Bacardi II VDL

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tanjaatjuhh

Bacardi II VDL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 13:40

Hallo allemaal,

Aangezien ik veel vragen krijg over de hengst Bacardi en ik hem en de eigenaar persoonlijk goed ken open ik maar een topic , mijn inbox stroomt namelijk over.

http://link.marktplaats.nl/543890736 Link naar zijn advertentie.

Bacardi is een grote en goudeerlijke hengst , bij zijn eigenaar kan hij gewoon in een normale weide staan zonder er uit te willen om naar de merries te gaan , als hij met Bacardi bij ons komt doet hij zo de klep open en komt Bacardi er zelf erg relaxt uit. Zijn mooie karakter vererft hij door. Hij is groot 1.80 maar niet slungelig , ook nooit geweest ken hem al sinds hij 2 jaar oud is.

Het is een hengst die geschikt is voor gedrongen merries waar meer lengte in moet. Merries met een moeilijk karakter en merries die meer maat nodig zijn. Ik ben zelf fan van hem vind hem een ideale hengst.

Kijk ook eens in mijn topic Hera dat is een veulen van hem van dit jaar.

Afbeelding
Bacardi toen hij 3 was , vol in de groei nog.

Als mijn merrie nog hengstig is maak ik vanavond nieuwe foto's van hem.

Mvg Tanja

NatasjavE

Re: Bacardi II VDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 13:44

Even goed te vermelden dat dit NIET een goedgekeurde hengst is.
Verder is dit niet de plaats om reclame voor een hengst te maken.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 13:59

NatasjavE schreef:

Ik weet het mijn inbox stroomde alleen over. Hij is niet goedgekeurd , veulen krijgt register B waar hij wel bij op staat.
Ik maak geen reclame wil alleen mensen helpen die over hem twijfelen en wat willen weten aangezien er weinig bekent is.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 14:04

Dan moet je in je berricht ook duidelijk vermelden dat hij niet goedgekeurd is.
Niet iedereen is hier op de hoogte van alle hengsten die wel en niet door het KWPN zijn goedgekeurd.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 07:02

wat voor ongeluk heeft ie gehad dat ie nu niet geschikt is voor sport?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 07:27

er staat toch ook in de MP-advertentie dat het veulen in B register komt natasja?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 08:17

opisop_shop schreef:
er staat toch ook in de MP-advertentie dat het veulen in B register komt natasja?

Dat zegt niet iederee wat. Er zijn mensen die dan denken dat je er dan gewoon een stamboek paard hebt waar je gewoon KWPN mee kan fokken.

Snap overigens niet waarom er mensen zijn die zo'n dier ter dekking stellen. Ja heel best bloed maar hij heeft en kan zich niet bewijzen. Er zijn genoeg hengsten die ook zo goed gefokt zijn en zich wel bewezen hebben.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 10:05

oh, ik als fok-leek (was in de verveling topics aan het aanklikken in alle vroegte ;) ) begreep wel uit de advertentie dat het vast geen goedgekeurde hengst zou zijn.
Maar het kan in ieder geval geen kwaad om het er voor de volledigheid bij te vermelden inderdaad.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 10:24

Schijnt als veulentje al iets mis te zijn gegaan , blijkbaar in de weide met soortgenoten.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 10:54

opisop_shop schreef:
oh, ik als fok-leek (was in de verveling topics aan het aanklikken in alle vroegte ;) ) begreep wel uit de advertentie dat het vast geen goedgekeurde hengst zou zijn.
Maar het kan in ieder geval geen kwaad om het er voor de volledigheid bij te vermelden inderdaad.

Jij weet meer dan de beginnende paardenhouder.
Je moet eens weten wat voor een afstammingsvragen ik krijg. Daar stroomt mijn pb box van over.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 11:05

tanjaatjuhh schreef:
NatasjavE schreef:

Ik weet het mijn inbox stroomde alleen over. Hij is niet goedgekeurd , veulen krijgt register B waar hij wel bij op staat.
Ik maak geen reclame wil alleen mensen helpen die over hem twijfelen en wat willen weten aangezien er weinig bekent is.

Ach, als je de foto hebt gezien dan twijfel je niet meer. :(:)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 11:24

Das ook weer waar :')

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 11:44

opisop_shop schreef:

dan moet ie wel een stamboek merrie van het kwpn dekken...

ander merries die bv veulenboek of bij andere stamboek zijn geregistreerd krijgen geen reg b dacht ik....

rottweiler1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 17:29

Iedereen die een beetje kan lezen en de advertentie op mp aanklikt weet dat het om een niet goedgekeurde hengst gaat. So what?, Ik heb zelf ook in dubio gestaan om mijn merrie door deze hengst te laten dekken. En ja, ook ik heb Tanjatjuuh platgemaild :D (nog bedankt voor je reacties). Uiteindelijk heb ik gekozen haar te laten dekken door een jonge Gribraldi omdat ik toch meer de dressuurkant op wil. Een prachtige, hele lieve hengst, en je raad het al, ook (nog) niet goedgekeurd. Ook deze heeft een ongelukje gehad waar hij nog van aan het herstellen is. Het gaat mij niet om het prachtige A-register, ik weet zeker dat mijn toekomstige paard net zo fijn loopt en net zo lief is met een b-register, of voor mijn part geen register. Maar mocht ik het geluk hebben dat de hengst uiteindelijk straks toch goedgekeurt wordt, dan is het,: wie het laatst lacht lacht het hardst.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:08

rottweiler1 schreef:
Iedereen die een beetje kan lezen en de advertentie op mp aanklikt weet dat het om een niet goedgekeurde hengst gaat. So what.

In de advertentie staat dat het veulen reg A krijgt en er zijn genoeg mensen die dan niet weten dat het om een niet goedgekeurde hengst gaat. En vervolgens verbaasd zijn als ze er geen stamboekpapier bij kunnen krijgen.

Ik meld dan even dat het om een niet gekeurde hengst gaat. :) Maar MisterA gaf terecht al aan dat je het aan de hengst zelf al kan zien dat het hier om een niet goedgekeurde hengst gaat.
Snap niet dat er een merriehouder te vinden is die met een dergelijke hengst wil fokken.

Overigens is nog steeds niet beantwoord om wat voor ongeval het bij de hengstgaat en wat de aard van de blessure nu is.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:10

rottweiler1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:12

NatasjavE schreef:
rottweiler1 schreef:
Iedereen die een beetje kan lezen en de advertentie op mp aanklikt weet dat het om een niet goedgekeurde hengst gaat. So what.

In de advertentie staat dat het veulen reg A krijgt en er zijn genoeg mensen die dan niet weten dat het om een niet goedgekeurde hengst gaat. En vervolgens verbaasd zijn als ze er geen stamboekpapier bij kunnen krijgen.

Ik meld dan even dat het om een niet gekeurde hengst gaat. :)
Citaat:
Maar MisterA gaf terecht al aan dat je het aan de hengst zelf al kan zien dat het hier om een niet goedgekeurde hengst gaat.
Snap niet dat er een merriehouder te vinden is die met een dergelijke hengst wil fokken.

Overigens is nog steeds niet beantwoord om wat voor ongeval het bij de hengstgaat en wat de aard van de blessure nu is.

Smaken verschillen gelukkig.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:12

Heeft niets met smaak te maken alleen met gezond verstand.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 21:55

NatasjavE schreef:
Je hebt soms van die topics :roll:
[EHK] Bacardi II VDL

Als het je niet zint post je toch niet? Snap niet wat je punt is. ER wordt tegenwoordig zoveel door mekaar gefokt wat geeneens papier krijgt.

rottweiler1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:03

"Heeft niets met smaak te maken alleen met gezond verstand."

Daar zal het bij mij dan wel aan ontbreken. Gelukkig zit jij ook op bokt, houden we het niveau tenminste toch nog een beetje op peil. Is het dan echt zo moeilijk om mensen in hun waarde te laten en te begrijpen dat er ook mensen zijn die gewoon van hun hobby willen genieten en niet alleen maar prestatiegericht bezig zijn en dure veulentjes willen fokken in de hoop dat ze het ooit nog eens voor een hoofdprijs kunnen verkopen? Ook jouw dure veulen kan een Bacarid II worden als hij in de opfok tegen de verkeerde aanloopt.

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 11:39

Ken de eigenaar en ook Bacardi II, er zijn al wat meerdere veulens van de hensgt en dat resultaat was goed. Mooie hoogbenige en correcte veulens. Het is niet zo dat hier zomaar wat gedaan word. Ook het dekgeld is gunstig en met een kwpn merrie, krijg je gewoon de afstamming in het paspoort net als bij een a.reg. Genetisch is Bacardi II totaal niet verkeerd. Hij springt de staanders uit. Aan de hengst valt niks te zien, de blessure speelt op als hij in training is na verloop van tijd. Dat is jammer want het was een goed sport paard geweest, als dekhengst is hij voor mij niet minder. Hij had vorig jaar ook bijna tegen de 30 merrie's. Voor 150 euro en geen bijkomende DA kosten, vanwege natuurlijke dekking, raak je dat veulen altijd voor kwijt zonder geld toe te leggen.
Je moet realistisch zijn, voor keuringspaarden binnen kwpn is het niet veel waard die fokkers kiezen echt voor ggk hengsten. Marome MV, heeft een niet goed gekeurde hengst(en) in zijn afstamming, hij bracht toch al uit relatief weinig nakomelingen internationale spring paarden, er zijn meer voorbeelden. In iedergeval word hier een hengst beschikbaar gesteld met afstamming, en nakomelingen die te bezichtigen zijn. Op basis daarvan kan een fokker best een kleine inschattig maken of het iets voor zijn merrie is.

Met een b.reg merrie veulen, kun je later gewoon een vb (of a.reg) veulen fokken als je dan wel een ggk hengst neemt van kwpn. Bacardi II is een Chin Chin, is toch mooi? :D

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 15:15

agerrits schreef:
Ken de eigenaar en ook Bacardi II, er zijn al wat meerdere veulens van de hensgt en dat resultaat was goed. Mooie hoogbenige en correcte veulens. Het is niet zo dat hier zomaar wat gedaan word. Ook het dekgeld is gunstig en met een kwpn merrie, krijg je gewoon de afstamming in het paspoort net als bij een a.reg. Genetisch is Bacardi II totaal niet verkeerd. Hij springt de staanders uit. Aan de hengst valt niks te zien, de blessure speelt op als hij in training is na verloop van tijd. Dat is jammer want het was een goed sport paard geweest, als dekhengst is hij voor mij niet minder. Hij had vorig jaar ook bijna tegen de 30 merrie's. Voor 150 euro en geen bijkomende DA kosten, vanwege natuurlijke dekking, raak je dat veulen altijd voor kwijt zonder geld toe te leggen.
Je moet realistisch zijn, voor keuringspaarden binnen kwpn is het niet veel waard die fokkers kiezen echt voor ggk hengsten. Marome MV, heeft een niet goed gekeurde hengst(en) in zijn afstamming, hij bracht toch al uit relatief weinig nakomelingen internationale spring paarden, er zijn meer voorbeelden. In iedergeval word hier een hengst beschikbaar gesteld met afstamming, en nakomelingen die te bezichtigen zijn. Op basis daarvan kan een fokker best een kleine inschattig maken of het iets voor zijn merrie is.

Met een b.reg merrie veulen, kun je later gewoon een vb (of a.reg) veulen fokken als je dan wel een ggk hengst neemt van kwpn. Bacardi II is een Chin Chin, is toch mooi? :D

In deze tijden moeten mensen haast blij zijn dat ze winst behalen bij de verkoop. Er stond laatst 1 op marktplaats dekgeld was 2000 geweest en ze wouden paard verkopen voor 2750. die maken echt geen winst. Dan is fokken echt niet leuk meer. En Bacardi heeft zich al dik bewezen we hebben al meerdere veulens van hem gehad. onwijs mooie , lieve en goedgebouwde dieren. Vooral karakter is belangrijk. Net zoals de Jazz paardjes , bij vele moet je van goede huize zijn wil je ze kunnen rijden door het vuur wat er in zit. Kan je nog zo mooi papier hebben maar als het dier niet te rijden is , wat is hij dan nog waard?
WE hechten niet zoveel waarde aan papier , fokken paarden voor mensen die met een gezond dier lekker recreatief willen rijden en soms zelfs wedstrijdruiters die een leuk dier zoeken , op papier kun je toch niet rijden , op het paard wel.

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 20:06

Begrijp eigenlijk niet goed wat je reactie op mijn stukje is.
Ook het voorbeeld van marktplaats niet.
Het karakter van Bacardi kan opzich prima zijn, op een hete merrie dus ook mooi te gebruiken. Maar voor alleen een recreatie paard, kun je nog tal van andere hengsten te nemen. Juist wat kleiner is dan wel gewenst, en ook meer koudbloed. Overigens is Barcardi geen 1.80m. Of ik moet een bril aanschaffen :D Maar hij is wel groot ;)
Maar Wel handig voor de fokkers die gebruik maken van hem, zijn veulens te registreren. Zeker voor een merrie veulen, is toch zonde als je het niet doet. De afstamming van Bacardi is goed, dus laat dat vastleggen zou ik zeggen en dat mag ook gewoon. ;)

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 13:57

Henri had zelf aangegeven dat hij 1.80 meette , dus ja heb het niet van een vreemde.

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 20:57

Met de meetstok op zijn schoenen :D Maar geloof het ook zeker, en ook zekere richting 1.80m naar boven afgerond, wellicht. Maar dat is alleen maar een voordeel, te groot is ook niet alles ;)
Maar mooie hengst hoor en mooie veulens. Kom zeker nog eens weer kijken, overweeg namelijk voor 1 van mijn merrie's, maar omdat die in de sportloopt en dit eerst nog voorrang heeft heb ik het vorig jaar niet gedaan, en omdat die nu zo goed gaat ook dit jaar niet, maar wie weet volgend jaar :D