Mijn merrie is zaterdag of zondag nacht 27 mei bevallen van een schitterend merrie veulentje.
Echt precies zoals ik had gehoopt, wel was ze wat aan de rustige kant.
De DA kwam smiddags rond een uur of half 4 om haar een spuit te geven, navel inspuiter en de Nageboorte bekijken. Alles was in orde ze dronk goed alleen had ze volgens mij nog niet gemest. Maar volgens de DA wel want er zat kruimels aan haar poeperd.
Dus ik dacht dat zal wel goed zijn, het veulen rende wel is maar lag over het algemeen veel te slapen.
Dit is mijn merries eerste veulen en ook die van mij, ze zit het veulen steeds achter na en beschermd haar goed. Ze is echt bezorgd om het veulen.
Maar nu kom ik vanavond naar ze toe en het veulen ligt weer eens en nog steeds had ik geen mest gezien. Voor dat ik ging eten (uur op half 6) was ik nog langs geweest en was ze aan het drinken maar was niet echt heel levendig.
Ik heb net de DA gebeld en die komt er straks aan, maar moet uit duitsland komen en is er dus pas met een uur ongeveer.
Bah wat ben ik bang! Net nog wezen kijken maar ze ligt nog steeds en reageerde weinig.
Het is dus wel meer als 24 uur geleden maar omdat ik dacht dat ze dus wel had gemest leek het me allemaal wel goed. Maar waarschijnlijk niet dus

Sorry als het verhaal niet te volgen is maar moet he gewoon even van me afschrijven.
Ik weet niet of het ernstig is als een veulen erg rustig is en niet gemest heeft maar kan wel janken ik wil zo graag dat het veulen gezond rond huppelt.