Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Ragdollcat schreef:Wat denken jullie zelf?
Is een Tinker niet beter? die kan je groter kopen, ze zijn sterk.
Maar iemand die lang is past nog op een haflinger, dat heeft met de bouw te maken van een persoon en of van het dier.
Het is kijken en uitproberen.
EliseXJoelle schreef:ieder paard rijd anders, waarom zou een fries dan een groot probleem zijn??
Ik zelf ben 1.73, reed op een kleine haflinger van 1.39 . Zijn eigenaar is groter dan mij (schat 1.80) hij was niet het oude type maar ook niet het nieuwe type haflinger, er tussen in.
Denk dat een haflinger tussen de 1.45-1.55 en dan niet de slankere types, maar de iets forsere wel zou moeten passen.
Wij hebben overigens een Fjord opstal gehad van 1.55grote fjorden zijn er wel, maar minder.
vosje456 schreef:Bedankt voor je reactie! idd fjorden vind je niet snel in grote maten en meestal zijn ze dan niet te koop.. We denken dat een fries totaal anders rijd dan bijv een Kwpn. (Of valt dat wel mee?)
_Bitje_ schreef:vosje456 schreef:Bedankt voor je reactie! idd fjorden vind je niet snel in grote maten en meestal zijn ze dan niet te koop.. We denken dat een fries totaal anders rijd dan bijv een Kwpn. (Of valt dat wel mee?)
Een fries is heel anders dan een KWPN, netzoals een fjord of een haflinger dat is. Wat zoek je precies voor paard/pony dan?
vosje456 schreef:We zoeken eigenlijk een leuke haflinger, we zijn alle twee echt fan van ze.gewoon lekker een stevig paardje. Beetje eigenwijs maar niet te snel zijn en niet te grote ruimen gangen hebben.
Chasey schreef:Volgens mij kan dat zat. Ik ben ook 1.80m en ik heb een Haflinger van 1.42m/1.45m.
Gewoon even voor jezelf beslissen hoe je het eruit vindt zien als je een Haflinger gaat proefrijden.
Elma_ schreef:Of het past, vast wel. Waar je vooral ook op moet letten is je rijstijl. Iemand van 90 kilo die netjes zit, meegaat met het paard en het paard nageeflijk en ontspannen rijdt, is altijd nog beter als 60 kilo aardappels hotseklotsend en bonkend op een rug.
vosje456 schreef:Elma_ schreef:Of het past, vast wel. Waar je vooral ook op moet letten is je rijstijl. Iemand van 90 kilo die netjes zit, meegaat met het paard en het paard nageeflijk en ontspannen rijdt, is altijd nog beter als 60 kilo aardappels hotseklotsend en bonkend op een rug.
Bedankt voor je reactie, het is raar om van jezelf te zeggen dat je netjes rijd maar ik zit niet te hotseklotsend op het paard, haha. Als ik het zelf zeg: mijn benen houd ik netjes stil, heb mezelf netjes geleerd om altijd op het goede been licht te rijden, ik kan goed op mn kont zitten in de galop, en ik plof niet in het zadel tijdens het opstappen of tijdens het licht rijden, houd mn handen stil en rijd meer met mn zit dan met mijn handen,,ik zal 2x per week les hebben dus mijn houding word alleen maar verbetert!