeken zijn. Ik heb ze gekocht als drumhorses, vandaar dat ik bij het GCDHA aankwam.
Ik zal de sites straks eens doorspitten. In de tussentijd hoop ik nog steeds op een mailtje terug.

door welke hengsten wilde je ze laten dekken?? aangezien je hebt gezien dat ze bij ook een ander stamboek zijn ggk

wat ik er simpelweg van mee heb gekregen
is dat ze geen erkenning meer hebben, dus geen paspoorten enz ook meer uit mogen schrijven

AliciaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 21:26

Wat ik heb begrepen van mijn man toen hij net binnenkwam rennen, moeten ze allebei naar Rudolf, maar heeft hij nog helemaal geen contact gehad met de mensen van wie hij is. Dus dat gaat hij nu heel snel doen.

De paarden hadden bij het kopen helemaal geen chip en paspoort. Nu heb ik er pasgeleden wel chips in laten brengen maar de paspoorten heb ik nog niet geregeld. Niet heel slim, maar ik had het gewoon heel druk. De ouders zijn van allebei de paarden schijnbaar wel bekend, de boer van wie we ze hebben gekocht, in Belgie, mompelde wel wat namen, maar we stonden toen ook te proberen om ze om te trailer te krijgen. Het enige wat ik heb onthouden is dat ze halfzusjes zijn.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:27

Rudolf van de kapershoeve? DIe is ook NSvT goedgekeurd :)
En staat in Zeeland momenteel. bij Bokkers Leonoor/Pollo

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:28

Voordat je je merries laat dekken moet je wel de paspoorten/chips en entingen in orde hebben. De meeste hengstenhouders nemen geen ongente/chipte merries aan.

AliciaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 21:32

Daar ga ik natuurlijk nu heel snel achteraan, dat komt wel in orde. Ik had inderdaad nu wel gevonden waar die hengst staat, mijn man gaat geloof ik morgen mailen of bellen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:34

Als ze nog niet geent zijn krijg je dat voor volgende week donderdag ook niet voor elkaar ;)

Want dan moet hun basisenting herhaald en daar moet minimaal 3 weken, maximaal 3 maanden tussenzitten.

AliciaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 21:39

De entingen hebben ze wel gewoon gehad hoor, wel nog in belgie. Daardoor hebben ze zo een entingsboekje gekregen en de dierenarts die de chips heeft ingebracht, vertelde me al dat ze dat kunnen noteren in de paspoorten.

Ik heb nu ook antwoord op mijn mail gehad van het GCDHA maar ik heb het gevoel dat mijn echte vragen worden genegeerd. Namelijk of de erkenning inderdaad is ingetrokken. Ondertekend werd wel door iemand namens GCDHA-NL en ICS Ltd

Ik denk dat ik maar kies voor een ander stamboek. Ik heb ook al berichten gehad prive hier op bokt en de websites bekeken.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:40

Ohja met een entigsboekje erbij heb je inderdaad geen probleem :).

Nouja, aangezien Rudolf NSvT is zou ik je merries daar inschrijven. Dan heb je alsnog stamboek veulens :j

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:46

+:)+

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 22:36

Wat mij ook opvalt is dat de websites van GCDHA en stichting ICS ltd, Nederland en ook Ierland niet meer bijgehouden worden.
GCDHA is zijn erkenning als stamboek definitief kwijt, info PVE.
Stichting ICS ltd van HannekeS is geen stamboek, maar een verlengde van ICS ltd Ierland.
GCDHA heeft zich ook aangesloten bij de stichting ICS ltd Van HannekeS en Ierland.

De enige actieve stamboeken van de bonte paarden zijn nu het NSvT en ICS Nederland.

Dus het heeft geen zin om paarden op te laten nemen bij organisaties die in Nederland geen bestaan recht hebben.

Maar waarom geen reacties van de beide verenigingen, GCDHA en de Stichting ICS die geen stamboek zijn ??

Bestaan die twee clubjes nog wel ??

HannekeS en Snowdon, geef eens een reactie ??