Ik heb in mei eindelijk het koopcontract getekend wat betreft Vilord.
Nu ben is eens gaan kijken naar zijn afstamming (nog niet gedaan heb hem puur gekocht op de liefde haha)
En nu kom ik er achter dat hij best een goede bloedlijn heeft (vader Idocus, vm Goudsmid)
Daarnaast vind mijn instructrice dat hij enorme potentie heeft voor hogere dressur (nou heeft hij een broertje dood aan rondjes in de bak maar dat daargelaten hehe

Maargoed de vorige eigenaar heeft geen idee van papieren en dergelijke.. heb hem echt voor een spotprijs gekocht ivm verschillende gedragsproblemen (zoals het niet vertrouwen op de ruiter, steegs, slaan naar het been, fobie voor alles wat op een zweep lijkt)
Nou heb ik er wel een jaar werk in gestoken en we zijn al een heel eind verder maar is het eigenlijk wel eerlijk tegenover de vorige eigenaar als ik hier niks over zeg (sta daar op stal en moet nog 1 betaling doen) ?
De verzekering schatte zijn "waarde" nl op ong 3000 en zei tegen mij dat ze naast algehel conditie enz enz ergens ook rekening houden met afstamming(en geloof mij dat heb ik er lang niet voor betaald)
Nu ben ik bang dat als ik open kaart speel hij alsnog meer geld voor hem wil hebben.
Dus kort gezegd: Mond houden of vertellen?